reklama


3.6. 2014

Ojetý Citroën C5: Motorům 1.6 THP a 1.6 HDi se vyhněte obloukem

 

Druhá generace Citroënu C5 zaujme komfortním hydropneumatickým pérováním, úspornými motory HDi a vydařeným designem. Vzhledem k příznivým cenám ojetin jde o velice lákavou nabídku.

Nástupce první řady Citroënu C5 vyjel na silnice v roce 2008. Mimořádně elegantní sedan doprovodilo při příchodu na trh kombi pod označením Tourer. Kdo však čekal další ódu na prostor, byl zklamaný. Nabídka místa pro posádku a zavazadla je ve srovnání s předchůdcem mnohem skromnější.

Na trhu s ojetými vozy tak C5 druhé generace místo prostornosti favorizuje vydařený design a lákavá cena. Díky tomu má mezi řidiči slušný úspěch, i když třeba s konkurenčním Fordem Mondeo se nemůže rovnat. Bez povšimnutí nezůstávají především vynikající turbodiesely 2.0 HDi, které zaujmou výkonem i nízkou spotřebou.

Z výše uvedených důvodů jsme se vypravili do autocentra Auto ESA s jasným cílem, vybrat k testu ojetiny právě Citroën C5. V době naší návštěvy byly na pražské pobočce „cé-pětky“ čtyři, z toho jedna se zážehovou osmnáctistovkou a tři s turbodiesely. To přesně odráží situaci na trhu, kde mají automobily s přeplňovaným vznětovým motorem početní převahu.

Námi vybraný vůz začal brázdit silnice už v prvním roce výroby. Na počítadle ujeté vzdálenosti nalézáme údaj 128 165 kilometrů. Na tuto ujetou vzdálenost ale vozidlo vůbec nevypadá, působí velmi zachovale. K pohonu využívá čtyřválcový turbodiesel 2.0 HDi pracující s výkonem rovných 100 kW.

Prostor pro posádku

Prostornost Citroënu C5 druhé generace omezují masivní boční dveře. Tím to však nekončí, urostlí řidiči budou mít i málo místa v oblasti hlavy. To jsou omezení, která z předchozí generace C5 neznáme. Nabídka místa na zadních sedadlech ale není špatná, kromě toho musíme pochválit samotné sedačky, zajišťující vysoký cestovní komfort. Přední sedadla potěší i výrazným bočním vedením těla v zatáčkách. Navíc kombinace kůže a látky v případě sedadel v testovaném voze vypadá dobře a je i praktická. Kožené boky jsou odolnější vůči opotřebení a na látkovém středu se tělo tolik nepotí.

Interiéru dominuje moderně působící palubní deska, k jejímž hlavním přednostem patří kvalitní plast, z něhož je vyrobena. Jeho povrchová úprava má nemalý vliv na celkový dojem z kabiny. Na druhou stranu, ne každého potěší volant s pevným středem, podobně jako tomu bylo u první generace menšího modelu C4. I zde jde ale čistě jenom o zvyk. Přístrojový štít používá klasické budíky doplněné o displeje. Zde se zobrazují třeba informace o nastavení hydropneumatického podvozku.

Stejně jako v prostoru pro posádku, také v zavazadelníku se šetřilo s nabídkou místa. V sedanu tak najdeme přepravní prostor pro zavazadla pouze o průměrném objemu 436 litrů. Alespoň že je zavazadelník dobře přístupný. Kombi s nákladovým prostorem o objemu 505 litrů je na tom o něco lépe.

Motor a převodovka

Mezi nabízenými motory mají jasnou převahu turbodiesely. Hodně vozidel skrývá pod kapotou jednotky 1.6 HDi, které si však po stránce spolehlivosti zrovna dobře nestojí. Vynikající dvoulitry HDi jsou na tom nesrovnatelně lépe a lépe si stojí i objemnější turbodiesely 2.2 HDi, 2.7 V6 HDi a 3.0 V6 HDi. Mezi ojetinami ale nemají takové zastoupení.

Ze zážehových verzí se nejčastěji vyskytují agregáty 1.6 VTi a 1.6 THP. Občas narazíte i na osmnáctistovku, zatímco dvoulitry a třílitrové šestiválce představují spíše výjimku. Šestnáctistovky sice nejsou zcela bezproblémové, přesto nejde o špatné motory a to ani z hlediska spotřeby. Samozřejmě v rámci zážehových motorů.

Námi testovaný automobil má pod kapotou dvoulitrové HDi s výkonem 100 kW. Přestože spolupracuje s automatickou převodovkou, zaručuje dostatek sil a hbitosti. Pracuje tiše, bez nežádoucích vibrací a s příznivou spotřebou. Co více si přát? Ani samočinná převodovka nepřinesla žádné zklamání a pro řidiče upřednostňujícího komfort bude dobrým řešením.

Jízdní vlastnosti a komfort

Hydropneumatický podvozek lze ponechat v automatickém režimu, nebo jeho nastavení přizpůsobit vlastním požadavkům. Komfortní režim zaručí, že se Citroën C5 přenese přes nerovnosti jako létající koberec, ale v zatáčkách už takový borec nebude. Jenže náklony karoserie se o moc nezmenší ani při volbě režimu Sport, kdy odpružení o něco přitvrdí a nerovnosti jsou více cítit. „Cé-pětka“ je tedy ideální vůz pro vyznavače komfortní jízdy, řidiči se špetkou sportovního ducha by se ale měli poohlédnout jinde.

Výbava a cena testovaného vozu

Již zde zaznělo, že jedním z velkých lákadel „cé-pětky“ je pořizovací cena. To platí i pro testovaný automobil z nabídky Auto ESA. Velice zachovalý vůz nevypadá na to, že má za sebou 128 165 kilometrů. Perfektní vzhled, nikde žádné vůle, interiér bez poškození, to všechno hovoří jasně v jeho prospěch.

O bohaté výbavě nemluvě. Ta nabízí vedle dálkového centrálního zamykání a elektrického ovládání všech čtyř oken i řadu dalších prvků. Patří mezi ně elektricky ovládaná a sklopitelná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních sedadel, tempomat, bixenonové světlomety nebo navigační systém. Samozřejmostí je palubní počítač, nechybějí přední a zadní parkovací čidla, dešťový senzor, ostřikovače světel nebo autorádio s přehrávačem CD. K bezpečnosti přispívá ABS se stabilizačním systémem ESP a pro nejhorší případ je zde nachystaná šestice airbagů. Jenom nám nejde do hlavy, proč rozměrná kapota nemohla dostat hydraulickou vzpěru, jako má řada konkurentů. Za takto vybavený automobil z roku 2008 v Auto ESA požadují 239 900 Kč.

Expert Auto ESA radí

Citroën C5 někdy trápí různé poruchy elektroniky, důležité je před koupí prověřit funkčnost veškeré výbavy. Hydropneumatický podvozek platí za spolehlivý, některé motory jsou ale na výskyt poruch náchylnější.

U turbodieselů jde zejména o úsporný motor 1.6 HDi. Ten mnohdy trápí úniky oleje, známé jsou potíže s mazáním, prodřené hadice od turbodmychadla či problémy s ventilem EGR. Někdy odejde samotné turbodmychadlo. Obecně se vznětové motory HDi častěji potýkají s kratší životností dvouhmotového setrvačníku, potíže může způsobit také vadné čidlo výfukových plynů nebo filtr pevných částic FAP.

U zážehových šestnáctistovek pozor na ulité svíčky. Přeplňovaný motor 1.6 THP navíc může v zimě pozlobit porouchané teplotní čidlo, takže vůz nenastartujete. Známé jsou i problémy s rozvody, které prozradí špatně táhnoucí agregát, nadměrná kouřivost a potíže s držením volnoběžných otáček.

Citroën C5 2.0 HDi automat
Objem motoru (cm3):1997
Maximální výkon (kW/ot. za min.):100/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):340/2000
Zrychlení 0-100 km/h (s):12,8
Největší rychlost (km/h):201
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):7,1
Rok výroby testovaného vozu:2008
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:128 165
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):239 900/239 900

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ojetý Citroën C5: Motorům 1.6 THP a 1.6…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6 Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6

Citroën C5 už není možné pořídit s turbodieselem o objemu…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé prosili o záchranu marně

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé…

Z hotelu zavaleného po středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii se podařilo vyprostit těla prvních čtyř…

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

 

iSport.cz

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama