NOVÉ VOLVO S60 R - létající Švéd

NOVÉ VOLVO S60 R - létající Švéd

 
 

První fotografie: jak skloubit pohodlnost rodinného vozu s nároky na sportovní jízdu? Adaptivním podvozkem!

Kromě modelu S60 R chystá automobilka i verzi V70 R - tedy sportovní kombi. R přitom u Volva znamená více než jen sportovní vyladění motoru a podvozku. Volvo S60 R totiž v sobě spojuje zvýšenou přilnavost k vozovce typickou pro špičkové sportovní vozy a pohodlí běžného užívání rodinného vozu.

Jízdní vlastnosti se dají přizpůsobit přání řidiče. Tajemství se skrývá ve třech nenápadných tlačítkách na přístrojové desce s označením Comfort, Sport a Advanced Sport. Stisknutím jednoho z těchto tlačítek řidič volí způsob jízdy. Střední nastavení “Sport” nabízí optimální výkon při normálním, sportovnějším způsobu řízení. Řidič má dále možnost volby dvou krajních nastavení. Nastavení “Comfort” využívá technologie “Sky Hook”, která optimalizuje chování vozu na nerovnostech vozovky - vůz jakoby byl zavěšen ve vzduchu na virtuálních tlumičích. Při nastavení “Advanced Sport” se Volvo S60 R stává ryze sportovním vozem, pro který je nejdůležitější potěšení z jízdy a přímý kontakt s vozovkou.

Svobodu volby nastavení umožňuje technologie, kterou Volvo nazývá Four-C – Continuously Controlled Chassis Concept (tedy Koncept trvalého řízení podvozku). Technologie Four-C sbírá množství dat o pohybu vozu. Na základě neustále aktualizovaných informací o rychlosti vozu, pohybu kol a podvozku a o pozici volantu mění technologie Four-C každou druhou milisekundu, tzn. 500 krát za sekundu, nastavení každého z tlumičů. Technologie Four-C je výsledkem dlouhodobé spolupráce se společností Öhlins Racing AB, která je jedním z nejvýznamnějších vývojářů špičkových tlumičů na světě, a továrnou na výrobu tlumičů Monroe.

Volvo S60 R je vybaveno elektronicky řízeným pohonem všech kol. Systém pohonu všech kol je propojen s technologií Four-C a optimalizuje tak jízdní vlastnosti a stabilitu vozu. Systém AWD je schopen okamžitě reagovat na pozici akcelerátoru a kroutící moment motoru, jelikož se dokáže aktivovat a deaktivovat ve velice krátkém časovém okamžiku.

Volvo S60 R je vybaveno přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 litru a výkonu 300 k. Vůz dosahuje kroutícího momentu 400 Nm při 2 100 otáčkách za minutu. Volvo S60 R s manuální převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,8 vteřiny (předběžný údaj), maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Volvo vyvinulo pro tento vůz novou kompaktní šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pětistupňová automatická převodovka typu Geartronic umožňuje případně řadit jednotlivé rychlostní stupně manuálně. Čtyřpístkové brzdové čelisti jsou vyrobeny z hliníku. Přední brzdové kotouče mají průměr 330 mm a šířku 32 mm, tomu odpovídající hodnoty pro kotouče zadních brzd jsou 330 mm a 28 mm. Brzdná dráha vozu Volvo S60 R při dobržďování ze 100 na 0 km/h je 36 metrů.

Navenek dává Volvo svou odlišnost znát jen na několika místech. Zcela nová je přední část vozu vybavená rozšířenými otvory sání vzduchu a spojlerem, které zabezpečují účinné chlazení motoru, doplněné dvěma chladiči stlačeného vzduchu. Černá tvarovaná mřížka má okraj v matně stříbrné barvě a stejné barevné schéma bylo zvoleno i pro orámování Bi-Xenonových světlometů. Nový je také zadní spoiler, omezující vztlakové síly na zadní nápravu. Pětipaprskové disky označené nenápadným logem R jsou dodávány ve velikostech 17“ a 18“ a obuty pneumatikami Pirelli P-Zero Rosso o rozměru 235/45 nebo 235/40.

V interiéru dominují čtyři jasně modré, stříbrně orámované přístroje. Tříramenný kůží potažený volant je částečně protažený do elipsy, čímž je zajištěn dobrý úchop. Kůže je prošita modře v souladu s barevným laděním přístrojové desky. Výrazně tvarovaná sportovní sedadla vozu S60 R je také možno mít ve verzi neopracované anilinové kůže, tedy v přírodní kůži, která časem získá patinu.

Volvo S60 R se bude vyrábět v belgickém závodu Volvo v Gentu a vůz V 70 R ve Švédsku v závodě Torslanda. Se zahájením výroby se počítá počátkem roku 2003 s tím, že objem produkce bude omezen.

Spolupracujeme s TipCars.com
Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé

Průměrný plat zaměstnanců státu loni vzrostl meziročně o…

Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží? Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží?

Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se…

Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec? Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec?

Šílenost. Jinak se asi zřejmě toto video jinak nazvat…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani troubící autobus plný dětí

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani…

Na předměstí australského Melbourne se v pátek zastavil provoz. Postaral se o to párek klokanů, kteří si dopřáli…

 

iSport.cz

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička poslal třikrát k zemi

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička…

 Britský boxer Anthony Joshua je v profesionálním ringu novým vládcem těžké váhy. Na slavném stadionu ve Wembley…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci téměř 4000 státních úředníků

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci…

Turecké úřady propustily více než 3900 zaměstnanců státní správy, armády a četnictva. Ve svém oficiálním…

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…