Nový Ford Focus následuje Fiestu a bude luxusnější. Prodeje to sníží, firmě to ale nevadí
Nižší střední třídu čeká v roce 2018 mezigenerační výměna klíčového zástupce. Na trh dorazí čtvrtá generace Fordu Focus, jejíž předchůdce patří mezi nejprodávanější kompakty v Evropě – za první půlrok je čtvrtý, za VW Golf, Opelem Astra a Škodou Octavia. V tomto případně však nečekejme nějakou evoluci stávající verze, nový Focus nebude hrát „na jistotu,“ ale v mnoha ohledech se promění.
Nová generace Focusu projde stejnou proměnou jako o segment menší Fiesta a stane se rovněž luxusnějším (a také dražším) vozem. Na setkání s investory to potvrdil vedoucí globálních trhů Fordu Jim Farley, který zároveň přiznal, že automobilka z tohoto důvodu očekává o něco nižší prodeje novinky než u stávající generace. Za to by měl ale vůz více vydělávat než dnes.
Stejně jako Fiesta se i Focus dočká ryze luxusní varianty Vignale. Ford již potvrdil také příchod Focusu ve verzi Active, což bude oplastovaná verze se zvýšeným podvozkem ve stylu Škody Octavia Scout či VW Golf Alltrack, která bude cílit na zákazníky hledající crossover. Nejlevnější varianty naopak z nabídky podle všeho vypadnou, Focus kombi za 319.990 korun se tak podle všeho stane minulostí.
Fiestou se má inspirovat také design nového kompaktu, a to včetně interiéru. I Focus využije módní, samostatně stojící obrazovku multimediálního systému na vrchu středového panelu. Mírně natažený rozvor má pak poskytnout více životního prostoru pro cestující na zadních sedadlech.
Základem nabídky motorů bude nepochybně benzinový tříválec 1.0 EcoBoost dostupný v několika verzích. Z turbodieselů pak bude nabízen motor 1.5 TDCi, vyloučeno ale není ani zachování většího a hlavně silnějšího 2.0 TDCi. S ohledem na stále přísnější normy se Focus patrně nevyhne ani hybridní nebo elektrické verzi, a to přestože dnešní Focus Electric díru do světa zrovna neudělal.
Čtvrtá generace Fordu Focus bude představena na začátku roku 2018, v lednu, nebo únoru, výstavní premiéra je očekávána na březnovém autosalonu v Ženevě. Automobily pro Evropu se budou nadále vyrábět v Německu, v továrně Saarlouis, vozy pro USA ale budou nově dováženy z Číny.