Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa Hybrid: 1.3 CDTI a navíc řemen/startér/alternátor

Ondřej Láník
Diskuze (34)
Když máte dobrý turbodiesel se chcete z něj udělat co nejjednodušeji motor s automatickým vypínáním a podporou akcelerace točivým momentem z elektromotoru, pravděpodobně skončíte u řešení, které představil ve Frankfurtu Opel.

Corsa Hybrid, má pod kapotou relativně jednoduchou hybridní techniku spojenou se vznětovým motorem 1,3 CDTI 55 kW. Novinka kombinuje v jednom zařízení funkci spouštěče motoru a elektromotoru a generátoru (alternátoru). Hybridní systém při zastavení vozu vypíná vznětový motor a znova ho nastartuje při uvolnění brzdového pedálu. Pokud je třeba více síly, např. při zrychlování nebo předjíždění, poskytuje elektromotor ve spojení s klasickým turbodieselem výrazně vyšší točivý moment. Kombinace vznětového motoru 1.3 CDTI a elektromotoru snižuje spotřebu i emise. Li-ion akumulátor dodává potřebný elektrický výkon pro spouštěč a nabíjí se mj. prostřednictvím funkce regenerativního brzdění: Při zpomalování se vypíná přívod paliva do motoru a kinetická energie automobilu se mění na elektrickou.

Podle výrobce spotřebuje Corsa Hybrid jen 3,75 l nafty na 100 km jízdy, přičemž emise CO2 činí jen 99 g/km.

Ondřej Láník
Diskuze (34)
17. 9. 2007 09:24
Re: dieselový hybrid je totální nesmysl
Myslim, ze diesel-hybrid se dela proto, ze lze pak dosahnout magickych cisel spotreby v litrech na 100km. Je to jen reklamni trik.
17. 9. 2007 09:09
Re: Ekologie?
Pokud se jedna o dve jina paliva, neni fair srovnavat litr s litrem. Nafta ma vetsi vyhrevnost. Zpracovanim ropy se vyrobi benzin i nafta a oboji je pak treba spotrebovat. Ale ano, nafta ma o malo vetsi ucinnost diky vyssim tlakum.
Avatar - skejpa
16. 9. 2007 20:32
Re: Ekologie?
nahodou sem mrkl na stranky BMW a zjistil toto (BMW 3 sedan):
2,0 benzin - 4 valce, 1995ccm, 110KW
2,0 turbo-diesel - 4 valce, 1995ccm, 120KW

jen sem tam nikde nenasel tech 150KW... dokonce sestivalec 2.5 ma 145KW... tak se prober a prejdi radsi na libozvucny benalek :-)
Avatar - skejpa
16. 9. 2007 13:47
Re: Ekologie?
a stejne bych chtel benzin >:-[]
Avatar - skejpa
16. 9. 2007 11:45
Re: Ekologie?
neni to presne jak rikas.uz jen proto ze na stejny vykon u dieselu musis pouzit turbo aby si dosahl stejneho vykonu jako benzin. to znamena ze ze stejneho objemu (oba bez turba) bude mit benzin lepsi parametry a aby diesel mel stejny vykon (bez turba) musel by si zvednout objem o tolik ze by si nakonec spotreboval stejne nafty. 1.9td ti napriklad vezme 6,5l/100km pri vykonu cca 80KW. 1.2ti bude mit vykon cca 85KW a spotrebu podobnou ne ? a emise by mohli byt vyrazne nizsi kdyby se zacali vyvijet nejake filtry apod. bohuzel naftak jak je od prirody "spinavy" tak se vyvijeli filtry jiz davno a jejich vyvoj je natolik pokrocily ze uz maji male zplodiny. kdyby se vsak zapracovalo na filtrech pro benzin, mohlo by to byt jinak...