Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Lexus ES na prvním snímku. Tohle je nástupce GS s pohonem předních kol

David Bureš
Diskuze (9)
S příchodem sedmé generace Lexus ES poprvé zavítá do Evropy. Stane se nástupcem GS, proti němuž nabídne méně prémiovou koncepcí.

Lexus příští týden na autosalonu v Pekingu představí novou, již sedmou generaci velkého sedanu ES. Ta by evropské zákazníky nemusela zajímat, protože ES se zatím starému kontinentu vyhýbal. S příchodem nové generace se to ale změní. Zatím tu máme první fotografii a video odhalené novinky vyšší střední třídy.

Ty následují po první upoutávce, která odhalila pouze masku chladiče novinky. Právě ta pokračuje v nastoleném trendu a je pěkně výrazná, její tvar je přitom dále zdůrazněn mřížkou, která tento motiv opakuje. Ostře řezané jsou i hlavní světlomety, se zajímavým vykousnutím, které je evolucí tohoto detailu z předchůdce.

Video se připravuje ...

Lexus zatím bližší informace o nové ES neprozradil, fotografie a video však doprovází heslem „přetvořený pro svět,“ což potvrzuje zprávy o tom, že se dostane i do Evropy. ES se totiž stane nástupcem dnešního sedanu GS, které skončí. Lexusu se v době klesajícího zájmu o sedany už nevyplatí prodávat dva podobně velké modely, a tak vsadil jen na jeden z nich.

Prodejně úspěšnější je právě ES, a tak volba padla na něj. Konkrétně v USA, kde jsou oba modely nabízeny bok po boku, se loni prodalo 51.398 kusů ES, zatímco jen 7.773 exemplářů GS. ES přitom bude nadále používat „obyčejnější“ koncepci s pohonem předních kol, zatímco GS je zadokolkou.

Základem bude modulární platforma TNGA, kterou bude vůz sdílet s podobně velkou Toyotou Camry. U ní automobilka obecně slibuje nižší hmotnost a nižší těžiště, což má přinést hlavně lepší jízdní vlastnosti.

Pod kapotou se pak počítá s šestiválci, chybět samozřejmě nebude ani hybridní varianta. Šestistupňový automat pak má nahradit modernější osmikvalt. K dispozici by pak měl být i pohon všech kol.

David Bureš
Diskuze (9)
20. 4. 2018 17:54
Re: Problém nebyl v zadním pohonu, ale v motorech,
Hm, mně nepřipadalo, že by hybridní GS 450h bylo dobré jen na poskakování po městě. Skvěle jezdilo a fungovalo na všech druzích cest - včetně toho města. Naftové motory mají bez pochyb své pozitivní stránky. Ale i negativní. Stejně jako hybridní řetězec s řadovým benzinovým šestiválcem a elektromotory.
Tvrzení, že hybridní pohon je k ničemu tedy není na místě, a můžeme se jen dohadovat, přoč jsi ho napsal. Nejpravděpodobnější se jeví nedostatek zkušeností.
Ale stejně liché by bylo tvrzení, že vznětový motor je k ničemu. V zásadě obě řešení velmi dobře fungují.
Avatar - Lucaslegend
18. 4. 2018 22:30
Gsko
Škoda gska...celkom zaujímavé auto... s V8 sa mi sním veľmi dobre jazdí...
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2018 17:40
Re: Problém nebyl v zadním pohonu, ale v motorech,
Však já psal, že ES bude konkurovat A6, v reakci na tvou větu o nejprodávanějších motorizacích ve střední.
18. 4. 2018 15:26
Re: Problém nebyl v zadním pohonu, ale v motorech,
GS se prodalo loni v Evrope smesnych 1508 kusu, A6 ac mela pokles o cca 10% tak se prodalo v Evrope temer 80 tisic kusu, v USA se GS prodalo loni 7773 kusu, A6 se tam prodalo 16304 kusu a ES se tam prodalo 51398 kusu, takze zrejme zkousej to co se jim povedlo v USA, nechal bych to na nich, na Lexusu ;-)

a ciste prakticky, proc by nemohlo ES konkurovat A6? A6 je v necem vyjimecna a nad danou kategorii stredni tridy?
18. 4. 2018 15:21
Re: Problém nebyl v zadním pohonu, ale v motorech,
me v RX450 fungoval hybrid dobre, a taky jsem s nim neposkakoval po meste

realita je takova ze kazde auto ma jine teritorium a urcite ne podle kategorie, takze SUv nemusi nikdy vyrazit do terenu, sportak nikdy nemusi ochutnan jizdu po okruhu a luxusni dalnicni kriznuk nikdy nemusi okusit dalnici ;-) o tom jestli to Lexus udela s ES dobre rozhodnou az prodeje, urcite ne mudrcovani nekoho z nas v diskuzi na bezvynamnem lokalnim autowebu :-!