Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Konkurent Karoqa zatím nabízí dva motory

David Bureš
Diskuze (29)
Jeep Compass se prezentuje jako nejschopnější SUV své kategorie. Kompaktní Američan zatím nabízí výběr mezi benzinovou čtrnáctistovkou a vznětovým dvoulitrem.

Nový generace kompaktního SUV od Jeepu debutovala na podzimním autosalonu v Los Angeles, nyní model Compass vstupuje na český trh. Zatím je k dispozici pouze v zahajovací sérii Opening Edition, která nabízí výběr mezi dvěma motory, zážehovým 1.4 MultiAir (125 kW) a vznětovým 2.0 MultiJet (103 kW).

Zatímco za čtrnáctistovku zaplatíte 825.000 korun, dvoulitrový turbodiesel přijde na 842.000 korun. V obou případech přitom za tuto částku dostanete devítistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol, jehož nastavení je možné upravit pomocí přepínače Selec-Terrain.

Vyšší cenovce odpovídá slušná výbava. Ta zahrnuje zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček nebo tempomat. Dále nechybí ani bezklíčový vstup, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, kožený volant, dvouzónová automatická klimatizace nebo multimediální systém Uconnect 8.4 včetně navigace.

Vzhled auta oživují 18palcová kola z lehkých slitin nebo chromovaná lišta lemující celý vůz a případně i černá střecha, dodávaná za příplatek.

Jeep Compass – technické údaje dostupných motorů
Motor1.4 MultiAir2.0 MultiJet
Pohon4x44x4
Zdvihový objem [cm3]13681956
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]125/5500103/4000
Točivý moment [N.m/min]250/2500350/1750
Převodovka9A9A
Max. rychlost [km/h]204196
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,310,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,95,7
Cena Opening Edition [Kč]825.000842.000

S rozšířením nabídky o běžné verze Compass nabídne také více motorů. Počítá se se slabším 1.4 MultiAir (103 kW) nebo turbodieselem 1.6 MultiJet (88 kW), které budou dostupné s pohonem přední nápravy. Vznětový dvoulitr pak nabídne i silnější provedení se 125 kW v kombinaci se čtyřkolkou.

Nový Jeep Compass je 4,39 metru dlouhé SUV s rozvorem 2,64 metru, které nahrazuje stávající Compass i podobně velký Patriot. V nabídce značky je tudíž zařazen nad Renegade. Velikostí se řadí mezi kompaktní SUV, bude tak konkurentem pro Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, ale také pro Škodu Karoq.

Automobil se prezentuje jako nejschopnější SUV své kategorie, což platí hlavně pro verzi Trailhawk, která rozšíří nabídku později. Ta má o 14 milimetrů zvýšenou světlou výšku, jež se projevuje i na nájezdových úhlech. Ty mají u Compassu Trailhawk hodnoty 29,1° vpředu a 33,1°vzadu, přejezdový úhel činí 23,7°.

Jeep Compass – srovnání rozměrů s konkurenty
ModelJeep CompassMitsubishi ASXNissan QashqaiSeat AtecaŠkoda Karoq
Délka (mm)43944355438043634382
Šířka (mm)18191810180618411841
Výška (mm)1629 (1644*)1640159516111605
Rozvor (mm)26362670264626302630 (2638*)
*Platí pro verzi s pohonem všech kol

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - Barrichello
26. 5. 2017 17:33
Re: povedené
Hlavně za 1,1 mega je GrandCherokee....
Avatar - Dinar
26. 5. 2017 08:52
Re: Desing je pěknej, ale to je tak všechno
Ano, proto to píšu, bude-li mít karoq čekačku delší než půl roku, musí se to projevit na prodejích konkurence, design stylem mi compass přijde docela podobný tomu akt. škodováckému, chtít karoq a muset čekat, šel bych si compasse min. vyzkoušet. Ale znova, myslím, že ta cena stejně potenc. zákazníky odradí.

P.S. Tchán objednával ateccu loni v září, první nástřel byl duben, teď dealer mluví o konci června, ale nemůže to potvrdit, auto stále nemá datum výroby. Reál odhaduju na konec července, což bude prakticky rok, a to už není u konfekčního auta akceptovatelné. Koho potkám tomu to říkám, varuju a posílám ke konkurence, protože s tímhle přístupem, ať si seat/škoda políbí... ;-)
Avatar - woody-alien
25. 5. 2017 23:53
Re: Desing je pěknej, ale to je tak všechno
Mně to tedy cenově moc OK nepřijde. Jak píšeš, na image Jeepu snad až příliš velké sousto.

Poznámka k čekačce na Atecu, s předpokladem obdobné situace i u Karoqa - to je podle mě daleko za hranicí "zdravého" zájmu o produkt a existuje tu reálné nebezpečí odrazování zákazníků. Třeba se pletu, ale mě by to od koupě odradilo spolehlivě a přivedlo ke konkurenci.
Avatar - Barrichello
25. 5. 2017 21:25
Re: Desing je pěknej, ale to je tak všechno
O tom že je 1,4T lepší jak 2,4 atmo bych si silně dovolil pochybovat. Ve výdrži a spolehlivosti určitě ne a 180-190 koní jde v pohodě dneska dostat i té 2,4 atmo bez nějaké větší námahy. A to bohatě stačí.
Avatar - Emel
25. 5. 2017 20:29
Re: Desing je pěknej, ale to je tak všechno
Hm, nějaká výbava tam je, ale nezvyklá je jen navigace v ceně.