Nový Mercedes-Benz G zhubne 200 kg, půjde o facelift
Není žádným tajemstvím, že trojcípá hvězda chystá novou G-Klasse. Vždyť ta současná se vyrábí už od roku 1979 a postupně se z čistě pracovního off-roadu do nejtěžších podmínek vypracovala mezi luxusní teréňáky. Původní W460 sice dávno odvál čas, ale kromě nejdražší W463 se stále vyrábí armádní verze, které nosí svébytný kód W462 a už dlouho se jim říká dle prvního modelu „Wolf“ (vlk). No a nerozloučil se ani pracant, který se chlubí na konci interního kódu pro změnu jedničkou. Tento profesionální Geländewagen je možné získat i coby holé šasi s dvoumístnou kabinou k instalaci dalších speciálních nástaveb.
Jaká je ale budoucnost ortodoxního hranáče? Celkem růžová. Již dříve avizovaný nový model přijde na trh během roku 2017. Německá ikona z rakouského Štýrského Hradce (vyráběla se i s logem tamního Puchu) zhubne díky štědřejšímu využití hliníku na rám i karoserii zhruba dva metráky. Aktuální G 350 váží přes 2,5 tuny, je to tedy pořádný drobek. Novinka se také rozšíří zhruba o 10 cm na 1860 mm, to kvůli stabilitě. Přední náprava dostane tří-, případně čtyřprvkové závěsy, řízení se pak může těšit na moderní elektromechanický posilovač.
Všechny motory, zážehové i vznětové, mají mít zpočátku třílitrový objem, jsou určeny také pro budoucí E-Klasse, která se objeví za dva roky. Jejich vývoj neustále probíhá. Výkon benzinových agregátů M256 se vyhoupne až přes 268 kW, naftové OM656 budou dávat 224 kW. Že i zde Mercedes-Benz uplatní svůj nový devítistupňový automat 9G-Tronic, je jasné, jednu z hlavních priorit představuje snížení spotřeby.
Půjde o novou generaci, nebo ne? Podle britského Autocaru nikoliv, autu zůstane zmíněné firemní označení W463. Základní vnější design se také měnit nebude, proporce včetně takřka svislého čelního skla se zachovají. Některé stylistické prvky přejme s největší pravděpodobností od brutálního konceptu policejního speciálu Ener-G-Force. Ten se představil v roce 2012 na autosalonu v Los Angeles. Andreas Zygan, který má ve Stuttgartu na starosti sekci vozů do lehkého či těžšího terénu, řekl: „Musíme být na naše dědictví opatrní. Nabízíme něco opravdu speciálního. Minulý rok, už třicátý čtvrtý, byl pro třídu G obchodně nejúspěšnějším vůbec. Je prostě úžasná, představuje jeden z našich idolů.“
Uvnitř mají proběhnout daleko masivnější změny, pasažéři si budou užívat kvality i komfortu ve stylu současné C-Klasse série W205. Očekávejme více místa, nejmodernější asistenční systémy a diodové osvětlení vně i uvnitř. Výkonnější modely AMG, které tvoří zhruba polovinu odbytu, přijdou na trh se zpožděním.