Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Phaeton se představí na autosalonu v Detroitu 2014

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (51)
Nové generace vlajkové lodi Volkswagenu se máme dočkat na začátku příštího roku a německá automobilka chce Phaeton vrátit i na severoamerický trh.

Světová premiéra Volkswagenu Phaeton v jeho původní podobě se odehrála v roce 2002 na autosalonu v Ženevě. Představení druhé generace široké veřejnosti se má podle informací agentury Bloomberg odehrát v lednu 2014 na autosalonu v Detroitu, kde má být odhalen nový luxusní sedan pro modelový rok 2015.

Důvodem pro zvolení Detroitu za místo světové premiéry vlajkové lodi značky z Wolfsburgu je skutečnost, že Volkswagen chce udělat dojem na zdejší zákazníky a vstoupit s novým Phaeton úspěšně na severoamerický trh.

První generace Phaetonu přitom v USA příliš neuspěla a zdejší trh opustila v roce 2006. Hlavním důvodem neúspěchu na tomto důležitém trhu byla vysoká cena a skutečnost, že severoameričtí zákazníci vnímají Volkswagen stále jako výrobce sice kvalitních ale zároveň i cenově dostupných automobilů, což ostatně dokládají i prodejní výsledky Passatu NMS.

V souvislosti s uvedení nového Phaetonu v USA se tak objevují spekulace o jeho ceně na zdejším trhu. Podle severoamerických médií bude mít luxusní sedan Volkswagenu na zdejším trhu mnohem větší šanci, když se jeho cena bude přibližovat například Hyundai Equus nabízenému za částky od 59.250 amerických dolarů.

Pravděpodobnější je ovšem cena, která bude někde napůl cesty mezi touto částkou a cenou aktuálního Audi A8 prodávaného v USA za ceny od 75.100 amerických dolarů. Podobně tomu ostatně bylo i u první generace.

Podle starších zpráv má nový Phaeton využívat stejnou techniku jako budoucí generace Audi A8. Velká část auta bude vyrobena z hliníku, což výrazně sníží jeho hmotnost. Dosavadní model spoléhá na vlastní ocelovou konstrukci karoserie, která prodražila vývoj i výrobu a navíc může za relativní nadváhu Phaetonu.

Phaeton má tentokrát s ostatními koncernovými vozy údajně sdílet až 70 % dílů – od podvozku, přes motory a převodovky až po části interiéru a palubní elektroniku.

Pod kapotou máme očekávat menší motory než dosud, údajně se už nepočítá s šestilitrovým dvanáctiválcem do W, který mimo jiné používá Bentley Continental GT. Phaeton by naopak mohl být poháněn čtyřlitrovým osmiválcem ze současného Audi S8. Pravděpodobná je také hybridní verze.

Nový Phaeton bude cílit na stejné zákazníky jako ten současný, tedy na takové, kteří chtějí luxusní automobil, ale nechtějí se jím chlubit.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (51)
Avatar - Lucaslegend
19. 7. 2013 08:58
Re: Třetí pedál?
Ten pedal sa da vyuzit v zime na blbnutie na snehu... s elektronickou brzdou sa to uz neda....
18. 7. 2013 17:55
Re: Phaeton dříve než Passat?
U Peugeotu a Fordu jde přesně o to, co jsem zmínil. Stejně tak například u Opelu. A Mazda 6 sedan je stavěná podle amerických měřítek (dříve byl sedan delší pro Ameriku a kratší pro Evropu, teď se pro Evropu omezili na kombi místo specifického sedanu, liftbacku a kombi). Ta možnost tu je, ale pak zřejmě nebudou dělat speciálně delší verzi pro Ameriku. Jde jen o to, co chtějí zákazníci. Ne o to, co dělá konkurence. Ta k tomu typicky došla pro neuspokojivé prodeje.
18. 7. 2013 17:22
Na čo?
Zbytočnosť. Už len predstava "luxusného ľudového auta je scestná. Zbytočné naparovanie sa a tlačenie na pedál vo sférach, kde nemajú čo robiť. Volkswagen je dobrý inde.
18. 7. 2013 16:55
Re: Třetí pedál?
i když teď si říkám, že vzhledem k pověsti phaetonu , je to tam ze stejného důvodu >:D
18. 7. 2013 16:55
Re: Třetí pedál?
Mno v nových autech je to kravina ( to už radši elektronickou ), ale ve starých autech to mělo jednu podstatnou výhodu. Pokud jste museli auto tlačit v případě poruchy nebo něco. Tzn. Vystoupím a při otevřených dveří auto za A sloupek tlačit a volantem korigovat směr. Tak to mělo tu výhodu, že jste mohli jedním jednoduchým pohybem nohy auto zabrzdit ruční brzdou. Hodilo se to, když se auto začlo rozjíždět atd.