Nový VW Phaeton se představí na autosalonu v Detroitu 2014
Světová premiéra Volkswagenu Phaeton v jeho původní podobě se odehrála v roce 2002 na autosalonu v Ženevě. Představení druhé generace široké veřejnosti se má podle informací agentury Bloomberg odehrát v lednu 2014 na autosalonu v Detroitu, kde má být odhalen nový luxusní sedan pro modelový rok 2015.
Důvodem pro zvolení Detroitu za místo světové premiéry vlajkové lodi značky z Wolfsburgu je skutečnost, že Volkswagen chce udělat dojem na zdejší zákazníky a vstoupit s novým Phaeton úspěšně na severoamerický trh.
První generace Phaetonu přitom v USA příliš neuspěla a zdejší trh opustila v roce 2006. Hlavním důvodem neúspěchu na tomto důležitém trhu byla vysoká cena a skutečnost, že severoameričtí zákazníci vnímají Volkswagen stále jako výrobce sice kvalitních ale zároveň i cenově dostupných automobilů, což ostatně dokládají i prodejní výsledky Passatu NMS.
V souvislosti s uvedení nového Phaetonu v USA se tak objevují spekulace o jeho ceně na zdejším trhu. Podle severoamerických médií bude mít luxusní sedan Volkswagenu na zdejším trhu mnohem větší šanci, když se jeho cena bude přibližovat například Hyundai Equus nabízenému za částky od 59.250 amerických dolarů.
Pravděpodobnější je ovšem cena, která bude někde napůl cesty mezi touto částkou a cenou aktuálního Audi A8 prodávaného v USA za ceny od 75.100 amerických dolarů. Podobně tomu ostatně bylo i u první generace.
Podle starších zpráv má nový Phaeton využívat stejnou techniku jako budoucí generace Audi A8. Velká část auta bude vyrobena z hliníku, což výrazně sníží jeho hmotnost. Dosavadní model spoléhá na vlastní ocelovou konstrukci karoserie, která prodražila vývoj i výrobu a navíc může za relativní nadváhu Phaetonu.
Phaeton má tentokrát s ostatními koncernovými vozy údajně sdílet až 70 % dílů – od podvozku, přes motory a převodovky až po části interiéru a palubní elektroniku.
Pod kapotou máme očekávat menší motory než dosud, údajně se už nepočítá s šestilitrovým dvanáctiválcem do W, který mimo jiné používá Bentley Continental GT. Phaeton by naopak mohl být poháněn čtyřlitrovým osmiválcem ze současného Audi S8. Pravděpodobná je také hybridní verze.
Nový Phaeton bude cílit na stejné zákazníky jako ten současný, tedy na takové, kteří chtějí luxusní automobil, ale nechtějí se jím chlubit.