Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Suzuki pro Japonsko: Ostré Alto Works a tři koncepty

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Suzuki na autosalonu v Tokiu představilo maličké Auto Works a už jej začíná prodávat. Na tuningovou výstavu Tokyo Auto Salon pak míří tři velmi zajímavé studie.

K dovádění za volantem nepotřebujete velké auto s obřím motorem a stovkami koní. To Japonci obecně moc dobře vědí, u Suzuki pak obzvláště. Alto Works je zatím nejostřejší verzí osmé generace pětidveřového mini, která byla představena před rokem a vzbudila ohlasy svými až industriálními tvary. Pochopitelně se to netýká výkonu motoru, třída kei carů je striktně omezena legislativou. To znamená řadový tříválec objemu 0,66 l s maximálními 47 kW, v tomto případě přeplňovaný turbodmychadlem.

Works vychází z Alta Turbo RS, točivý moment se ovšem zvedl z oficiálních 95 na kulatých 100 N.m. Zatímco starší sourozenec se prodává pouze s pětistupňovým automatem, Works je k dispozici i s manuálním pětikvaltem, který navíc dostal kratší dráhy, páku najdeme v úzkém interiéru tradičně na podlaze mezi sedadly. Možnost pohonu všech kol, kterou mají rovněž základní verze a mezi kei cars patří ke slušnému vychování, zůstala zachována. Tohle jen 610 kg vážící autíčko je určitě radost řídit. Znovu byla upravena odezva na plynový pedál a překalibrováno řízení. Podvozek s rozvorem 2464 mm se chlubí tvrdšími tlumiči KYB a karoserie nějakými těmi spoilery a hlavními světly s chromovanými obroučkami (ty má i Turbo RS). Ostré Alto jezdí na litých patnáctipalcových kolech v černé lesklé barvě, třmeny předních brzd jsou zase rudé.

Se zaměřením kapesní rakety ladí i kokpit s rudými doplňky včetně prošívání, řidič šlape na pedály z nerezové oceli a oba včetně spolujezdce si hoví v anatomických sedačkách od Recara. Mezi přístroji nechybí ukazatel plnicího tlaku dmychadla. Alto Works se už dá v Zemi vycházejícího slunce objednat ve čtyřech odstínech laku karoserie: stříbrném, bílém, černém a červeném, s nezbytnými polepy a logy. Základní cena činí 1.509.840 jenů, což je v přepočtu zhruba 308.800 korun. Za tyhle peníze žádný hot-hatch v Evropě neseženete...

Pro tokijskou přehlídku tuningu chystá japonská automobilka trojici showcarů. Abychom se od Alta nevzdálili příliš, představme si nejdříve verzi Works GP. GP znamená Grand Prix a motocyklová divize se vrátila do nejprestižnější třídy mistrovství světa silničních motocyklů. Kei car nese právě modré a žlutozelené barvy tovární stáje včetně sponzora Ecstar a má také kapotu z uhlíkových kompozitů.

Oranžový Hustler Rough Road Style vychází z hranatého mini, které se prodává také pouze na domácím trhu. Už název napovídá, o co jde. Praktická krabička s retro vzhledem dostala zvýšený podvozek, pneumatiky s hrubým vzorkem a ochranné mřížky na přední světla. S černou střechu a lemy blatníků se dá koupit běžně. Tváří se opravdu drsně, ale zatím není jasné, zda má i pohon všech kol, nejspíše ano, je nesmysl, aby jej Suzuki nepoužilo, když čtyřkolku v této řadě nabízí. Koncepty Hustleru včetně „pětidveřového kupé“ se objevily před dvěma lety, do výroby zakrátko zamířil pouze standardní hatchback.

Letos se vrátilo jméno lgnis. Koncept Water Activity vyvedený ve vojenské matné khaki doplňují oranžovočervené linky a zrcátka, interiér (zatím existuje pouze jediná oficiální fotka jako od předchozích showcarů) zase vyznává sytě oranžovou barvu. Jezdi na velkých kolech. Světlejší odstín dostala i kánoe na střeše, tématem tohoto Ignisu je aktivní trávení volného času ve vodě.

Tokyo Auto Salon otevírá své brány 15. ledna 2016. Alta a Hustleru se v Evropě v jejich civilních podobách nedočkáme, což je obrovská škoda. Jenže starý kontinent je prostě jiný, k nám Suzuki dováží Celerio. V případě Ignisu však velmi pravděpodobně udělá výjimku. Naštěstí.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - 3_diamanty
29. 12. 2015 21:53
Re: Suzuki
mal by prist aj ignis..... hadam v zeneve bude ;-)

PS: inak celerio sa uz predava aj u nas ... uz nejaky ten piatok.. ( inde v eu uz aspon polroka ) ziadna velka novinka to uz nie je... ale popravde toho maleho alta je ozaj velka skoda.... paci sa mi ... co uz
Avatar - TeeJay
29. 12. 2015 19:34
Suzuki
Tenhle aktuální hranatý styl Suzuki se mi opravdu líbí. Bohužel do Evropy půjde jen to dost nepovedené Celerio. :-(