Volkswagenův dorost se dočkal na jarní automobilové výstavě v Lipsku důkladného omlazení. My jsme se s "novým" Polem potkali včera a tak ke dříve zveřejněné informaci o cenách připojujeme několik dalších postřehů přímo od zdroje.

Volkswagenův dorost se dočkal na jarní domácí automobilové výstavě v Lipsku důkladného omlazení vzhledu. Český zákazník se s novinkou seznámí již za pár dní na autosalonu v Brně. My jsme se s "novým" Polem potkali včera, a tak ke dříve zveřejněné informaci o cenách připojujeme několik dalších postřehů přímo od zdroje.

Volkswagenovo Polo je sice v nabídce již tři desítky let, ale teprve v roce 1994 dostalo pro tuto třídu typickou pětidveřovou karosérii. V roce 2001 byla uvedena na trh čtvrtá generace, a máme-li být objektivní, právě představené "nové" Polo bychom měli označovat jako generaci čtyřapůltou. Facelift dost zásadně mění vizáž přídě, decentnější, ale přesto patrné změny doznaly boky vozu a záď. Vpředu se designéři soustředili na nové začlenění Pola do řady VW, která má svůj vzor v hlavě rodiny - Passatu, maska chladiče nese prvky které již má také Golf. Mřížka Pola Sportline je chromovaná, avšak provokativní chromování celého "V" kolem masky je zatím vyhrazeno jen Passatu. Volkswagen zasáhl i do tvarů předních blatníků, které nyní mají decentní prolis. Nová vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači jsou buď velmi podobná nebo dokonce shodná s těmi, které používá Škoda Octavia.

Zadním partiím vévodí nově uspořádané koncové svítilny, imitující rozptýleným světlem klasických žárovek světelné diody.

Vzhledem k mládí modelu jde o zásadní změny. Fabia, která je na trhu od roku 1999, prodělala v minulém roce jen decentní inovace tvarů, které se omezily především na nákladově úspornější restyling nárazníků, světlometů a koncových svítilen.

Interiér Pola se dočkal nových materiálů. Jednotlivé úrovně výbav se neliší jen použitou barvou, ale i druhem materiálu. Základní výbavy např. nemají přístrojovou desku z dnes tak populárního pěnového plastu. Standardním volantem v Polech je ten čtyřramenný s optimalizovaným tvarem věnce, verze Sportline má nový tříramenný volant s nímž se potkáte i v jiných nových volkswagenech. Na našich fotografiích jsou zachyceny vozy ve výbavě Comfortline (stříbrné Polo) a Sportline (modré Polo). Volkswagen do středové konzoly ukryl jeho specialitu - složitý mechanismus, který po vyklopení slouží jako držák kelímku s nápojem. Klimatizace Climatic, kterou obsahovaly předváděcí vozy není v sériové výbavě žádné z úrovní a příplácí se za ni 29700,-Kč, automatická klimatizace příjde na 41000,-Kč. Pro základní Trendline navíc nelze přikoupit žádnou z nich.

Jsme-li u výbav, zmiňme že standardní jsou jen dva čelní airbagy, za boční a hlavové je třeba připlácet zvlášť. ABS je bez příplatku jen u silnějších motorů FSI a TDI od 74 kW výše. Řidiče zvyklé z dražších vozů potěší komfortní blikání jediným dotykem. K ne zcela běžným komfortním prvkům v této třídě patří i parkovací asistent nebo světla s funkcí Coming home (obojí za příplatek). Trochu překvapením a snad i poctou slovenské pneumatikárně byly pneumatiky Matador na Polu 1.4 Sportline (pořizovací cena modelu cca 400 tisíc Kč).

Motorová nabídka je příkladně bohatá, i když je zřejmé, že pozornost se zaměřuje na vznětové motory. Z devíti různých výkonových verzí je pět zážehových a čtyři vznětové. Základní motorizaci tvoří známé tříválce 1.2 (40 a 47 kW) bez obvyklého zakrytování, v nabídce jsou dále čtyřválce 1.4 s 55, 74 nebo 63 kW. Ten poslední disponuje přímým vstřikováním benzinu FSI a v budoucnu je pravděpodobné jeho použití i v ostatních malých vozech koncernu VW. Vznětové motory jsou zastoupeny výhradně konstrukcí se vstřikováním čerpadlo-tryska, dvěma objemy a čtyřmi výkonovými verzemi. Menší motor (tříválec 1.4 TDI) je nabízen ve verzi 51 a 59 kW, i řidičům škodovek jsou důvěrně známé čtyřválce 1.9 TDI (74 a 96 kW). Všechny motory jsou v nabídce s pětistupňovou převodovkou, jen nejsilnější diesel má převodů šest.

Volkswagen se neobává kanibalismu mezi koncernovými malými vozy. Zákazník, co si jde koupit Fabii prý neuvažuje o koupi Pola a podobné je to i se zákazníky Seatu Ibiza. Všechny tři modely mají velmi širokou nabídku motorů, ale Ibiza je i u nás v nabídce s výrazně sportovnějšími motory (deset výkonových verzí, zážehové až 132 kW, vznětové až 118 kW), Fabia končí na 85 kW (zážehový motor 2.0) resp. na 96 kW (vznětový 1.9 TDI). Polo zřejmě dostane opět verzi GTI, ale o tom zda se dostane i na český trh je předčasné spekulovat.

Podle importéra bude nejvíce zákazníků volit úrověn výbavy Comfortline, která již zahrnuje ve třídě běžné prvky výbavy ve standardní sestavě a navíc umožňuje individuální doplnění z tradičně bohatého seznamu příplatkové výbavy.

Podrobný ceník je ke stažení na stránkách Volkswagenu .

Ceny Volkswagen Polo
Trendline

1.2 40 kW - 269 900 Kč
1.4 TDI 51 kW - 373 900 Kč

Comfortline

1.2 40 kW - 283 700 Kč
1.2 47 kW - 338 700 Kč
1.4 55 kW - 351 500 Kč
1.4 55 kW - 384 700 Kč (automat)
1.4 FSI 63 kW - 395 400 Kč
1.4 74 kW - 373 600 Kč
1.4 TDI 51 kW - 385 000 Kč
1.4 TDI 59 kW - 414 800 Kč
1.9 TDI 74 kW - 446 700 Kč
1.9 TDI 96 kW - 524 200 Kč (6 st.)

Sportline

1.2 47 kW - 379 400 Kč
1.4 55 kW - 392 300 Kč
1.4 55 kW - 425 400 Kč (automat)
1.4 FSI 63 kW - 427 900 Kč
1.4 74 kW - 414 400 Kč
1.4 TDI 51 kW - 425 700 Kč
1.4 TDI 59 kW - 447 300 Kč
1.9 TDI 74 kW - 479 200 Kč
1.9 TDI 96 kW - 556 700 Kč
Pozn.: ceny třídveřových verzí, příplatek za pět dveří 13900,-Kč

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu

Volkswagen Gol je 21 let nepřetržitě nejprodávanějším…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…