Volkswagenův dorost se dočkal na jarní automobilové výstavě v Lipsku důkladného omlazení. My jsme se s "novým" Polem potkali včera a tak ke dříve zveřejněné informaci o cenách připojujeme několik dalších postřehů přímo od zdroje.

Volkswagenův dorost se dočkal na jarní domácí automobilové výstavě v Lipsku důkladného omlazení vzhledu. Český zákazník se s novinkou seznámí již za pár dní na autosalonu v Brně. My jsme se s "novým" Polem potkali včera, a tak ke dříve zveřejněné informaci o cenách připojujeme několik dalších postřehů přímo od zdroje.

Volkswagenovo Polo je sice v nabídce již tři desítky let, ale teprve v roce 1994 dostalo pro tuto třídu typickou pětidveřovou karosérii. V roce 2001 byla uvedena na trh čtvrtá generace, a máme-li být objektivní, právě představené "nové" Polo bychom měli označovat jako generaci čtyřapůltou. Facelift dost zásadně mění vizáž přídě, decentnější, ale přesto patrné změny doznaly boky vozu a záď. Vpředu se designéři soustředili na nové začlenění Pola do řady VW, která má svůj vzor v hlavě rodiny - Passatu, maska chladiče nese prvky které již má také Golf. Mřížka Pola Sportline je chromovaná, avšak provokativní chromování celého "V" kolem masky je zatím vyhrazeno jen Passatu. Volkswagen zasáhl i do tvarů předních blatníků, které nyní mají decentní prolis. Nová vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači jsou buď velmi podobná nebo dokonce shodná s těmi, které používá Škoda Octavia.

Zadním partiím vévodí nově uspořádané koncové svítilny, imitující rozptýleným světlem klasických žárovek světelné diody.

Vzhledem k mládí modelu jde o zásadní změny. Fabia, která je na trhu od roku 1999, prodělala v minulém roce jen decentní inovace tvarů, které se omezily především na nákladově úspornější restyling nárazníků, světlometů a koncových svítilen.

Interiér Pola se dočkal nových materiálů. Jednotlivé úrovně výbav se neliší jen použitou barvou, ale i druhem materiálu. Základní výbavy např. nemají přístrojovou desku z dnes tak populárního pěnového plastu. Standardním volantem v Polech je ten čtyřramenný s optimalizovaným tvarem věnce, verze Sportline má nový tříramenný volant s nímž se potkáte i v jiných nových volkswagenech. Na našich fotografiích jsou zachyceny vozy ve výbavě Comfortline (stříbrné Polo) a Sportline (modré Polo). Volkswagen do středové konzoly ukryl jeho specialitu - složitý mechanismus, který po vyklopení slouží jako držák kelímku s nápojem. Klimatizace Climatic, kterou obsahovaly předváděcí vozy není v sériové výbavě žádné z úrovní a příplácí se za ni 29700,-Kč, automatická klimatizace příjde na 41000,-Kč. Pro základní Trendline navíc nelze přikoupit žádnou z nich.

Jsme-li u výbav, zmiňme že standardní jsou jen dva čelní airbagy, za boční a hlavové je třeba připlácet zvlášť. ABS je bez příplatku jen u silnějších motorů FSI a TDI od 74 kW výše. Řidiče zvyklé z dražších vozů potěší komfortní blikání jediným dotykem. K ne zcela běžným komfortním prvkům v této třídě patří i parkovací asistent nebo světla s funkcí Coming home (obojí za příplatek). Trochu překvapením a snad i poctou slovenské pneumatikárně byly pneumatiky Matador na Polu 1.4 Sportline (pořizovací cena modelu cca 400 tisíc Kč).

Motorová nabídka je příkladně bohatá, i když je zřejmé, že pozornost se zaměřuje na vznětové motory. Z devíti různých výkonových verzí je pět zážehových a čtyři vznětové. Základní motorizaci tvoří známé tříválce 1.2 (40 a 47 kW) bez obvyklého zakrytování, v nabídce jsou dále čtyřválce 1.4 s 55, 74 nebo 63 kW. Ten poslední disponuje přímým vstřikováním benzinu FSI a v budoucnu je pravděpodobné jeho použití i v ostatních malých vozech koncernu VW. Vznětové motory jsou zastoupeny výhradně konstrukcí se vstřikováním čerpadlo-tryska, dvěma objemy a čtyřmi výkonovými verzemi. Menší motor (tříválec 1.4 TDI) je nabízen ve verzi 51 a 59 kW, i řidičům škodovek jsou důvěrně známé čtyřválce 1.9 TDI (74 a 96 kW). Všechny motory jsou v nabídce s pětistupňovou převodovkou, jen nejsilnější diesel má převodů šest.

Volkswagen se neobává kanibalismu mezi koncernovými malými vozy. Zákazník, co si jde koupit Fabii prý neuvažuje o koupi Pola a podobné je to i se zákazníky Seatu Ibiza. Všechny tři modely mají velmi širokou nabídku motorů, ale Ibiza je i u nás v nabídce s výrazně sportovnějšími motory (deset výkonových verzí, zážehové až 132 kW, vznětové až 118 kW), Fabia končí na 85 kW (zážehový motor 2.0) resp. na 96 kW (vznětový 1.9 TDI). Polo zřejmě dostane opět verzi GTI, ale o tom zda se dostane i na český trh je předčasné spekulovat.

Podle importéra bude nejvíce zákazníků volit úrověn výbavy Comfortline, která již zahrnuje ve třídě běžné prvky výbavy ve standardní sestavě a navíc umožňuje individuální doplnění z tradičně bohatého seznamu příplatkové výbavy.

Podrobný ceník je ke stažení na stránkách Volkswagenu .

Ceny Volkswagen Polo
Trendline

1.2 40 kW - 269 900 Kč
1.4 TDI 51 kW - 373 900 Kč

Comfortline

1.2 40 kW - 283 700 Kč
1.2 47 kW - 338 700 Kč
1.4 55 kW - 351 500 Kč
1.4 55 kW - 384 700 Kč (automat)
1.4 FSI 63 kW - 395 400 Kč
1.4 74 kW - 373 600 Kč
1.4 TDI 51 kW - 385 000 Kč
1.4 TDI 59 kW - 414 800 Kč
1.9 TDI 74 kW - 446 700 Kč
1.9 TDI 96 kW - 524 200 Kč (6 st.)

Sportline

1.2 47 kW - 379 400 Kč
1.4 55 kW - 392 300 Kč
1.4 55 kW - 425 400 Kč (automat)
1.4 FSI 63 kW - 427 900 Kč
1.4 74 kW - 414 400 Kč
1.4 TDI 51 kW - 425 700 Kč
1.4 TDI 59 kW - 447 300 Kč
1.9 TDI 74 kW - 479 200 Kč
1.9 TDI 96 kW - 556 700 Kč
Pozn.: ceny třídveřových verzí, příplatek za pět dveří 13900,-Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu

Volkswagen Gol je 21 let nepřetržitě nejprodávanějším…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…