Pařížská hvězda: Peugeot 908 RC s motorem V12 HDI

Pařížská hvězda: Peugeot 908 RC s motorem V12 HDI

 
 

Domácí autosalonová půda je vždy okamžikem, kdy se chtějí francouzské automobilky ukázat nejen domácím návštěvníkům, ale i hostům z celého světa. Peugeot letos použije studii dvanáctiválcové limuzíny.

Domácí autosalonová půda je vždy okamžikem, kdy se chtějí francouzské automobilky ukázat nejen domácím návštěvníkům, ale i hostům z celého světa. Peugeot letos použije studii dvanáctiválcové limuzíny. I když to zatím nikdo oficiálně neřekl, všem je jasné, že řada 607 potřebuje nástupce a dost možná se brzy dočkáme i skutečně luxusního vozu. 908 RC je možná malý předkrm před velkou hostinou. Záměrem tvůrců originálního konceptu bylo vytvořit limuzínu s výrazným dynamickým designem, která všem čtyřem cestujícím na palubě nabídne nebývalé jízdní zážitky. Vůz, který bez kompromisů spojí sport, komfort, luxus a ohleduplnost vůči životnímu prostředí.

Peugeot 908 RC je poháněn dieselovým motorem HDI FAP sestrojeným pro účast v programu podniků Le Mans Series od roku 2007. Tento dvanáctiválec do V se zdvihovým objemem 5,5 l je schopen vyvinout maximální výkon přes 515 kW a hlavně zcela výjimečný točivý moment, který přesahuje 1200 Nm. Těžiště motoru s válci do V pod úhlem 100° je sníženo na maximum. Dva filtry pevných částic FAP, umístěné na konci každého z výfukových potrubí, garantují ekologicky velmi šetrné provozování motoru.

Originální řešení vozu 908 RC se pyšní umístěním kompaktního hnacího ústrojí uprostřed a napříč. Stejně tak elektronicky řízená sekvenční šestistupňová převodovka, speciálně uzpůsobená pro přenos velkého točivého momentu, je nebývale kompaktní a je umístěna neobvykle až pod motorem.

Díky takto řešenému uložení pohonné jednotky má zavazadlový prostor, situovaný za zadní nápravou, stále zajímavý objem a neubírá na prostornosti ani samotné kabině vozu.

Vůz má díky použitému architektonickému řešení typické proporce sportovního automobilu - mimořádně nízký profil a podsaditou přední část. Je pevně posazen na hliníkových kolech velkých rozměrů (s pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20 a vzadu 285/30 R21) s dvaceti paprsky. Od přední masky až po zadní světla z vozu vyzařuje mrštnost a dravost divoké šelmy. Podvozkové komponenty vycházejí z konstrukce náprav Peugeotu 407, nosná struktura karoserie využívá materiálovou kombinaci uhlíkových kompozitů a hliníkových slitin.

Čelní sklo o ploše 3 m2 přesahuje vysoko nad hlavu řidiče až na úroveň středového sloupku, kde začíná prosklená střecha. Vnitřní prostor obepíná hnědý pás, celokožené čalounění je v odstínu šedá ametyst, dekorace z leštěného hliníku, chromované doplňky, hodiny Bell&Ross: vše podporuje pozitivní dotykové, vizuální a čichové vjemy.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 






 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat jinak, aby neumírali nevinní?

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat…

Slovenští politici a policisté diskutují o tom, jak při policejních akcích bezpečně zastavovat auta. Debatu…

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

 

iSport.cz

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku. Chtějí trest pro Hapala

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku.…

Trenér italské fotbalové reprezentace do jednadvaceti let Luigi Di Biagio požaduje pro kouče slovenského týmu…

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s kapitánem Zenitu Petrohrad

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s…

V Praze je v posledních desítkách hodin veselo. Sparta má před oficiálním oznámením příchodů Tala Ben Haima a…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…