Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Vivaro

Michal Fokt
Diskuze (0)
Do boje o přízeň zákazníků, ve stále nabitější třídě lehkých dodávkových vozů, se pouští zcela nový přírůstek německé automobilky Opel.

Do boje o přízeň zákazníků, ve stále nabitější třídě lehkých dodávkových vozů, se pouští zcela nový přírůstek německé automobilky Opel. Do boje přichází velice dobře vybaven. Nabízí možnost více jak dvaceti různých karosářských verzí, jako např. tradiční skříňová dodávka, „Kombi“ pro přepravu až devíti osob, nebo jako podvozek s kabinou. Na výběr jsou dvě provedení rozvoru (3098 nebo 3498 mm) s užitečným zatížením cca. 1200 kg a prostorem pro náklad o objemu až 6 m3. Celková hmotnost vozu činí 2,7, resp. 2,9 tuny. Škálu verzí obohatí v roce 2002 také osmimístný minibus a v roce 2003 vyjedou za svými zákazníky vozy s „vysokou“ střechou.

Zákazníky jistě uspokojí také nabídka tří pohonných agregátů. Základ nabídky tvoří čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním nafty „common-rail“ o objemu 1.9 litru dosahující max. výkonu 60 kW (82 koní) s toč. momentem vrcholícím hodnotou 190 Nm při 2000 ot./min. K dispozici je také silnější verze tohoto čtyřválce s výkonem 74 kW (100 koní) a toč. momentem 240 Nm při 2000 ot./min. Průměrná spotřeba činí pouhých 7,4, resp. 7,7 litru nafty na 100 km. Pro zákazníky preferující benzínový motor je připraven čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem o objemu 2.0 litru s výkonem 88 kW (120 koní) a toč. momentem 190 Nm při 3750 ot./min. V blízké budoucnosti přijde i vznětový motor o objemu 2.5 litru s výkonem 98 kW (133 koní). Všechny motory plní emisní limity Euro 3. Kromě základního modelu jsou všechny verze vybaveny 6-ti stupňovou manuální převodovkou (u verze 60 kW je 5-ti stupňová), s krátkou řadící pákou prakticky umístěnou na palubní desce.

Pro všechny verze Vivara je charakteristický velkorysý vnitřní prostor. Například „skříňová“ verze s delším rozvorem má ložnou plochu dlouhou 2,81 m, což umožňuje přepravu nákladu na třech standardních Euro-paletách. Všechny verze mají 1 m široké dveře na pravé straně, verze s delším rozvorem lze získat s příplatkovými zadními dveřmi s úhlem otevření až 250°! K ukotvení převáženého nákladu slouží šest robustních vázacích ok, vozy s delším rozvorem mají dokonce osm těchto kotevních bodů.

O pohodu za volantem se stará bohatá základní výbava, který obsahuje např. autorádio „velkého“ formátu „double-DIN“, promyšlený systém jedenácti (!) schránek, poliček a kapes, velkoobjemový (60 l) airbag ve volantu nebo samonavíjecí tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači u všech sedadel, aktivní opěrky hlav, kotoučové brzdy na všech kolech s čtyřkanálovým systémem ABS a elektronickým distributorem brzdných sil, kombinace pružin s progresivní tuhostí a tlumičů pérování, které mění svůj účinek v závislosti na zatížení vozu. Za příplatek je možno dodat čelní airbag na straně spolujezdce (120 l) či boční airbagy vpředu.

Provozní náklady patří mezi nejnižší v celém segmentu. Inspekční prohlídky se provádějí každých 30.000 km (nebo jednou za dva roky), snadná výměna poškozených částí vozu díky použití šroubovaných spojů namísto tradičních svařovaných, nízké pojišťovací sazby a již zmiňovaná nízká spotřeba paliva.

Nové užitkové modely se budou vyrábět v anglickém Lutonu (severně od Londýna), v továrně IBC Vehicles Ltd., která je součástí sítě produkčních lokalit koncernu General Motors. V Lutonu se nový model bude vyrábět pro obě spolupracující značky, tedy jako Opel Vivaro i Renault Trafic.

Michal Fokt
Diskuze (0)