Do boje o přízeň zákazníků, ve stále nabitější třídě lehkých dodávkových vozů, se pouští zcela nový přírůstek německé automobilky Opel.

Do boje o přízeň zákazníků, ve stále nabitější třídě lehkých dodávkových vozů, se pouští zcela nový přírůstek německé automobilky Opel. Do boje přichází velice dobře vybaven. Nabízí možnost více jak dvaceti různých karosářských verzí, jako např. tradiční skříňová dodávka, „Kombi“ pro přepravu až devíti osob, nebo jako podvozek s kabinou. Na výběr jsou dvě provedení rozvoru (3098 nebo 3498 mm) s užitečným zatížením cca. 1200 kg a prostorem pro náklad o objemu až 6 m3. Celková hmotnost vozu činí 2,7, resp. 2,9 tuny. Škálu verzí obohatí v roce 2002 také osmimístný minibus a v roce 2003 vyjedou za svými zákazníky vozy s „vysokou“ střechou.

Zákazníky jistě uspokojí také nabídka tří pohonných agregátů. Základ nabídky tvoří čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním nafty „common-rail“ o objemu 1.9 litru dosahující max. výkonu 60 kW (82 koní) s toč. momentem vrcholícím hodnotou 190 Nm při 2000 ot./min. K dispozici je také silnější verze tohoto čtyřválce s výkonem 74 kW (100 koní) a toč. momentem 240 Nm při 2000 ot./min. Průměrná spotřeba činí pouhých 7,4, resp. 7,7 litru nafty na 100 km. Pro zákazníky preferující benzínový motor je připraven čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem o objemu 2.0 litru s výkonem 88 kW (120 koní) a toč. momentem 190 Nm při 3750 ot./min. V blízké budoucnosti přijde i vznětový motor o objemu 2.5 litru s výkonem 98 kW (133 koní). Všechny motory plní emisní limity Euro 3. Kromě základního modelu jsou všechny verze vybaveny 6-ti stupňovou manuální převodovkou (u verze 60 kW je 5-ti stupňová), s krátkou řadící pákou prakticky umístěnou na palubní desce.

Pro všechny verze Vivara je charakteristický velkorysý vnitřní prostor. Například „skříňová“ verze s delším rozvorem má ložnou plochu dlouhou 2,81 m, což umožňuje přepravu nákladu na třech standardních Euro-paletách. Všechny verze mají 1 m široké dveře na pravé straně, verze s delším rozvorem lze získat s příplatkovými zadními dveřmi s úhlem otevření až 250°! K ukotvení převáženého nákladu slouží šest robustních vázacích ok, vozy s delším rozvorem mají dokonce osm těchto kotevních bodů.

O pohodu za volantem se stará bohatá základní výbava, který obsahuje např. autorádio „velkého“ formátu „double-DIN“, promyšlený systém jedenácti (!) schránek, poliček a kapes, velkoobjemový (60 l) airbag ve volantu nebo samonavíjecí tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači u všech sedadel, aktivní opěrky hlav, kotoučové brzdy na všech kolech s čtyřkanálovým systémem ABS a elektronickým distributorem brzdných sil, kombinace pružin s progresivní tuhostí a tlumičů pérování, které mění svůj účinek v závislosti na zatížení vozu. Za příplatek je možno dodat čelní airbag na straně spolujezdce (120 l) či boční airbagy vpředu.

Provozní náklady patří mezi nejnižší v celém segmentu. Inspekční prohlídky se provádějí každých 30.000 km (nebo jednou za dva roky), snadná výměna poškozených částí vozu díky použití šroubovaných spojů namísto tradičních svařovaných, nízké pojišťovací sazby a již zmiňovaná nízká spotřeba paliva.

Nové užitkové modely se budou vyrábět v anglickém Lutonu (severně od Londýna), v továrně IBC Vehicles Ltd., která je součástí sítě produkčních lokalit koncernu General Motors. V Lutonu se nový model bude vyrábět pro obě spolupracující značky, tedy jako Opel Vivaro i Renault Trafic.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Opel C&S
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá

Opel si pro letošní Mezinárodní veletrh užitkových…

Opel Vivaro Kombi 1.6 CDTI Business Edition: Na úrovni Opel Vivaro Kombi 1.6 CDTI Business Edition: Na úrovni

Opel Vivaro v provedení kombi nabízí na výběr šest…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…