Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini John Cooper Works: Ostrý knedlík se ukáže v Detroitu (nové foto)

Jan Mička
Diskuze (0)

Server CarAdvice zveřejnil první fotografie nového Mini John Cooper Works. Vůz má dynamičtější design, posílený dvoulitrový turbomotor a představí se v Detroitu.

Aktualizováno 11.12.2014 10:30: Automobilka Mini zveřejnila oficiální informace o novém JCW, ty však v podstatě odpovídají těm, které jsme uvedli již včera. Galerii jsme doplnili o další várku fotek.

Když jsme v létě letošního roku testovali novou generaci Mini Coopers S, auto mi svým projevem dost připomínalo minulý John Cooper Works s přeplňovanou šestnáctistovkou a výkonem 155 kW. Nyní však bude srovnání ještě zajímavější – na světě jsou totiž první fotografie nejnovějšího JCW, které je větší, rychlejší a především silnější.

První fotografie a informace zveřejnil australský server CarAdvice a zatím to vypadá, že se máme nač těšit. Pod kapotou najdeme dvoulitrový turbomotor řady TwinPower Turbo o výkonu 170 kW v rozmezí 5.200-6000 otáček, ve srovnání se současným „Eskem“ tedy evidujeme nárůst o 19 kW. Točivý moment 320 N.m přitom nastupuje už lehce nad volnoběhem (1.250-4.800 min-1) a také v tomto ohledu se zvětšovalo - o dvacet newtonmetrů oproti standardní verzi S, o čtyřicet oproti minulé generaci JCW.

Podle informací CarAdvice auto váží 1205 kilogramů, tedy o 30 kilogramů méně než Cooper S, a lepší je i ve sprintu z klidu na 100 km/h. Vůz s manuální šestistupňovou převodovkou jej zvládne za 6,3 sekundy, a pokud sáhnete po šestistupňovém automatu, z času ukrojíte dvě desetiny. Úplně horentně přitom nepůsobí ani spotřeba paliva – s manuální převodovkou si JCW na každých sto kilometrů jízdy řekne o 6,7 litru, s automatem dokonce o litr méně.

Změny vzhledu jsou patrné na první pohled, už Cooper S ale z našeho pohledu vypadá fantasticky. JCW dostalo nový přední nárazník s výraznějšími otvory po stranách, 18“ kola v GP designu, kontrastní čalounění Alcantarou nebo sportovní pedály. Přenosu výkonu na silnici v zatáčkách pomůže elektronický závěr diferenciálu a rychlé zastavení budou mít na starosti ostré brzdy Brembo. Stejně jako u nás si budete moci připlatit za adaptivní odpružení, které z ryze motokárového podvozku udělá trochu komfortnější záležitost.

Jan Mička
Diskuze (0)