17.11. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Osmiválec McLarenu P1 má původ v motoru Nissan z roku 1998!

 

Pohon vozu McLaren P1 je tvořen hybridním ústrojím. Základem hnacího řetězce je osmiválec, jehož původ je v motoru Nissan V8.

McLaren P1 se vyráběl v letech 2013 až 2015. A protože dnes již jen benzinový motor u těchto aut nestačí, použil jeho výrobce k pohonu hybridní hnací ústrojí. Jenže bez pořádného spalovacího motoru se ani v současnosti žádný supersport neobejde.

McLaren P1 pohání osmiválec s úhlem rozevření řad válců 90 stupňů označený M838T. Číslice „38“ udává, že zdvihový objem tohoto agregátu činí 3,8 litru. Na vývoji motoru se kromě specialisty Tom Walkinshaw rating podílela rovněž inženýrská firma Ricardo plc.

Motor jako takový se vyvinul z agregátu Nissan VRH35. Osmiválce Nissan VRH se vyvíjely už od konce 80. let z pro závodní vozy této japonské značky. V civilní podobě se motor VHR35 objevil na silniční verzi stroje R390 GT1. Vzpomínáte na modrý supersport z konce 90. let? S původním a výše zmíněným motorem Nissan má však agregát McLarenu společné údajně pouze vrtání válců 92,96 mm a tudíž i rozteč válcových jednotek, která je ovšem při výrobě motoru dost zásadním parametrem.

McLaren P1 šampiona formule 1 je na prodej. Mnoho s ním nenajezdil

V případě McLarenu a jeho motoru M838T je navíc uplatněno dvojité přeplňování turbodmychadlem, kdy každá řada válců má své vlastní turbo. Maximální výkon udávaný výrobcem úřaduje na hodnotě 727 koní, tedy 542 kW. Přitom množství produkovaného oxidu uhličitého zůstává v kombinovaném cyklu pouhých 200 g/km. Jsou to právě emise, které donutily britského výrobce spojit tento unikátní „závodní“ osmiválec s elektromotorem. P1 je tak hybridem, ale trochu jiným, než si lidé pod tímto označením běžně představují. Do Toyoty Prius má tudíž opravdu daleko… V normovaném měřícím cyklu ujede P1 na elektriku více než šest mil, tedy kolem 10 km, což je při měření emisí pro homologaci rozhodující.

Ale to není vše. Elektromotor, vyvinutý divizí McLaren Electronics, přidává hnacímu řetězci vozu dalších 176 koní, tedy 129 kW. Elektromotor rovněž poskytuje maximum točivého momentu 260 N.m, které jsou navíc k dispozici prakticky od nulových otáček. Celkový točivý moment soustavy Instant Power Assist boost činí přes 900 N.m.

Protože elektromotor pohání zadní nápravu vozu „přímo“, tedy nikoliv přes dvouspojkovou převodovku, jíž využívá spalovací motor, zlepšuje zrychlení vozu, neboť při řazení, při němž dojde k poklesu tahu od spalovacího motoru, je vůz stále poháněn elektromotorem. K napájení elektromotoru je použit akumulátor, umístěný v karbonovém rámu vozu mezi kabinou a hnacím ústrojím.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci

Policie lotyšské metropole Rigy ve čtvrtek zadržela…

Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

 

Štítky McLaren

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



McLaren P1 šampiona formule 1 je na prodej. Mnoho s ním nenajezdil McLaren P1 šampiona formule 1 je na prodej. Mnoho s ním nenajezdil

Britský závodník Jenson Button tráví čas na cestách a…

Kupte si vůbec první McLaren P1 GTR. Může legálně na silnice! Kupte si vůbec první McLaren P1 GTR. Může legálně na silnice!

Model P1 je sám o sobě hodně vzácný, ještě větší raritou…

 



 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Včera

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Noidova Gábinka (28) porodila! Pohlaví i jméno dítěte však tají

Noidova Gábinka (28) porodila! Pohlaví i jméno…

Gabriela Dvořáková (28) si »nadělila« předvánoční dárek. Stala se dvojnásobnou maminkou. Jméno miminka, které má…

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic vyhrál výlet na ostrov sexu! Rodiče v šoku

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic…

Na nechvalně proslulý ostrov Sex Island, na kterém se opět pořádá nevázaná párty zahrnující prostitutky,…

 

iSport.cz

Nesmíš mrkat! Marpo s Rytmusem si pohlédli do očí, Slovák

Nesmíš mrkat! Marpo s Rytmusem si pohlédli do očí,…

Unikátní souboj, který vzbudil rozruch jako žádný jiný. Duel Marpo vs. Rytmus už se nezadržitelně blíží. Do dne,…

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili Zmrhal a Stoch

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili…

Zvládli to! Fotbalisté Slavie porazili v posledním utkání skupiny Evropské ligy Zenit Petrohrad 2:0 a zajistili…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Kdo zaměstná feministku?

Vladimír Pikora: Kdo zaměstná feministku?

V příštím životě chci být ženou. Fakt! Když budu krásná, budu zlatokopkou a třeba se provdám za amerického…

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…