NOVÉ VOLVO S60 R - létající Švéd

NOVÉ VOLVO S60 R - létající Švéd

 
 

První fotografie: jak skloubit pohodlnost rodinného vozu s nároky na sportovní jízdu? Adaptivním podvozkem!

Kromě modelu S60 R chystá automobilka i verzi V70 R - tedy sportovní kombi. R přitom u Volva znamená více než jen sportovní vyladění motoru a podvozku. Volvo S60 R totiž v sobě spojuje zvýšenou přilnavost k vozovce typickou pro špičkové sportovní vozy a pohodlí běžného užívání rodinného vozu.

Jízdní vlastnosti se dají přizpůsobit přání řidiče. Tajemství se skrývá ve třech nenápadných tlačítkách na přístrojové desce s označením Comfort, Sport a Advanced Sport. Stisknutím jednoho z těchto tlačítek řidič volí způsob jízdy. Střední nastavení “Sport” nabízí optimální výkon při normálním, sportovnějším způsobu řízení. Řidič má dále možnost volby dvou krajních nastavení. Nastavení “Comfort” využívá technologie “Sky Hook”, která optimalizuje chování vozu na nerovnostech vozovky - vůz jakoby byl zavěšen ve vzduchu na virtuálních tlumičích. Při nastavení “Advanced Sport” se Volvo S60 R stává ryze sportovním vozem, pro který je nejdůležitější potěšení z jízdy a přímý kontakt s vozovkou.

Svobodu volby nastavení umožňuje technologie, kterou Volvo nazývá Four-C – Continuously Controlled Chassis Concept (tedy Koncept trvalého řízení podvozku). Technologie Four-C sbírá množství dat o pohybu vozu. Na základě neustále aktualizovaných informací o rychlosti vozu, pohybu kol a podvozku a o pozici volantu mění technologie Four-C každou druhou milisekundu, tzn. 500 krát za sekundu, nastavení každého z tlumičů. Technologie Four-C je výsledkem dlouhodobé spolupráce se společností Öhlins Racing AB, která je jedním z nejvýznamnějších vývojářů špičkových tlumičů na světě, a továrnou na výrobu tlumičů Monroe.

Volvo S60 R je vybaveno elektronicky řízeným pohonem všech kol. Systém pohonu všech kol je propojen s technologií Four-C a optimalizuje tak jízdní vlastnosti a stabilitu vozu. Systém AWD je schopen okamžitě reagovat na pozici akcelerátoru a kroutící moment motoru, jelikož se dokáže aktivovat a deaktivovat ve velice krátkém časovém okamžiku.

Volvo S60 R je vybaveno přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 litru a výkonu 300 k. Vůz dosahuje kroutícího momentu 400 Nm při 2 100 otáčkách za minutu. Volvo S60 R s manuální převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,8 vteřiny (předběžný údaj), maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Volvo vyvinulo pro tento vůz novou kompaktní šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pětistupňová automatická převodovka typu Geartronic umožňuje případně řadit jednotlivé rychlostní stupně manuálně. Čtyřpístkové brzdové čelisti jsou vyrobeny z hliníku. Přední brzdové kotouče mají průměr 330 mm a šířku 32 mm, tomu odpovídající hodnoty pro kotouče zadních brzd jsou 330 mm a 28 mm. Brzdná dráha vozu Volvo S60 R při dobržďování ze 100 na 0 km/h je 36 metrů.

Navenek dává Volvo svou odlišnost znát jen na několika místech. Zcela nová je přední část vozu vybavená rozšířenými otvory sání vzduchu a spojlerem, které zabezpečují účinné chlazení motoru, doplněné dvěma chladiči stlačeného vzduchu. Černá tvarovaná mřížka má okraj v matně stříbrné barvě a stejné barevné schéma bylo zvoleno i pro orámování Bi-Xenonových světlometů. Nový je také zadní spoiler, omezující vztlakové síly na zadní nápravu. Pětipaprskové disky označené nenápadným logem R jsou dodávány ve velikostech 17“ a 18“ a obuty pneumatikami Pirelli P-Zero Rosso o rozměru 235/45 nebo 235/40.

V interiéru dominují čtyři jasně modré, stříbrně orámované přístroje. Tříramenný kůží potažený volant je částečně protažený do elipsy, čímž je zajištěn dobrý úchop. Kůže je prošita modře v souladu s barevným laděním přístrojové desky. Výrazně tvarovaná sportovní sedadla vozu S60 R je také možno mít ve verzi neopracované anilinové kůže, tedy v přírodní kůži, která časem získá patinu.

Volvo S60 R se bude vyrábět v belgickém závodu Volvo v Gentu a vůz V 70 R ve Švédsku v závodě Torslanda. Se zahájením výroby se počítá počátkem roku 2003 s tím, že objem produkce bude omezen.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…