Novinky Suzuki pro Japonsko: Ostré Alto Works a tři koncepty

 

Suzuki na autosalonu v Tokiu představilo maličké Auto Works a už jej začíná prodávat. Na tuningovou výstavu Tokyo Auto Salon pak míří tři velmi zajímavé studie.

K dovádění za volantem nepotřebujete velké auto s obřím motorem a stovkami koní. To Japonci obecně moc dobře vědí, u Suzuki pak obzvláště. Alto Works je zatím nejostřejší verzí osmé generace pětidveřového mini, která byla představena před rokem a vzbudila ohlasy svými až industriálními tvary. Pochopitelně se to netýká výkonu motoru, třída kei carů je striktně omezena legislativou. To znamená řadový tříválec objemu 0,66 l s maximálními 47 kW, v tomto případě přeplňovaný turbodmychadlem.

Works vychází z Alta Turbo RS, točivý moment se ovšem zvedl z oficiálních 95 na kulatých 100 N.m. Zatímco starší sourozenec se prodává pouze s pětistupňovým automatem, Works je k dispozici i s manuálním pětikvaltem, který navíc dostal kratší dráhy, páku najdeme v úzkém interiéru tradičně na podlaze mezi sedadly. Možnost pohonu všech kol, kterou mají rovněž základní verze a mezi kei cars patří ke slušnému vychování, zůstala zachována. Tohle jen 610 kg vážící autíčko je určitě radost řídit. Znovu byla upravena odezva na plynový pedál a překalibrováno řízení. Podvozek s rozvorem 2464 mm se chlubí tvrdšími tlumiči KYB a karoserie nějakými těmi spoilery a hlavními světly s chromovanými obroučkami (ty má i Turbo RS). Ostré Alto jezdí na litých patnáctipalcových kolech v černé lesklé barvě, třmeny předních brzd jsou zase rudé.

Se zaměřením kapesní rakety ladí i kokpit s rudými doplňky včetně prošívání, řidič šlape na pedály z nerezové oceli a oba včetně spolujezdce si hoví v anatomických sedačkách od Recara. Mezi přístroji nechybí ukazatel plnicího tlaku dmychadla. Alto Works se už dá v Zemi vycházejícího slunce objednat ve čtyřech odstínech laku karoserie: stříbrném, bílém, černém a červeném, s nezbytnými polepy a logy. Základní cena činí 1.509.840 jenů, což je v přepočtu zhruba 308.800 korun. Za tyhle peníze žádný hot-hatch v Evropě neseženete...

Pro tokijskou přehlídku tuningu chystá japonská automobilka trojici showcarů. Abychom se od Alta nevzdálili příliš, představme si nejdříve verzi Works GP. GP znamená Grand Prix a motocyklová divize se vrátila do nejprestižnější třídy mistrovství světa silničních motocyklů. Kei car nese právě modré a žlutozelené barvy tovární stáje včetně sponzora Ecstar a má také kapotu z uhlíkových kompozitů.

Oranžový Hustler Rough Road Style vychází z hranatého mini, které se prodává také pouze na domácím trhu. Už název napovídá, o co jde. Praktická krabička s retro vzhledem dostala zvýšený podvozek, pneumatiky s hrubým vzorkem a ochranné mřížky na přední světla. S černou střechu a lemy blatníků se dá koupit běžně. Tváří se opravdu drsně, ale zatím není jasné, zda má i pohon všech kol, nejspíše ano, je nesmysl, aby jej Suzuki nepoužilo, když čtyřkolku v této řadě nabízí. Koncepty Hustleru včetně „pětidveřového kupé“ se objevily před dvěma lety, do výroby zakrátko zamířil pouze standardní hatchback.

Letos se vrátilo jméno lgnis. Koncept Water Activity vyvedený ve vojenské matné khaki doplňují oranžovočervené linky a zrcátka, interiér (zatím existuje pouze jediná oficiální fotka jako od předchozích showcarů) zase vyznává sytě oranžovou barvu. Jezdi na velkých kolech. Světlejší odstín dostala i kánoe na střeše, tématem tohoto Ignisu je aktivní trávení volného času ve vodě.

Tokyo Auto Salon otevírá své brány 15. ledna 2016. Alta a Hustleru se v Evropě v jejich civilních podobách nedočkáme, což je obrovská škoda. Jenže starý kontinent je prostě jiný, k nám Suzuki dováží Celerio. V případě Ignisu však velmi pravděpodobně udělá výjimku. Naštěstí.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Alto (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
Zdroj: Suzuki, Autoblog, Carscoops
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává

Nejvýkonnější verze osmé generace Suzuki Alto se…

Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar

Suzuki nám servíruje v předpremiéře nejpikantnější…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…