Pařížská hvězda: Peugeot 908 RC s motorem V12 HDI

Pařížská hvězda: Peugeot 908 RC s motorem V12 HDI

 
 

Domácí autosalonová půda je vždy okamžikem, kdy se chtějí francouzské automobilky ukázat nejen domácím návštěvníkům, ale i hostům z celého světa. Peugeot letos použije studii dvanáctiválcové limuzíny.

Domácí autosalonová půda je vždy okamžikem, kdy se chtějí francouzské automobilky ukázat nejen domácím návštěvníkům, ale i hostům z celého světa. Peugeot letos použije studii dvanáctiválcové limuzíny. I když to zatím nikdo oficiálně neřekl, všem je jasné, že řada 607 potřebuje nástupce a dost možná se brzy dočkáme i skutečně luxusního vozu. 908 RC je možná malý předkrm před velkou hostinou. Záměrem tvůrců originálního konceptu bylo vytvořit limuzínu s výrazným dynamickým designem, která všem čtyřem cestujícím na palubě nabídne nebývalé jízdní zážitky. Vůz, který bez kompromisů spojí sport, komfort, luxus a ohleduplnost vůči životnímu prostředí.

Peugeot 908 RC je poháněn dieselovým motorem HDI FAP sestrojeným pro účast v programu podniků Le Mans Series od roku 2007. Tento dvanáctiválec do V se zdvihovým objemem 5,5 l je schopen vyvinout maximální výkon přes 515 kW a hlavně zcela výjimečný točivý moment, který přesahuje 1200 Nm. Těžiště motoru s válci do V pod úhlem 100° je sníženo na maximum. Dva filtry pevných částic FAP, umístěné na konci každého z výfukových potrubí, garantují ekologicky velmi šetrné provozování motoru.

Originální řešení vozu 908 RC se pyšní umístěním kompaktního hnacího ústrojí uprostřed a napříč. Stejně tak elektronicky řízená sekvenční šestistupňová převodovka, speciálně uzpůsobená pro přenos velkého točivého momentu, je nebývale kompaktní a je umístěna neobvykle až pod motorem.

Díky takto řešenému uložení pohonné jednotky má zavazadlový prostor, situovaný za zadní nápravou, stále zajímavý objem a neubírá na prostornosti ani samotné kabině vozu.

Vůz má díky použitému architektonickému řešení typické proporce sportovního automobilu - mimořádně nízký profil a podsaditou přední část. Je pevně posazen na hliníkových kolech velkých rozměrů (s pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20 a vzadu 285/30 R21) s dvaceti paprsky. Od přední masky až po zadní světla z vozu vyzařuje mrštnost a dravost divoké šelmy. Podvozkové komponenty vycházejí z konstrukce náprav Peugeotu 407, nosná struktura karoserie využívá materiálovou kombinaci uhlíkových kompozitů a hliníkových slitin.

Čelní sklo o ploše 3 m2 přesahuje vysoko nad hlavu řidiče až na úroveň středového sloupku, kde začíná prosklená střecha. Vnitřní prostor obepíná hnědý pás, celokožené čalounění je v odstínu šedá ametyst, dekorace z leštěného hliníku, chromované doplňky, hodiny Bell&Ross: vše podporuje pozitivní dotykové, vizuální a čichové vjemy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji

Rada Prahy se rozhodla postavit na místě historického…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Zlín vyzve v poháru Jablonec. Oba touží po finále se Slavií

Zlín vyzve v poháru Jablonec. Oba touží po finále se Slavií

Tuhle zkratku do skupiny Evropské ligy ve Zlíně dobře znají z loňska a jdou po ní zase. Inspirovali i Jablonec.…

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

 

Reflex.cz

První “imperialistická” válka: Před 120 lety vyhlásily Spojené státy Španělsku válku, ta vedla k nezávislosti Kuby

První “imperialistická” válka: Před 120 lety…

Patnáctého února 1898 v havanském přístavu explodovala americká bitevní loď Maine a potopila se. Z 354členné…

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně chtějí české výrobky a z Koukalové teď zrovna radostí neskáču

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně…

„Číňané si potrpí na hierarchii. Je nutné prokázat, že máte určité postavení. Taky si polepšíte, pokud jste…