19.7. 2001 VH

Do boje o přízeň zákazníků, ve stále nabitější třídě lehkých dodávkových vozů, se pouští zcela nový přírůstek německé automobilky Opel.

Do boje o přízeň zákazníků, ve stále nabitější třídě lehkých dodávkových vozů, se pouští zcela nový přírůstek německé automobilky Opel. Do boje přichází velice dobře vybaven. Nabízí možnost více jak dvaceti různých karosářských verzí, jako např. tradiční skříňová dodávka, „Kombi“ pro přepravu až devíti osob, nebo jako podvozek s kabinou. Na výběr jsou dvě provedení rozvoru (3098 nebo 3498 mm) s užitečným zatížením cca. 1200 kg a prostorem pro náklad o objemu až 6 m3. Celková hmotnost vozu činí 2,7, resp. 2,9 tuny. Škálu verzí obohatí v roce 2002 také osmimístný minibus a v roce 2003 vyjedou za svými zákazníky vozy s „vysokou“ střechou.

Zákazníky jistě uspokojí také nabídka tří pohonných agregátů. Základ nabídky tvoří čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním nafty „common-rail“ o objemu 1.9 litru dosahující max. výkonu 60 kW (82 koní) s toč. momentem vrcholícím hodnotou 190 Nm při 2000 ot./min. K dispozici je také silnější verze tohoto čtyřválce s výkonem 74 kW (100 koní) a toč. momentem 240 Nm při 2000 ot./min. Průměrná spotřeba činí pouhých 7,4, resp. 7,7 litru nafty na 100 km. Pro zákazníky preferující benzínový motor je připraven čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem o objemu 2.0 litru s výkonem 88 kW (120 koní) a toč. momentem 190 Nm při 3750 ot./min. V blízké budoucnosti přijde i vznětový motor o objemu 2.5 litru s výkonem 98 kW (133 koní). Všechny motory plní emisní limity Euro 3. Kromě základního modelu jsou všechny verze vybaveny 6-ti stupňovou manuální převodovkou (u verze 60 kW je 5-ti stupňová), s krátkou řadící pákou prakticky umístěnou na palubní desce.

Pro všechny verze Vivara je charakteristický velkorysý vnitřní prostor. Například „skříňová“ verze s delším rozvorem má ložnou plochu dlouhou 2,81 m, což umožňuje přepravu nákladu na třech standardních Euro-paletách. Všechny verze mají 1 m široké dveře na pravé straně, verze s delším rozvorem lze získat s příplatkovými zadními dveřmi s úhlem otevření až 250°! K ukotvení převáženého nákladu slouží šest robustních vázacích ok, vozy s delším rozvorem mají dokonce osm těchto kotevních bodů.

O pohodu za volantem se stará bohatá základní výbava, který obsahuje např. autorádio „velkého“ formátu „double-DIN“, promyšlený systém jedenácti (!) schránek, poliček a kapes, velkoobjemový (60 l) airbag ve volantu nebo samonavíjecí tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači u všech sedadel, aktivní opěrky hlav, kotoučové brzdy na všech kolech s čtyřkanálovým systémem ABS a elektronickým distributorem brzdných sil, kombinace pružin s progresivní tuhostí a tlumičů pérování, které mění svůj účinek v závislosti na zatížení vozu. Za příplatek je možno dodat čelní airbag na straně spolujezdce (120 l) či boční airbagy vpředu.

Provozní náklady patří mezi nejnižší v celém segmentu. Inspekční prohlídky se provádějí každých 30.000 km (nebo jednou za dva roky), snadná výměna poškozených částí vozu díky použití šroubovaných spojů namísto tradičních svařovaných, nízké pojišťovací sazby a již zmiňovaná nízká spotřeba paliva.

Nové užitkové modely se budou vyrábět v anglickém Lutonu (severně od Londýna), v továrně IBC Vehicles Ltd., která je součástí sítě produkčních lokalit koncernu General Motors. V Lutonu se nový model bude vyrábět pro obě spolupracující značky, tedy jako Opel Vivaro i Renault Trafic.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

Uber prodal své první dluhopisy, zájem výrazně překonal nabídku Uber prodal své první dluhopisy, zájem výrazně překonal nabídku

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber prodal…

Poslední článek saúdského novináře: Arabský svět nejvíce potřebuje svobodu slova Poslední článek saúdského novináře: Arabský svět nejvíce potřebuje svobodu slova

Americký list The Washington Post (WP) vydal poslední…

 
Zdroj: Opel C&S

Štítky Opel Nové modely Dodávky Profi

 

Přidat názorDiskuse: Nový Opel Vivaro

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Opel Vivaro Life má být jako motel na kolech Opel Vivaro Life má být jako motel na kolech

Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem…

Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá

Opel si pro letošní Mezinárodní veletrh užitkových…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…