Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové volkswageny odhalují tajemství. Co nabídne Arteon a Tiguan Allspace?

David Bureš
Diskuze (25)
Nástupce Volkswagen Passat CC je přizpůsoben i zástavbě šestiválce, zatímco Tiguan Allspace nabídne tři řady sedadel.

Příští rok bude u Volkswagenu ve znamení mnoha novinek, už dříve byla oznámena prezentace nového Touaregu a nového Pola. Další chystané novinky pak už automobilka dokonce začíná odhalovat, jedná se o nástupce (Passatu) CC a prodlouženou verzi Tiguanu.

(Passat) CC se v nastupující generaci přejmenuje na Arteon, což souvisí s výraznějším odlišením od Passatu. Základ obou aut sice bude i nadále stejný, oba použijí platformu MQB, Arteon se ale nebude lišit jen nižší siluetou, ale také sportovnějším vzhledem. Výraznější příď naváže na koncept Sport Coupe Concept GTE.

Arteon si sice uchová bezrámová okna jako předchůdce, už však nebude sedanem, nýbrž liftbackem. Páté dveře usnadní přístup do zavazadelníku, který nabídne 500 až 1.700 litrů objemu.

Uvnitř se objeví nová 9,2palcová obrazovka multimediálního systému poprvé prezentovaná v modernizovaném Golfu. Arteon bude po konci Phaetonu v Evropě sloužit jako vlajková loď značky, což bude znamenat i bohatou výbavu. Vnitřek tak bude klidně disponovat digitálním přístrojovým štítem a obložením imitací dřeva. Výbava pak bude bohatá, zahrne ovládání gesty, adaptivní podvozek nebo záplavu bezpečnostních systémů.

Zajímavé věci pak najdeme pod kapotou. Arteon bude totiž jedním z prvních aut, které se dočkají nově vyvinutého benzinového čtyřválce 1.5 TSI (110 kW), poprvé nabídnutého v modernizovaném Golfu. Nad ním bude stát dvoulitr se 140 kW, zatímco ze vznětových motorů bude k dispozici několik variant 2.0 TDI.

Američtí zákazníci se pak dočkají ještě silnějšího 2.0 TSI s 203 kW. Jeho zajímavostí je přitom převodovka, zatímco v Evropě dostupné motory budou dostupné s nově vyvinutým sedmistupňovým DSG, vrcholný dvoulitr pro USA dostane šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem od Aisinu. Volkswagen to vysvětluje tím, že američtí zákazníci nebyli spokojeni s hladkostí řazení dvouspojkové převodovky, což má vyřešit použití jiné převodovky.

Mnohé potom jistě potěší informace, že příď Arteonu je uzpůsobena použití šestiválcového motoru. Bohužel jeho příchod zatím není jistotou, Volkswagen musí zjistit, zda by o něj byl dostatečný zájem. Také je otázkou, zda německý koncern bude chtít nabídnout levnější alternativu k Audi S5 Sportback.

Tiguan Allspace je zase očekávanou prodlouženou variantou tohoto SUV. Automobil je primárně určen pro čínský a severoamerický trh, prodávat se ale bude i v Evropě. Na starém kontinentu bude přitom přímým konkurentem Škoda Kodiaq.

Oproti běžnému provedení se Tiguan „XL“ odliší vlastně jen nataženým bokem s delšími zadními dveřmi a prodlouženým zadním bočním oknem , jinak bude design výchozího modelu zachován. Automobil se protáhne o 220 mm na celkových 4.706 mm, zatímco rozvor bude o 110 mm delší (celkem 2.791 mm jako u Kodiaqu). To umožní zástavbu třetí řady sedadel, která je tou nejvýznamnější novinkou auta.

Pod kapotou nečekejte revoluci. Počítá se se známými jednotkami, čítajícími 2.0 TDI, 2.0 TSI a 1.4 TSI, které jsou už dostupné v běžném Tiguanu.

A kdy se novinek dočkáme? Jako první přijde na řadu Tiguan Allspace. Představí se už na lednovém autosalonu v Detroitu, přičemž do prodeje má vstoupit v květnu 2017. To Arteon poprvé uvidíme na březnovém ženevském autosalonu, zatímco u dealerů se první kousky objeví v průběhu léta.

David Bureš
Diskuze (25)
17. 12. 2016 15:37
Re: Nejvíc se mi líbí...
tak priste napis rovnou vowce ;-)
17. 12. 2016 15:36
Re: ja bych chtel...
trestanej hned dvakrat: rvou na me tri spunti a jeste nemuzu poridit normalni auto ;-)
17. 12. 2016 13:14
Re: ja bych chtel...
Chápe, na to máš Sharan/Alhambru. Ne? ;-)
17. 12. 2016 10:42
Arteon a motory
Na německých setránkách se mluví o testovacím kousku s 2,5 VR6 TSI (z Čínskýho Teramontu) s 350koňma a 500Nm. Ve hře je i silnější 3,0 TSI VR6 s cca 400koňma. Naopak pětiválec z Audi pravděpodobně nedostane. VR6 motory jsou pravděpodobně odvozeny z W12 TSI, mohly by tedy narozodíl od původní VR6 mít hliníkový blok.
Pravděpodobná je verze shooting-brake.
Ohledně hybridů je informací zatím málo, mluví se o dvou verzích. Jednom spíše na spotřebu a druhým na výkon. Jestli bude i VR6 PHEV zatím není potvrzené.
Základní cena se předpokládá kolem 35 tis. euro, tedy přes 900 tis. Kč
17. 12. 2016 07:34
ja bych chtel...
... tiguan, kde bude v zadni rade lavice, kam upnu 3x isofix detskou sedacku. treti rada je mi uplne k h@vnu. kdy uz to vyrobce konecne pochopi???