Nový Lexus ES na prvním snímku. Tohle je nástupce GS s pohonem předních kol
Lexus příští týden na autosalonu v Pekingu představí novou, již sedmou generaci velkého sedanu ES. Ta by evropské zákazníky nemusela zajímat, protože ES se zatím starému kontinentu vyhýbal. S příchodem nové generace se to ale změní. Zatím tu máme první fotografii a video odhalené novinky vyšší střední třídy.
Ty následují po první upoutávce, která odhalila pouze masku chladiče novinky. Právě ta pokračuje v nastoleném trendu a je pěkně výrazná, její tvar je přitom dále zdůrazněn mřížkou, která tento motiv opakuje. Ostře řezané jsou i hlavní světlomety, se zajímavým vykousnutím, které je evolucí tohoto detailu z předchůdce.
Lexus zatím bližší informace o nové ES neprozradil, fotografie a video však doprovází heslem „přetvořený pro svět,“ což potvrzuje zprávy o tom, že se dostane i do Evropy. ES se totiž stane nástupcem dnešního sedanu GS, které skončí. Lexusu se v době klesajícího zájmu o sedany už nevyplatí prodávat dva podobně velké modely, a tak vsadil jen na jeden z nich.
Prodejně úspěšnější je právě ES, a tak volba padla na něj. Konkrétně v USA, kde jsou oba modely nabízeny bok po boku, se loni prodalo 51.398 kusů ES, zatímco jen 7.773 exemplářů GS. ES přitom bude nadále používat „obyčejnější“ koncepci s pohonem předních kol, zatímco GS je zadokolkou.
Základem bude modulární platforma TNGA, kterou bude vůz sdílet s podobně velkou Toyotou Camry. U ní automobilka obecně slibuje nižší hmotnost a nižší těžiště, což má přinést hlavně lepší jízdní vlastnosti.
Pod kapotou se pak počítá s šestiválci, chybět samozřejmě nebude ani hybridní varianta. Šestistupňový automat pak má nahradit modernější osmikvalt. K dispozici by pak měl být i pohon všech kol.