Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz G zhubne 200 kg, půjde o facelift

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Dobrá zpráva pro milovníky nesmrtelné hranaté třídy G od Mercedesu je tu! Nástupce nebude tak docela novou generací, jak se původně tvrdilo. I když změny se očekávají masivní.

Není žádným tajemstvím, že trojcípá hvězda chystá novou G-Klasse. Vždyť ta současná se vyrábí už od roku 1979 a postupně se z čistě pracovního off-roadu do nejtěžších podmínek vypracovala mezi luxusní teréňáky. Původní W460 sice dávno odvál čas, ale kromě nejdražší W463 se stále vyrábí armádní verze, které nosí svébytný kód W462 a už dlouho se jim říká dle prvního modelu „Wolf“ (vlk). No a nerozloučil se ani pracant, který se chlubí na konci interního kódu pro změnu jedničkou. Tento profesionální Geländewagen je možné získat i coby holé šasi s dvoumístnou kabinou k instalaci dalších speciálních nástaveb.

Jaká je ale budoucnost ortodoxního hranáče? Celkem růžová. Již dříve avizovaný nový model přijde na trh během roku 2017. Německá ikona z rakouského Štýrského Hradce (vyráběla se i s logem tamního Puchu) zhubne díky štědřejšímu využití hliníku na rám i karoserii zhruba dva metráky. Aktuální G 350 váží přes 2,5 tuny, je to tedy pořádný drobek. Novinka se také rozšíří zhruba o 10 cm na 1860 mm, to kvůli stabilitě. Přední náprava dostane tří-, případně čtyřprvkové závěsy, řízení se pak může těšit na moderní elektromechanický posilovač.

Všechny motory, zážehové i vznětové, mají mít zpočátku třílitrový objem, jsou určeny také pro budoucí E-Klasse, která se objeví za dva roky. Jejich vývoj neustále probíhá. Výkon benzinových agregátů M256 se vyhoupne až přes 268 kW, naftové OM656 budou dávat 224 kW. Že i zde Mercedes-Benz uplatní svůj nový devítistupňový automat 9G-Tronic, je jasné, jednu z hlavních priorit představuje snížení spotřeby.

Půjde o novou generaci, nebo ne? Podle britského Autocaru nikoliv, autu zůstane zmíněné firemní označení W463. Základní vnější design se také měnit nebude, proporce včetně takřka svislého čelního skla se zachovají. Některé stylistické prvky přejme s největší pravděpodobností od brutálního konceptu policejního speciálu Ener-G-Force. Ten se představil v roce 2012 na autosalonu v Los Angeles. Andreas Zygan, který má ve Stuttgartu na starosti sekci vozů do lehkého či těžšího terénu, řekl: „Musíme být na naše dědictví opatrní. Nabízíme něco opravdu speciálního. Minulý rok, už třicátý čtvrtý, byl pro třídu G obchodně nejúspěšnějším vůbec. Je prostě úžasná, představuje jeden z našich idolů.“

Uvnitř mají proběhnout daleko masivnější změny, pasažéři si budou užívat kvality i komfortu ve stylu současné C-Klasse série W205. Očekávejme více místa, nejmodernější asistenční systémy a diodové osvětlení vně i uvnitř. Výkonnější modely AMG, které tvoří zhruba polovinu odbytu, přijdou na trh se zpožděním.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
6. 5. 2014 16:08
Re: Historie
Profesionálním jsem nemyslel vojenské. Unimog je samozřejmě něco jiného, ale některé z rolí, které plní G, zvládne lépe. Valník, nebo vysokozdvižná plošina se na něj spíš hodí. Ale je možné, že po takovém řešení sáhli z důvodů, které mi unikají.
5. 5. 2014 17:09
Re: Historie
Pokud vím, GL mělo původně G nahradit. Tahle myšlenka tu tedy již byla. Osobně se přimlouvám za zachování minimálně formy. Je to krásná klasika. Co se profesionálního nasazení týče, je tu Unimog.
Avatar - EauRouge
5. 5. 2014 16:28
Re: Historie
Tradice nesmí zastarat, jak se říká. Klasický koncept a nová technika a technologie mi přijde jako dobrá cesta. On se od toho ani mercedes nemůže moc odprostit - zaprvé Gěčko se nemá kam "převtělit" jelikož už mají modely GL,které konkurují ve vodách luxusních SUV a hlavně kvůli trhu ve službách. Jak v bezpečnostních složkách, tak třeba v energetice jak bylo psáno výše. To je trh ve kterém je spousta peněz a je škoda ho opouštět. Pro mě rozhodně dobrá zpráva potom, co člověk každou chvíli slyší jak se Defík pomalu ale jiostě chystá do důchodu.
Avatar - C30AMG
5. 5. 2014 15:53
Historie
Jsem příznivec vyvíjejícího se designu Mercedesu. Ale tady bych se přimlouval za zachování formy. Kéž by G zůstalo G a nepustilo se do vod GL, luxusního přetechnizovaného soupeře Range Roveru. Rád bych G nadále opravil v garáži nebo v přírodě při výpravě.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2014 15:29
Re: dvoumístné šasi
jj anebo mají obdobné Landrovery. Santany už dosluhují a jinak vídávám už jen vitary a Patrioty (jeepy ne uaz) ale to sou klasická suv jak je známe.