Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Škoda do roku 2018: Konec nadvlády VW?

Auto Tip Klassik
Diskuze (63)
Velké SUV, MPV, čtyřdveřové kupé, klasická užitková dodávka. To nejsou plány BMW nebo Mercedesu, nýbrž budoucnost mladoboleslavské automobilky!

„Naše auta nemusejí být nejodvážnější ani nejpokrokovější,“ sděluje předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. „Našimi hodnotami jsou solidní technika, bezkonkurenční nabídka prostoru, moderní design, vynikající praktičnost a vysoká kvalita.“ Takto ovšem lze charakterizovat i některé vozy z Wolfsburgu. Volkswagenům ale chybí hlavní trumf českého výrobce: atraktivní cena.

I když se může zdát, že auta z Čech už nejsou tak výhodná, jak bývala, stále vycházejí ve srovnatelných výbavách o dost levněji než jejich protějšky ze sousedního Německa. A to všechno při průměrné marži ve výši asi pět procent na jeden vůz. Volkswageny přitom dosáhnou jen na dvě procenta...

Výhodou Škody je, že může využívat nejmodernější agregáty a platformy z celého koncernu. Proto dokáže zkonstruovat přímé konkurenty nabídky mateřské automobilky, jako je například třetí generace modelu Superb. Ta se příští rok utká s právě představeným passatem. Jelikož cílem českých

konstruktérů je prodat 1,5 milionu vozů za rok 2018, chystá se toho pochopitelně mnohem více...

Kompletní text, včetně dalších očekávaných novinek automobilky Škoda si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 16/14, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (63)
Avatar - _Karel_
4. 8. 2014 18:00
Sup
Jestli bude opravdu tak jako na úvodní fotce vypadat Superb, tak tleskám a nemám o škodu strach a začínám šetřit :-)
Avatar - Emel
4. 8. 2014 17:34
Re: Hlavní trumf
To je pořád tvůj názor, se kterým se já neztotožňuju, já tam to tvoje "lepší" u Golfu nevidím. V čem konkrétně je podle tebe Golf lepší?

Jsou věci co neumí Octavia Combi (třeba ErgoActive sedačky a DCC) a věci co neumí Golf Variant (třeba 1.8TSI a 2.0TSI)... a je otázka priorit co je pro tebe důležitější.

Slýchám a akceptuju názor, že interiér Golfu je hodnotněji zpracovaný... pro mě osobně to ale srážejí přehnané dekory... a ten rozdíl ve zpracování zřejmě neumím ocenit. Jinými slovy, lépe se mi sedí v slušně vybavené Octavii než v ekvivalentním Golfu.

5cm na rozvoru není zanedbatelných. Sedni si do libovolného auta dozadu a pak si šoupni přední sedačku o 5cm libovolným směrem... uvidíš, že to je docela znát. A jasně, i Golf Variant je prostorově vyhovující... jen se mi prostě nelíbí.
Avatar - PlumJelinek
4. 8. 2014 17:07
Re: Hlavní trumf
Pointa je v tom, že to jsou pořád stejná auta a podle jednotlivých verzí se liší až podle toho, co je za zadními sedačkami. Jasně, že pokud chce někdo velkej kufr, tak pro něj krátkej Golf nemá smysl. Takže když srovnávám krátký verze, Octávka je lepší právě a jen díky tomu zavazadelníku (a tedy těch zanedbatelných 5cm rozvoru), u kombíků je to stejné, jen je prostě Golf lepší.... a levnější. Takže suma sumárum Octavie má smysl pouze v případě, že někdo chce mít obří kufr a nechce kombíka, čímž se dostávám na úvodní příspěvek, že s ohledem na již zmíněné aspekty ta Škodovka oproti VW zas takovej super kauf není.
Avatar - Emel
4. 8. 2014 16:59
Re: Hlavní trumf
"Rozdíl je pak ve verzích, kdy VW nabízí hatchback místo liftbacku a potom má o trochu menší kufr" - ty jsi mistr eufemismů :-) , 380 vs. 590l je víc než "trochu"... pokud to bereš v těchto dimenzích, pak chápu, že ti 5cm na rozvoru přijde jako nicotné číslo.

Při výběru nového auta jsem byl projet Golf i Octavii a osobně mě víc zaujala Octavia... ale jak říkám, hodně záleží na verzi, takový Golf 1.4TSI s multilinkem a DCC nemá u Škodovky konkurenta, na druhou stranu, Golf zase v kombíku umí maximálně 1.4TSI a Octavia má i 1.8TSI a 2.0TSI.
4. 8. 2014 16:59
Konec nadvlády VW?
Určitě ne. Škoda bude dělat jen to co jí matka dovolí. Obávám se že opak bude pravdou. Škoda funguje dobře a je třeba napřít síly na to aby stejně dobře fungoval Seat.