21.5. 2014

Ojeté Audi A4 Avant 1.9 TDI: Nikdy vás neomrzí

 

Druhá generace Audi A4 vyjela v roce 2000, i v současnosti má ale stále co nabídnout. Neuvěřitelně příjemný automobil zaujme jízdními vlastnostmi a úspornými turbodiesely TDI.

Audi A4 druhé generace je velký konkurent taktéž velice oblíbeného BMW 3 konstrukční řady E46. Vůz se čtyřmi kruhy ve znaku přišel na trh o dva roky později, tedy v roce 2000. Snad i díky tomu má ostřejší linky karoserie, díky nimž nevypadá nijak zastarale ani dnes.

Řidiči hledající cenově dostupný automobil střední třídy tak nezřídka zvolí právě „á-čtyřku“ z důvodu designu. Přitom vzhled není jediným kladem tohoto vozu, který na rozdíl od později uvedených modelů Audi ještě netrápí enormní nedotáčivost. Navíc jej lze pořídit s pohonem všech kol quattro. Jedná se přitom o skutečné quattro, nikoli řešení s využitím mezinápravové spojky Haldex.

Audi A4 se vyrábělo s karoserií sedan a kombi, přičemž obě varianty se dodávaly s pohonem předních i všech kol. Na trhu nejčastěji narazíte na kombi vybavené úspornými turbodiesely TDI. Také nás jeden takový zaujal - automobil z roku 2002 jsme objevili v nabídce pražského autocentra Auto ESA. Pod kapotou má známý turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 96 kW a na počítadle ujeté vzdálenosti 151.346 kilometrů. Vůz s pohonem předních kol vypadá zachovale, jenom v interiéru najdeme jasné znaky, potvrzující jeho věk.

Prostor pro posádku

Stáří vozidla prozrazují osahané ovladače na palubní desce. Černý povrch tlačítek se časem ohmatá a pak začne vykukovat jasně bílý plast - jak typické pro vozidla koncernu Volkswagen. Tím však veškeré výtky mířící k palubní desce nebo jejím částem končí. Po vzhledové stránce se opravdu není za co stydět a totéž platí pro volbu a povrchovou úpravu použitých materiálů. Jenom kladně lze mluvit o sedadlech, ta jsou velice pohodlná. Setkat se můžete také se sportovními sedačkami, které doslova nadchnou držením těla v zatáčkách. Testovaný exemplář má sice standardní sedadla, přesto nám zajistila dostatečně vysoký cestovní komfort.

Nabídka místa pro posádku není s přihlédnutí k době vzniku vozu nikterak zlá. Špatná není ani prostornost zavazadelníku sedanu, i když v dnešní době by člověk očekával o pár litrů více. Nabízený objem 460 litrů však bude většině řidičů stačit. To v případě kombi si už tak jisti nejsme: Audi A4 Avant totiž nabízí zavazadlový prostor jenom o objemu 440 litrů v pětimístném uspořádání. Ještě že karoserie typu kombi umožňuje využít i oblast nad roletkou zavazadelníku - díky tomu lze přepravit náklad o větším objemu.

Motor a převodovka

Základní benzinová šestnáctistovka moc síly nenabízí, proto představuje lepší volbu přeplňovaná osmnáctistovka, která se právem těší i větší oblibě než dvoulitr. Šesti- a osmiválce ve sportovnějších verzích tak často nepotkáte.

Nejvíce se na trhu objevují turbodiesely. U vozidel vyrobených před faceliftem jsou početně zastoupeny veleúsporné motory 1.9 TDI i šestiválce 2.5 TDI, ty mají drtivou převahu u automobilů s pohonem všech kol quattro. Přeplňované vznětové devatenáctistovky se těší velké oblibě zásluhou velice nízké spotřeby, jezdit v průměru za pět litrů rozhodně není nemožné. Čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 96 kW v našem testovacím voze navíc dokazuje, že i devatenáctistovka pro skutečně svižnou jízdu stačí. Samozřejmě agregáty 2.5 TDI nabídnou více, vždyť nejsilnější provedení má výkon až 132 kW. Jsou ale náchylnější na výskyt poruch a navíc je zde citelný turboefekt.

Po faceliftu a modernizaci v roce 2004 se dostaly pod kapotu také turbodiesely 2.0 TDI, 2.7 V6 TDI a 3.0 V6 TDI. Dvoulitry nemají zrovna dobrou pověst, což je důsledek častého výskytu vážných závad, navíc ani spotřebou se konstrukčně starším devatenáctistovkám nemohou rovnat. Proti tomu šestiválce platí za obzvláště povedené.

Jízdní vlastnosti a komfort

Podvozek Audi A4 druhé generace je skvěle naladěn. Bez potíží zvládá tlumit nerovnosti, ale přitom stále velmi dobře zprostředkovává přenos informací řidiči. Zkrátka „á-čtyřka“ je krásně čitelný automobil, který padne do rukou snad každému.

Cestovní komfort je na vysoké úrovni, nevytrácí se ale ani jistá dávka sportovnosti. Dobré jízdní vlastnosti jsou ještě lepší u vozů s pohonem všech kol quattro, který řidiče podrží i při opravdu rychlých průjezdech zatáček. Ocenit musíme také strojově přesné řazení.

Testovaná A4 Avant 1.9 TDI ukázala, že i s kombi s pohonem předních kol lze jezdit velmi svižně, až sportovně. Přitom spotřeba neroste do závratných výšin a řidič má celou dobu pocit určitého spojení s vozem. Prostě se za jeho volantem cítíte příjemně a jistě.

Výbava a cena testovaného vozu

Za příjemnými pocity jistě stojí kromě výborného podvozku i výbava automobilu. Ta nabízí automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, dálkové centrální zamykání i tempomat. Nechybí ani autorádio s přehrávačem CD, nejde však o originální prvek výbavy.

Ani bezpečnost nepřišla zkrátka. Vedle šestice airbagů zde najdeme ABS nebo elektronický stabilizační systém ESP. Vzhled vozu pak podtrhují originální litá kola Audi. Prakticky zaměření řidiči navíc ocení závěsné zařízení.

Automobil z nabídky Auto Esa má v rodném listě zanesen letopočet 2002. Od té doby ujel podle palubních přístrojů 151.346 kilometrů a prodejce si jej cení na 129.900 korun.

Expert Auto ESA radí

Pro Audi A4 jsou typické vůle na přední nápravě, výjimku nepředstavují ani zvlněné brzdové kotouče. Sem tam se objeví nějaká drobná porucha elektrické výbavy, častěji můžete potkat automobily s nadměrně opotřebenými tlumiči pérování nebo spojkou.

U turbodieselů 1.9 TDI se vyskytují potíže s váhou vzduchu, známé jsou také problémy s nadměrně opotřebeným dvouhmotovým setrvačníkem a občas odejde turbodmychadlo. Motory 2.0 TDI zpočátku trápily vstřikovače, turbodmychadlo i potíže s mazáním, šestiválce 2.5 TDI zase pronásledují umírající čerpadla. Je zde totiž použito nechvalně známé čerpadlo Bosch VP44. Ještě větší problém tohoto motoru pak představuje špatné mazání vačkových hřídelí.

Zážehový přeplňovaný dvacetiventil 1.8 T někdy zlobí zapalovací cívky, občas potkáte vůz s "vyřízeným" turbodmychadlem. Samozřejmě stejně jako u jiných verzí i zde se výrazně projeví, jak majitel se svým automobilem zacházel.

Audi A4 Avant 1.9 TDI
Objem motoru (cm3):1896
Maximální výkon (kW/ot. za min.):96/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):285/1750
Zrychlení 0-100 km/h (s):10,1
Největší rychlost (km/h):208
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,5
Rok výroby testovaného vozu:2002
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:151 346
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):129 900/129 900

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko

Asi každý aspekt soukromého i profesního života…

Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu

Mezinárodním vzdušným prostorem nad mořem u východního…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojeté Audi A4 Avant 1.9 TDI: Nikdy vás neomrzí







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Trojici důkladně zamaskovaných prototypů, případně…

 



Audi A4 (2000 - 2004) - český sen Audi A4 (2000 - 2004) - český sen

Řada A4 z počátku aktuálního desetiletí zůstává…

Audi & Valmet: A4 Coupé-Cabrio Audi & Valmet: A4 Coupé-Cabrio

Na stánku ingolstadtské automobilky čeká překvapení -…

 



 
Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Dnes 08:00

V Evropě naprosto unikátní sbírka historických vozů Mazda je od loňska k vidění v bavorském městečku Augsburg.




Blesk.cz

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě se stali terčem posměchu i obdivu

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě…

Tyhle snímky miluje celý internet! Snoubenci Stephanie a Arryn požádali svou kamarádku a fotografku Briu Terry,…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly vlastní góly

SESTŘIHY: Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně…

Ve šlágru šestého kola španělské ligy fotbalisté Atlética Madrid porazili 2:0 Sevillu a posunuli se na druhé…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český mnich v Rusku

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český…

Bratr Joakim, původním jménem Roman Hrdý, je jediný český mnich sloužící v Rusku. Není to nevrlý a zamlklý…

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je tak blbé, že by mohlo být v učebnicích

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je…

Andrej Babiš zahájil na Twitteru volební kampaň svého politického hnití (nejde o překlep). Jeho volební reklama…