Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Polo: první dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (214)
Volkswagenův dorost se dočkal na jarní automobilové výstavě v Lipsku důkladného omlazení. My jsme se s "novým" Polem potkali včera a tak ke dříve zveřejněné informaci o cenách připojujeme několik dalších postřehů přímo od zdroje.

Volkswagenův dorost se dočkal na jarní domácí automobilové výstavě v Lipsku důkladného omlazení vzhledu. Český zákazník se s novinkou seznámí již za pár dní na autosalonu v Brně. My jsme se s "novým" Polem potkali včera, a tak ke dříve zveřejněné informaci o cenách připojujeme několik dalších postřehů přímo od zdroje.

Volkswagenovo Polo je sice v nabídce již tři desítky let, ale teprve v roce 1994 dostalo pro tuto třídu typickou pětidveřovou karosérii. V roce 2001 byla uvedena na trh čtvrtá generace, a máme-li být objektivní, právě představené "nové" Polo bychom měli označovat jako generaci čtyřapůltou. Facelift dost zásadně mění vizáž přídě, decentnější, ale přesto patrné změny doznaly boky vozu a záď. Vpředu se designéři soustředili na nové začlenění Pola do řady VW, která má svůj vzor v hlavě rodiny - Passatu, maska chladiče nese prvky které již má také Golf. Mřížka Pola Sportline je chromovaná, avšak provokativní chromování celého "V" kolem masky je zatím vyhrazeno jen Passatu. Volkswagen zasáhl i do tvarů předních blatníků, které nyní mají decentní prolis. Nová vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači jsou buď velmi podobná nebo dokonce shodná s těmi, které používá Škoda Octavia.

Zadním partiím vévodí nově uspořádané koncové svítilny, imitující rozptýleným světlem klasických žárovek světelné diody.

Vzhledem k mládí modelu jde o zásadní změny. Fabia, která je na trhu od roku 1999, prodělala v minulém roce jen decentní inovace tvarů, které se omezily především na nákladově úspornější restyling nárazníků, světlometů a koncových svítilen.

Interiér Pola se dočkal nových materiálů. Jednotlivé úrovně výbav se neliší jen použitou barvou, ale i druhem materiálu. Základní výbavy např. nemají přístrojovou desku z dnes tak populárního pěnového plastu. Standardním volantem v Polech je ten čtyřramenný s optimalizovaným tvarem věnce, verze Sportline má nový tříramenný volant s nímž se potkáte i v jiných nových volkswagenech. Na našich fotografiích jsou zachyceny vozy ve výbavě Comfortline (stříbrné Polo) a Sportline (modré Polo). Volkswagen do středové konzoly ukryl jeho specialitu - složitý mechanismus, který po vyklopení slouží jako držák kelímku s nápojem. Klimatizace Climatic, kterou obsahovaly předváděcí vozy není v sériové výbavě žádné z úrovní a příplácí se za ni 29700,-Kč, automatická klimatizace příjde na 41000,-Kč. Pro základní Trendline navíc nelze přikoupit žádnou z nich.

Jsme-li u výbav, zmiňme že standardní jsou jen dva čelní airbagy, za boční a hlavové je třeba připlácet zvlášť. ABS je bez příplatku jen u silnějších motorů FSI a TDI od 74 kW výše. Řidiče zvyklé z dražších vozů potěší komfortní blikání jediným dotykem. K ne zcela běžným komfortním prvkům v této třídě patří i parkovací asistent nebo světla s funkcí Coming home (obojí za příplatek). Trochu překvapením a snad i poctou slovenské pneumatikárně byly pneumatiky Matador na Polu 1.4 Sportline (pořizovací cena modelu cca 400 tisíc Kč).

Motorová nabídka je příkladně bohatá, i když je zřejmé, že pozornost se zaměřuje na vznětové motory. Z devíti různých výkonových verzí je pět zážehových a čtyři vznětové. Základní motorizaci tvoří známé tříválce 1.2 (40 a 47 kW) bez obvyklého zakrytování, v nabídce jsou dále čtyřválce 1.4 s 55, 74 nebo 63 kW. Ten poslední disponuje přímým vstřikováním benzinu FSI a v budoucnu je pravděpodobné jeho použití i v ostatních malých vozech koncernu VW. Vznětové motory jsou zastoupeny výhradně konstrukcí se vstřikováním čerpadlo-tryska, dvěma objemy a čtyřmi výkonovými verzemi. Menší motor (tříválec 1.4 TDI) je nabízen ve verzi 51 a 59 kW, i řidičům škodovek jsou důvěrně známé čtyřválce 1.9 TDI (74 a 96 kW). Všechny motory jsou v nabídce s pětistupňovou převodovkou, jen nejsilnější diesel má převodů šest.

Volkswagen se neobává kanibalismu mezi koncernovými malými vozy. Zákazník, co si jde koupit Fabii prý neuvažuje o koupi Pola a podobné je to i se zákazníky Seatu Ibiza. Všechny tři modely mají velmi širokou nabídku motorů, ale Ibiza je i u nás v nabídce s výrazně sportovnějšími motory (deset výkonových verzí, zážehové až 132 kW, vznětové až 118 kW), Fabia končí na 85 kW (zážehový motor 2.0) resp. na 96 kW (vznětový 1.9 TDI). Polo zřejmě dostane opět verzi GTI, ale o tom zda se dostane i na český trh je předčasné spekulovat.

Podle importéra bude nejvíce zákazníků volit úrověn výbavy Comfortline, která již zahrnuje ve třídě běžné prvky výbavy ve standardní sestavě a navíc umožňuje individuální doplnění z tradičně bohatého seznamu příplatkové výbavy.

Podrobný ceník je ke stažení na stránkách Volkswagenu .

Ceny Volkswagen Polo

Trendline

1.2 40 kW - 269 900 Kč

1.4 TDI 51 kW - 373 900 Kč

Comfortline

1.2 40 kW - 283 700 Kč

1.2 47 kW - 338 700 Kč

1.4 55 kW - 351 500 Kč

1.4 55 kW - 384 700 Kč (automat)

1.4 FSI 63 kW - 395 400 Kč

1.4 74 kW - 373 600 Kč

1.4 TDI 51 kW - 385 000 Kč

1.4 TDI 59 kW - 414 800 Kč

1.9 TDI 74 kW - 446 700 Kč

1.9 TDI 96 kW - 524 200 Kč (6 st.)

Sportline

1.2 47 kW - 379 400 Kč

1.4 55 kW - 392 300 Kč

1.4 55 kW - 425 400 Kč (automat)

1.4 FSI 63 kW - 427 900 Kč

1.4 74 kW - 414 400 Kč

1.4 TDI 51 kW - 425 700 Kč

1.4 TDI 59 kW - 447 300 Kč

1.9 TDI 74 kW - 479 200 Kč

1.9 TDI 96 kW - 556 700 Kč

Pozn.: ceny třídveřových verzí, příplatek za pět dveří 13900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (214)
2. 6. 2005 20:58
Re: Tak Abych To Shrnul
Ex - klu - ziv - ní -- -- Co dodat. Snad jen, že i mezi diskutéry na auto.cz musí být někdo nejlepší. Bravo Ciello P.S. Ten brajgl z dojčlandu mě srazil se židle.
1. 6. 2005 19:55
POLOPASSÁTNÍ DEN POLOPASSÁTNÍ DEN
Krása, krása. Ostatně zjistit, že POLO má 170 příspěvků, že geteičko má nejlapší motor na světě ve dvoulitrech... No, lze si vůbec přít víc? Pro mě to je teda svátek. Velkej svátek. Končím dnes, zavírám krám. Jdu to oslavit. Jo,jo, jak z praku To má cenu. Znát hodnoty, vědět, kde je kvalita, kde je rozkoš. Tak bravo POLO bravo GTIčko bravo geniové z VW P.S. Bravo
1. 6. 2005 18:55
Re: LEVNÉ POLO LEVNÉ POLO LEVNÉ POLO LEVNÉ POLO
Čtu tvou větu asi po desáté, prostě - nerozumím . Přesto jsem se podíval do ceníku - 1,2 trendline je bez ABS. Lze dokoupit a stojí Kč 14.100,- Ta cena je s DPH, aby to bylo přesné.
31. 5. 2005 22:06
TEST BMW 325i TEST BMW 325i
Horká informace - vedle je test BMW 325i. A ten test za to stojí. Včetně videa. Óóó´tak já redakci moc chválím. V testu je vše - text jak víno, vodeo jak z Bullitta. Jen návod jak na trojku vydělat chybí. Ale v tom už si musíme poradit sami.
31. 5. 2005 21:39
115115115115115115115115115115115115
Jednostopatnáct. Jo, jo. Tak až sem to dotáhl tenhle cvoček. Jistě, je v dobré partě - Golfík pofouká rány, Passat ochrání proti bezvěrcům. POLO. Geniální jméno. Tak do dalšího dne hodně sil