Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

David Bureš
Diskuze (46)
Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.

Ford nadále patří mezi největší automobilové značky v Evropě, přesto se v posledních letech čas od času spekuluje o tom, zda se ze starého kontinentu nestáhne. Jeho podíl na evropském trhu pozvolna klesá, i jednotlivé modely orientuje spíše na jiné trhy. Není tak divu, že po odchodu jiného amerického výrobce z Evropy, General Motors, tyto spekulace ještě zesílily.

Generální ředitel Fordu Jim Hackett ale takové spekulace vyvrací a tvrdí, že automobilka evropský trh rozhodně nemá v plánu opustit. „V Evropě jsme si udělali velké závazky. Šéf naší evropské divize Jim Farley nám pomohl se hodně naučit o tomto regionu. Chceme být lídři,“ tvrdí Hackett.

Evropa se navíc má stát klíčovou lokalitou pro připravované elektrické a autonomní vozy. „Elektrické tendence v Evropě nám ukázaly výzvy spjaté s tímto pohonem,“ říká šéf americké automobilky.

Automobilka navíc už opustila globální strategii One Ford, která se primárně zaměřila na globální modely prodávané s minimálními změnami po celém světě, a opět dává více prostoru jednotlivým regionům a úpravám aut pro tyto lokality. Hackett však dřívější strategii nadále obhajuje a tvrdí, že ve své době byla potřebná.

Navzdory setrvání Fordu v Evropě bychom však do budoucna mohli přijít o jeden z jeho klíčových modelů. Na konci loňského roku vyšlo najevo, že by Ford mohl do konce dekády ukončit v Americe výrobu modelu Fusion, tamější verze Mondea. Následné spekulace o možném přesunu produkce Fusionu/Mondea do Číny (Mondeo se dnes vyrábí ve Španělsku) a jeho vývozu z tamější továrny do Evropy a do USA sice automobilka následně odmítla, světlo do budoucnosti auta však moc nepřinesla. Prý se o ní dozvíme později.

Už dříve se však spekulovalo o tom, že by Mondeo mohlo nahradit nové SUV, které by vyplnilo mezeru mezi modely Kuga a Edge. Střední třída především v Evropě skomírá, a tak by dávalo smysl, kdyby se jí zde Ford rozhodl opustit a místo liftbacku, sedanu a kombíku nabídl nějaké to SUV. Za první tři čtvrtletí loňského roku se totiž prodeje střední třídy v Evropě klesly o 14 % (konkrétně Mondeo se propadlo o 22 %), zatímco prodeje středně velkých SUV (5008, Kodiaq a spol.) za tu doby vzrostly o pětinu.

David Bureš
Diskuze (46)
18. 1. 2018 12:50
Re: Ford
je mozne. Ale skor by som povedal, ze to bolo sklamanie z toho auta ako celku. Keby som mal cakat na nove mondeo s tymto interierom tak sa na to vykaslem a prejdem do konkurencie. Lebo aj tak by som to nekupil. Ale napr S-max je podla mna ina liga a na ten sa oplatilo pockat. Ford sice presunul fabriku do spanielska len nedavno ale to mondeo by uz potrebovalo facelift co najskor.
Avatar - Barrichello
18. 1. 2018 12:35
Re: Ford
Chrysler 200 se nevyrábí, výroba byla dávno ukončena.

Pouze se vyprodávaj sklady :-)

Cadillac, Buick nebo Lincoln se pravidelně umístují v TOP 10 nejspolehlivějších značek dle JD Power, takže nevím co maj za problémy.

Svolávačky neustále dělá jen FCA, co já vím.
18. 1. 2018 10:13
Re: Ford
Zákazníci jsou dívky prodejné a když výrobce nabídne kvalitní zboží, tak se klidně a bez problémů vrátí. Problém je, že s kvalitou mají US výrobci problémy stále. Stačí se podívat na americké žebříčky a až na dvě nebo tři výjimky ve všech třídách dominují v pozici největších křápů US výrobci. Zrovna Ford má na absolutním dně Fiestu, Focus, Mustang a Fusion je nedaleko posledního Chrysleru 200. Za této situace není žádného divu, že US zákazník sáhne raději po Accordu nebo Camry než po Chrysleru 200 nebo Fusionu.
[odkaz]
Avatar - Barrichello
18. 1. 2018 10:12
Re: Ford
nevadí ti, že máš čísla ze září, zatímco my se tu bavíme o celém roku 2017 ? >:D >:D >:D
18. 1. 2018 09:51
Re: Ford
[odkaz]

Malibu bylo před ním a hezky jste od našich novinářů naučil kydat hnůj. Prý nejprodávanější americký sedan >:D Možná by stálo spíš za úvahu, proč je to před ním samý japonec...