Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nový Renault Kangoo – první dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (6)
Okaté Kangoo si nadále nespletete. Přibyly nové motory, ceny víceméně zůstávají stejné a v autě je znatelně tišeji...

Od svého uvedení na trh v říjnu 1997 je osobní verze Kangoo s 600 000 vyrobenými vozidly ke konci r. 2002 lídrem třídy malých jednoprostorových vozů. Nákladní verze Kangoo Express se prodalo dalších 600.000 kusů.

Další z řady „aut s lidskou tváří“ prošlo za dobu prodeje několika dílčími modernizacemi, přičemž zákazníkům byly nabídnuty např. např. druhé posuvné boční dveře (listopad 1999), verze 4x4 (září 2001) a motory 1.5 dCi (prosinec 2001).

Designérské změny uvozuje nový nárazník v barvě karosérie, nově řešené blatníky a nová maska chladiče s vodorovnými lamelami. Zadní nárazníky jsou rovněž v odstínu karosérie. Přední světla z hladkého skla jsou oživeny designem ve tvaru kapek vody, vertikálně protáhlá zadní světla dávají této části vozu nový výraz.

Na první pohled příjemněji je také v interiéru, který už v základním provedení více připomíná osobní než užitkové vozy. Antireflexní palubní deska v dvou-odstínovém barevném provedení s převažujícím černým odstínem v horní části je na pohled příjemnější také díky zmenšení mezer mezi obkladovými panely, jednoduchými liniemi a odstraněním viditelných šroubů. Přepracována je uzavíratelná odkládací schránka spolujezdce, nová konzola s držáky nápojů, vyjímatelný popelník a odkládací prostory v konzole a na palubní desce.

Sedadla, díky lépe tvarované pěnové výplni poskytují lepší boční vedení a lepší komfort. Sedadla a opěradla jsou vybavena novými potahy.

Při praktických jízdách jsme výrobci mohli dát za pravdu i v otázce lepšího odhlučnění. To se týká jak zavěšení motoru, tak pěnovými výplněmi v palubní desce, dveřích a na stěně mezi motorem a kabinou. Díky tomuto vybavení je dle výrobce docíleno celkového snížení akustických rezonancí o 3 dB při 130 km/h.

V možnostech příplatkové výbavy najdeme, kromě přípravy pro montáž mobilního telefonu a sadou hands-free, také vybavení satelitním navigačním systémem Carminat, jimiž jsou už osazovány modely Clio a Mégane II. Standardně je vůz vybaven novým audio systémem 4 x 18 W.

K plnohodnotné obsaditelnosti pěti osobami a základním zavazadlovým prostorem o objemu 650 l se pak přičítá ještě 110 litrů důmyslných úložných prostorů, jako jsou např. vnitřní horní úložné moduly.

Nové Kangoo je vybaveno systémem ABS Bosch 8.0 poslední generace, převzatým z Méganu II, což přispělo ke zkrácení brzdné dráhy při stokilometrové rychlosti o 4 metry. Dalším významným prvkem je pružná lamela pod předním nárazníkem, jež byla vyvinuta pro zlepšení stability a dokonalého udržení směru v případě bočního větru. Pro jízdní vlastnosti je přínosem také rozšíření rozchodu zadní nápravy o 9 mm. Základní verze obsahuje airbag řidiče, vyšší výbavy pak i airbag spolujezdce, přičemž boční airbagy lze dokoupit. Samozřejmostí je bezpečnostní volant, úchyty ISOFIX a tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech.

Motory nabízené u verzí s první úrovní výbavy 1.2 60 k, 1.5 dCi 65 k a 1.9 D 65 k jsou přizpůsobeny hlavně pro jízdu ve městě. Na opačném konci nabídky jsou pak motory 1.5 dCi 80 k a 1.6 16v 95 k. Nejsilnější benzínový motor může být dodán také s automatickou převodovkou Proactive Kangoo s touto převodovou zrychluje z 0 na 100 km/h za 12,4 sekund, tj. o 4,5 sekund méně, než jeho předchůdce. Jeho maximální rychlost je 162 km/h, oproti původním 147 km/h. Jeho spotřeba ve smíšeném provozu dosahuje 8 l/100 km.

Nové Kangoo bude k dispozici se stupni vybavení Générique, Authentique, Expression a Privilège.

Ondřej Šuch
Diskuze (6)