Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Elantra na první skice, prodej v Česku zatím nepotvrzen

Jan Mička
Diskuze (9)
Nová generace kompaktního sedanu automobilky Hyundai vsadí na dynamický zevnějšek a na štíru by nemusela být ani s výkonností.

Ještě loni se model Elantra automobilky Hyundai nabízel i na českém trhu. Jeho poslední generace na tom není špatně s prostorností, a když na to přijde, k zahození nebyla ani zážehová šestnáctistovka s atmosférickým plněním (97 kW). Český zákazník ale v tomto segmentu po tříprostorové karoserii neprahne, což potvrzují také statistiky Svazu dovozců automobilů. Zatímco v roce 2013 se pro Elantru rozhodlo jenom 211 zákazníků (24. místo v segmentu), modelu i30 se prodalo 5045 kusů (2. místo).

V tuto chvíli lze jen těžko soudit, zda bude mít nástupce citelně lepší výsledky, alespoň podle první skici se ale ve svém segmentu (po vzhledové stránce) rozhodně neztratí. Od roku 1990 se jedná již o sedmou generaci, se kterou bychom se mohli poprvé setkat na listopadovém autosalonu v Los Angeles. Zvěsti říkají, že do prodeje se dostane ještě před koncem letošního roku, zastoupení automobilky Hyundai však zatím uvedení v Česku nepotvrdilo.

Podle první skici odpovídají základní proporce karoserie předchůdci, šestiúhelníková maska chladiče s vodorovným žebrováním je však doménou nejnovějších modelů Hyundai. Současná generace svou délkou přesáhla 4,5 metru (o 30 milimetrů) a nadprůměrný rozvor 2700 milimetrů odpovídá Toyotě Avensis. Tohoto směru by se tedy mohla držet i novinka. Karoserie má být z více než padesáti procent vyrobena z vysokopevnostních ocelí a očekává se koeficient odporu vzduchu cx=0,27, tedy ještě méně než současné Audi A3 sedan (má 0,29).

Hyundai Elantra se v Česku na konci roku 2013 prodával s jediným motorem (právě s atmosférickou šestnáctistovkou), novinka by se ale mohla vydat i cestou přeplňování. Zahraniční zdroje spekulují především o čtyřválci 1.6 T-GDI (137 kW) z modelu i30 Turbo, tento krok by však byl více než překvapivý. Spíše to vidíme na atmosférické jednotky 1.4 CVVT (74 kW), 1.6 MPI (88 kW) a 1.6 GDI (99 kW) a jeden z turbodieselů 1.4 CRDi (66 kW) a 1.6 CRDi (81 a 100 kW).

Jan Mička
Diskuze (9)
19. 8. 2015 14:40
Re: tesim sa
Řekl bych, že jde o krajovou specifičnost ... např. v Rumunsku je kombi naprosto podřadný typ vozu. Pořádnej Rumun jezdí v sedanu v naftě ;-)
19. 8. 2015 14:38
Re: tesim sa
Golfový vozík alias cart nechci ... po hřišti chodím pěšky. Také bych byl rád, pokud by do mého auta nepršelo ;-)
19. 8. 2015 12:25
Re: tesim sa
Do sedanu taky prostrcis lecos. Kolo urcite. Navic kdo chce prakticnost, vetsinou rovnou vezme kombika. Jinak ano, sedany jezdi, ale 99% z nich jsou sluzebaky, nebo auta cizincu.
19. 8. 2015 12:23
Re: tesim sa
No tak co treba rovnou golfovy vozik? ;)
19. 8. 2015 12:11
Re: tesim sa
Každý máme jiné požadavky .... Já bych nejraději kupátko s jednou sedačkou, stačily by i jedny dveře a kufr na golfový bag ;-) a nejraději s elektropohonem a do 350 tis Kč.