Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia Country Tourer: S velkým bleskem do přírody

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Opel shodil pomyslnou plachtu z oplastovaného kombi Insignia. Velký skaut z Rüsselsheimu se nám představuje v celé své kráse!

U Opelu na to šli od lesa. Oplastování našlo místo na největším běžném osobáku v současné nabídce, tedy na Insignii. Není také žádným překvapením, že se této kůře podrobil kombík. Už to ale logicky není Sports Tourer, nýbrž Country Tourer. Takže s ním budou moci majitelé vyrazit i do přírody? Žádný teréňák, ani SUV se pochopitelně nekoná, ale polní cestu by zvládnout mohl.

Insignia Country Tourer zdědila modernizovanou příď s chromovanou maskou chladiče i záď po ostatních modelech. Hlavní světla mohou být vybavena denními diodami, záleží na výbavě. Koncová jsou složena z LED vždy. Krycí tmavě šedé (podle Opelu antracitové) plasty najdeme na náraznících, lemech blatníků, bočních prazích a částečně krytý je i podvozek. Na nezpevněných komunikacích tedy poberou nějaký ten létající kamínek. Auto má také zvýšenou světlou výšku o 20 mm a standardní elektronickou čtyřkolku se spojkou Haldex. Točivý moment může být přenášen na obě nápravy v rozmezí 0-100 % podle podmínek. Samosvorný diferenciál také není mechanický, jak velí dnešní doba, eLSD trakci zadních kol ale určitě pomůže. Opel nabídne i adaptivní podvozek FlexRide. Připomeňme, že standardní Insignie mají poháněnou přední nápravu, také v případě Country Toureru zabírá na suchém asfaltu jen ona, zadní se připojuje, je-li potřeba.

Pod kapotou trůní jediný zážehový motor: čtyřválec 2,0 SIDI s turbodmychadlem a přímým vstřikem, který dává 184 kW (250 k) a 400 N.m. Na své si však přijdou hlavně příznivci nafty. Základní diesel 2,0 CDTI nabízí sice menších 120 kW (163 k), ale také 350 N.m točivého momentu, k mání je i overboost, který krátkodobě tuto hodnotu zvýší o dalších 30 N.m. Výkonnější varianta BiTurbo se chlubí 143 kW (194 k) a 400 newtonmetry. Jako jediná je vybavena výhradně šestistupňovou samočinnou převodovkou, u zbylých variant si za automat připlatíte, standard představuje manuál se shodným počtem rychlostních stupňů. Vzadu najdeme dvě koncovky výfuku, na každé straně kus, turbodiesel CDTI si musí vystačit pouze s jedinou.

„Terénní“ Insignii s chromovanými klikami i střešními nosiči to určitě sluší, tváří se hodně chlapácky. Opel ji představí na IAA ve Frankfurtu 10. září, kdy by měl odhalit také datum začátku prodeje a ceník. Alespoň ten německý. Premiéra je načasována dobře, v zimě se Country Tourer těm, kdo si potrpí na velikost a nechtějí SUV, může náramně hodit.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 7. 2013 01:29
Re: Volaké čudné
Nerad, ale souhlasím. Tahle verze přišla hodně pozdě. Na druhou stranu, mohla by přitáhnout aspoň tu malou skupinku lidí, co o Insignii stejně uvažovala, a právě "něco takového" jí chybělo.
3. 7. 2013 23:54
design
Design na jedničku. Pokud opel nabídne i slušnou cenu, což myslím, že jo, tak má konkurence co dohánět.
Avatar - 3_diamanty
3. 7. 2013 15:51
Re: Volaké čudné
navyse prisla insignia s tymto modelom uz trosku po funuse aspon podal mojho nazoru.... prist s takymto modelom fakticky v poslednej tretine ci stvrtine zivotneho cyklu daneho modelu je trosku neskoro.... nic v zlom ;-) ... 508 ukazala ako sa to robi.... a nemusela ani 4 roky cakat co spravi konkurencia ale prisla hned...
3. 7. 2013 14:59
Volaké čudné
Obvykle tyto Allroad-scout-cross verze vypadají pěkně... škoda, že se to nepodařilo i Opelu. ;-\
Avatar - sargis
3. 7. 2013 14:41
pekne...
dobra farba, dobry dizajn a oplastovanie neposobi kuriozne. Navyse stvorkolka.... :yes: