Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Signum - Business Class od GM

Michal Razim
Na základě nového Opelu Vectra, který se nedávno začal prodávat i v České republice, postavil Opel velký stylový hatchback Signum.

Vůz, který se představí ve světové premiéře až na ženevském autosalónu na jaře 2003, přijde na náš trh zřejmě v letních měsících příštího roku. Signum by svým originálním designem, variabilitou zadních sedadel, bohatou výbavou a širokou nabídkou nových vyspělých motorů měl do showroomů automobilky Opel přitáhnout finančně dobře situované zákazníky.

Design a karosérie

Signum technicky vychází z Vectry, ovšem konstruktéři se tento špičkový model snažili odlišit všemi možnými způsoby. Tento nový vůz by měl automobilce přitáhnout nejen nové zákazníky, ale též přivést Opel do nejvybranější společnosti po bok Audi, BMW či Mercedesu...

Signum je 4,636 metru dlouhý a rozvor kol je 2,83 metru (!) Automobil je tak o 40 mm delší než sedan Vectra a rozvor je větší o nemalých 130 mm. Právě velký rozvor kol je klíčovým znakem nového vozu.

Zatímco přední část je zcela shodná s Vectrou GTS, zadní část je naprosto nová a při pohledu z boku připomíná Renault Vel Satis, který je však celkově větší. Výraznými prvky jsou zde relativně dlouhý zadní převis a mimořádně široký zadní sloupek karosérie. Při pohledu zezadu zaujmou dvě koncovky výfuků.

Zavazadlový prostor pojme solidních 480 litrů, sklopíme-li zadní sedadla, objem se zvětší až na 1400 litrů.

Motory a převodovky

Opel připravil pro svou vlajkovou loď ve střední třídě několik nových agregátů včetně několika lahůdek. Paleta motorů bude v budoucnosti zcela jistě ještě rozšířena, zatím byly potvrzeny následující varianty: základní model bude pohánět atmosféricky plněný benzínový čtyřválec s vyspělou technologií přímého vstřikování paliva s objemem 2,2 litru a výkonem 155 k (114 kW), dále půjde o nový přeplňovaný čtyřválec, který z objemu 2 litry dává výkon 179 k (132 kW) a hlavní hvězdou je masivní turbodieselový šestiválec 3.0 V6 s technologií Common-Rail, jehož nejvyšší výkon je 177 k (130 kW) a plochá křivka točivého momentu vrcholí na hodnotě 350 Nm. Tento motor se již používá ve voze Saab 9-5 3,0 TiD.

Později v nabídce přibudou motory 2.2 DTI a též špičkový zážehový agregát 3.2 V6 ECOTEC.

Všechny motory budou standardně vybaveny pětistupňovými manuálními převodovkami, které bude možné za příplatek vyměnit za pětistupňovou automatiku.

Interiér

Vnitřek vozu je v přední části opět prakticky shodný s Vectrou, jen byly přidány některé luxusní doplňky, kvalitnější materiály a čtyřramenný volant byl nahrazen tříramenným. Nalezneme zde například odvětrávaná přední sedadla elektricky seřiditelná v 8 směrech či ozdobné panely z leštěného hliníku. Řidič má dále k dispozici unikátní funkci AFL (Adaptive Forward Lighting), tedy aktivní světlomety natáčející se do zatáček.

Charakter vozu ovšem nejvýrazněji určují zadní sedadla. Zde je díky velkému rozvoru tolik místa, že snesou srovnání s limuzínami nejvyšší třídy. Vůz je pětimístný, ale páté místo uprostřed je míněno jako nouzové. Sedák prostřední sedačky se totiž dá "rozevřít" a slouží tak jako opěrka pro ruce a odkládací polička. Opěradla zadních sedadel se dají sklopit až do úhlu 28 stupňů. Cestující na zadních sedadlech jsou dále hýčkáni paketem výbavy, který Opel nazývá Travel Assistant s malou ledničkou, čtecími lampičkami, připojením pro přenosný DVD přehrávač či laptop, držáky nápojů a dokonce dálkovým ovládáním audioaparatury vozu.

Jízdní vlastnosti

Opel doposud nezveřejnil žádné údaje týkající se dynamických vlastností nového modelu Signum a proto lze zatím jen odhadovat.

Základní model s atmosférickým motorem 2,2 bude zrychlovat z 0 na 100 km/h za přibližně 10,5 s a dosáhne maximální rychlosti 215 km/h.

Přeplňovaná verze 2.0 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h pod 8,5 sekundy a dosáhne patrně přes 220 km/h.

U turbodieselového modelu 3.0 V6 DTI očekáváme zrychlení z 0 na 100 km/h kolem 8,5 s a maximální rychlost přesáhne nejspíše 215 km/h.



Michal Razim