Opel Antara 2011: První jízdní dojmy

Opel Antara 2011: První jízdní dojmy

 
 

Nové motory, šestistupňové převodovky, přepracovaný podvozek a nižší ceny – změn u Opelu Antara je víc, než bývá u faceliftu zvykem.

SUV Opel Antara netáhne tak, jak by si v Rüsselsheimu představovali. Vždyť loňských 9147 ks prodaných v Evropě je násobně méně než například u Fordu Kuga (74 tisíc ks) nebo i sesterského Chevroletu Captiva (26 tisíc ks). Než se za několik let dočkáme zcela nové generace s technikou Opelu Astra, přichází čas na velký facelift.

Modernizovaná Antara se k prvním zákazníkům dostane v květnu 2011. Opel proto letos počítá s prodejem 10 tisíc kusů, v roce 2012 pak plánuje dodat v Evropě 15 tisíc Antar.

Pět let, které uběhly od premiéry Antary v roce 2006, je dlouhá doba, a proto je facelift především po technické stránce z těch důkladnějších. Zákazník přitom ocení právě technický aspekt faceliftu, protože designové změny, jakkoliv jsou rozsáhlé, na první pohled příliš patrné nejsou.

JAKE.AUTO.CZ: Opel Antara (všechny testy a další články)

Nový je mohutnější přední nárazník a maska chladiče, které sbližují vzhled Antary s novějšími Opely a také mají za úkol zlepšit ochranu při střetu s chodcem. Opel také změnil grafiku předních a zadních světel a do nabídky přidal 19palcová kola.

Interiér je vyroben z hodnotnějších materiálů. Novinkou je elektrická parkovací brzda, která umožnila vytvoření nové odkládací plochy mezi předními sedadly.

Orámování středové konzole tvoří díl z pravého hliníku. Bohužel jak ovládací panel rádia a klimatizace, tak displej palubního počítače se nijak zásadně nezměnily a dávají na odiv jasný původ v Astře předchozí generace (Astra Classic III). Tyto morálně zastaralé komponenty snižují výsledný dojem z inovovaného interiéru.

Opel Antara: Technická data a české ceny po modernizaci

Po stránce konstrukční je jednoznačným přínosem nasazení šestistupňových převodovek. Nově lze navíc pro každou motorizaci vybírat mezi manuálem a automatem, benzinový čtyřválec a slabší turbodiesel také nabízí možnost volby mezi pohonem předních kol nebo 4x4.

Šestiválec 3,2 l v Antaře pro malý zájem končí. Opel jej bude nabízet jen na vybraných trzích (např. Ukrajina, Rusko, Austrálie), v Evropě modelová politika koncernu GM přisuzuje šestiválec jen sesterskému Chevroletu Captiva.

Z hlediska ceny je základem motor 2,4 Ecotec (Z24XE) o výkonu 123 kW. Jedná se o nový, o 20 kW silnější agregát (dříve objem 2405 cm3, po faceliftu 2384 cm3), který je premiérově osazen variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a vyznačuje se extrémní délkou zdvihu 100 mm.

Vyzkoušeli jsme jej ve spojení s manuální převodovkou a pohonem všech kol, tedy v kombinaci, kterou bude při volbě benzinového motoru preferovat zřejmě většina zájemců.

Opel Antara - Benzinové motory
Motor2,4 Ecotec2,4 Ecotec
Pohon4x24x4
Převodovka6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]23842384
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]123/5600123/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/4600230/4600
Max. rychlost [km/h]190186 (175)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,510,3 (11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,89,1 (9,3)
Poh. hmotnost [kg]17301805 (1825)
Cena Essentia [Kč]489.900,--
Cena Enjoy [Kč]549.900,-629.900,-
Cena Cosmo [Kč]-639.900,-

Vůz obsazený čtyřmi dospělými osobami vykazoval obstojnou dynamiku. Od 123 kW a 230 Nm nelze v 1805 kg těžkém autě samozřejmě čekat zázraky, a tak předjížděcí manévry je vhodné předem promyslet a připravit se podřazením o dva převodové stupně.

Díky velkému objemu a dlouhému zdvihu nedělají motoru problém nízké otáčky, na druhou stranu do těch vysokých se nevrhá zrovna s nadšením, nicméně do maxima výkonu se nechá vytočit bez protestů.

Celkovým vyzněním se benzinový agregát dobře hodí k pohodovému charakteru auta, které i přes dobrou stabilitu a ovladatelnost (s ohledem na typ karoserie a hmotnost auta) preferuje poklidnou jízdu. U rodinného 4x4 je to koneckonců jaksi přirozené.

Volbou číslo jedna je ale u SUV turbodiesel. V tomto případě jsme sáhli po silnější verzi 2,2 CDTI, který má 135 kW a 400 Nm. Ve spojení s pohonem všech kol a automatickou převodovkou se jedná o nejdražší nabízené provedení.

Motor je zcela novou konstrukcí s dvouhmotovým setrvačníkem, vyvažovacími hřídeli a vyztuženým nosným rámem. Provedené změny se logicky promítají v kultivovanosti chodu. Do interiéru nepronikají žádné vibrace a i odhlučnění je na velmi dobré úrovni.

Opel Antara - Naftové motory
Motor2,2 CDTI2,2 CDTI2,2 CDTI
Pohon4x24x44x4
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]223122312231
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3800120/3800135/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1750-2750350/1750-2750400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]189 (184)188 (182)200 (191)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (10,8)9,9 (12,0)9,6 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3 (7,5)6,6 (7,8)6,6 (7,8)
Poh. hmotnost [kg]17701845 (1865)1845 (1865)
Cena Essentia [Kč]519.900,---
Cena Enjoy [Kč]609.900,-659.900,-689.900,-
Cena Cosmo [Kč]-669.900,-699.900,-

Automat sice ubírá motoru pocitově na elánu, prokluzem hydrodynamického měniče ale spolehlivě eliminuje jakýkoliv náznak turbodíry nebo turboefektu. Manuální volba převodů je spíš teoretickou možností, v praxi bere převodovka pokyny řidiče s nadhledem.

Ačkoliv dieselová čtyřkolka s automatem vozí v přídi 60 kg navíc, jízdními vlastnostmi za benzinovou variantou nijak nezaostává, rozdíl v hmotnosti lze odhalit snad jen právě v přímém srovnání.

Do terénu samozřejmě patří jiná auta než Antara se světlou výškou 176 mm a dvacetistupňovými nájezdovými úhly. Krátká pasáž mimo zpevněný povrch ale poskytla u obou motorizací příležitost zjistit, jak se modernizovaná Antara chová, když sjede z asfaltu. Systém 4x4 má výchozí rozdělení momentu 100:0, v případě nutnosti ale dokáže zcela samočinně na zadní kola poslat až 50 % dostupného momentu. Změna je rychlá, ale plynulá, řízení proto nijak nekomplikuje.

Ve spolupráci s novým elektronickým pomocníkem Yaw On Demand pohon 4x4 dosahuje nástupu mírné přetáčivosti, která Antaře pomáhá hbitě měnit směr. Vše se děje plynule, předvídatelně a pod dohledem palubní elektroniky. Řidič má tedy možnost pohybovat na nezpevněném povrchu nečekaně rychle, zároveň však přetáčivý charakter není záludný.

Chevrolet Captiva: První jízdní dojmy

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Jiřího Schwarze: Evropská dezintegrace. Co k tomu mohou říct Češi a Slováci? Komentář Jiřího Schwarze: Evropská dezintegrace. Co k tomu mohou říct Češi a Slováci?

Po britském referendu je bouřlivý průběh plebiscitu v…

Rakouský prezident pověřil lidovce Kurze sestavením nové vlády Rakouský prezident pověřil lidovce Kurze sestavením nové vlády

Rakouský prezident Alexander Van der Bellen dnes pověřil…

Hlavní hrozbou pro příliv investic je povolební pat a volba extremistů Hlavní hrozbou pro příliv investic je povolební pat a volba extremistů

Spíše než konkrétní tvář volebního vítěze bude…

Lídři EU dali zelenou přípravě druhé fázi jednání o brexitu Lídři EU dali zelenou přípravě druhé fázi jednání o brexitu

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie dnes…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Antara 2011: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč

Opel zlevnil Antaru, a to dost radikálně. Zatímco ještě…

GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže

Evropská větev koncernu General Motors svolává do…

 



 
Kia Stinger je v Česku. Je drahá, ale zábavná!

Kia Stinger je v Česku. Je drahá, ale zábavná!

Dnes 12:51

Něco v tom smyslu, že podobné auto by od Kie čekal málokdo, se asi bude psát všude. Stinger je ale opravdu docela nečekaný projekt.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek! Je to snubní prsten?

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek!…

Zatímco někteří předpovídají páru Jaromír Jágr (45) a Veronika Kopřivová (26) brzký rozchod, jiní zase doufají,…

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem radnice umístila?

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem…

Barevný pruh na silnici v Žernosecké ulici na území Prahy 8 má hned několik vlastností. Všechny ale mají…

 

iSport.cz

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl úžasné sólo

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl…

SOUHRN | Útočník Jaromír Jágr si v elitním útoku Calgary připsal asistenci a bodoval podruhé řadě, prohře Flames…

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na Villarrealu ocenil Berger i Kuka

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na…

Nejkrásnější gól Slavie v této sezoně? Po remíze 2:2 v Evropské lize na Villarrealu je tu žhavý favorit. Trefa,…

 

Reflex.cz

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé proměnilo v dopravní muzeum

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé…

Zapomeňte na nové dálnice, nebo vysokorychlostní železnici. Je to moc drahé a peníze náš stát potřebuje jinde -…

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami: Neomylný maďarský jezevčík předpověděl výsledky

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami:…

Redakci Reflexu se podařil ojedinělý objev. V maďarské vesničce Csolnok totiž žije pes s neobyčejnými…