Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia 1,4T ecoFlex: Superb 1,4 TSI má nového soupeře

David Bureš
Diskuze (32)
Nabídku motorizací pro Insignii obohatí 1,4 Turbo EcoFlex z Astry a Merivy.

Opel rozšiřuje nabídku úsporných motorů ecoFlex. Do Insignie tak bude možné objednat zážehový motor 1,4 Turbo ecoFlex, který již používají menší modely Astra a Meriva. Přeplňovaný motor se v Insignii stane nejmenší nabízenou jednotkou, na některých trzích má nahradit benzinovou 1,8i 16v.

Výkon nově nabízeného přeplňovaného čtyřválce je 103 kW, což je stejně jako u motoru, který nahradí. Oproti předchůdci však má být úspornější a mít vyšší krouticí moment. Vrchol jeho točivého momentu 200 Nm leží v 1850 min-1, 1,8i 16v přitom nabízí 175 Nm v 3800 min-1.

Opel zatím nezveřejnil kombinovanou spotřebu nově nabízené jednotky, 1,8i 16v ale v kombinovaném cyklu spotřeboval 7,6 l/100 km, a tak je pravděpodobné, že tato hodnota u 1,4 Turbo ecoFlex bude nižší. Především při jízdě v městském provozu bude spotřebu snižovat standardně dodávaný systém stop-start.

Emise CO2 mají u sedanu klesnout ze 179 kg/km na 136 g/km, u verze kombi má být tato hodnota 139 g/km.

Opel dosud neuvedl, kolik bude Insignie s tímto přeplňovaným motorem stát. Podle zahraničních médií však bude cenovka stejná jako u Insignia s 1,8i 16v. Ta na českém trhu startuje na 559.900,- Kč.

Pro Insignii to bude druhý motor z úsporné řady ecoFlex. Už nyní je tento model střední třídy možné objednat s dieselem 2,0 CDTI ecoFlex ve dvou variantách – o výkonu 96 a 118 kW. Jejich kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km u liftbacku a sedanu, u kombi je 5,1 l/100 km.

Downsizingová Insignia zacílí na čtrnáctistovkové motory koncernu Volkswagen. Přímé konkurenty – Škodu Superb a Volkswagen Passat je možné objednat i s přeplňovaným čtyřválcem 1,4 TSI.

Zatímco v Superbu je 1,4 TSI naladěna na 92 kW v 5000 min-1, výkon Volkswagenu Passat s tímto motorem je 90 kW v 5000 min-1. Passat je ale díky nižší hmotnosti o něco rychlejší, z 0-100 km/h zrychlí za 10,3 s a jede až 203 km/h. Superbu trvá zrychlení z 0-100 km/h 10,5 s, její maximální rychlost je 201 km/h.

Opel Insignia je na trhu od listopadu 2008, kombi Sports Tourer se začalo prodávat na jaře 2009. Loni vůz prošel mírnou modernizací, která přinesla řadu drobných vylepšení, například nižší spotřebu paliva téměř u všech verzí, tišší turbodiesely a nové prvky výbavy.

Opel Insignia 1,4T ecoFlex - srovnání s konkurencí
ModelOpel InsigniaŠkoda SuperbVolkswagen Passat
Motor1,4T ecoFlex1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]136413901390
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4900-600092/500090/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1850200/1500-4000200/1500-4000
Max. rychlost [km/h]-201203
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,510,3
Komb. spotřeba [l/100 km]-6,86,3
Pohotovostní hmotnost [kg]-14771440

David Bureš
Diskuze (32)
18. 4. 2011 21:32
Re: Špatná volba?
Mne je jedno, kto si co mysli. Proste zrychlenie 0-100 nad 10 s, vyrazne nad, nie je dynamicke.
A astra ho ma Take so 140k motorom. Co je proste malo.
Navyse a hlavne som siel s nim a nie je tam tie kone citit. A taka honda civic 1,8 je niekde inde, dynamicky.

Pre ukludnenie, inak astra posobila ma na vyborne, ticha, relativne komfortna a s motirom 1,6t snad aj dynamicka :-).
18. 4. 2011 17:10
Re: Špatná volba?
Ano tezsi je, ale co se tyce spotreby, je auto stale uspornejsi.
Avatar - iudex
18. 4. 2011 16:07
Re: Špatná volba?
Ano, presne to som myslel. Astra 1,6 - 85 kW (stovka za 11,7s) je dynamicky porovnateľná s Focusom 1,6 - 74 kW (11,9s) a nie s nominálne rovnakým Focusom 1,6 - 85 kW (stovka za 10,8s).
Avatar - Katikakus
18. 4. 2011 15:54
Re: Špatná volba?
Nerikam ze ne, hodne zalezi na prevodovce a Astra tezsi je, to nikdo nepopira.
Jinak jenom okrajove zpatky k paiprovym hodnotam u 1.6 Fo II je uvadeno zrychleni 11.9s, u Astry 1.6 je to 11.7s, dulezitejsi je ovsem realna pruznost.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 4. 2011 15:36
Re: Opel Insignia OPC Unlimited
I na to dojde, pochopte ale prosím, že témata zpracováváme podle jejich důležitosti. Pro takovou změnu dvou jednotlivostí není v konkurenci nových motorizací a hlavně zcela nových modelů (autosalony Šanghaj a New York) příliš prostoru.