Patrový Wrightbus Streetdeck FCEV se pyšní vodíkovými palivovými články
Společnost Wrightbus prezentovala prototyp patrového městského autobusu s palivovými články například na mezinárodní konferenci o bezemisních autobusech International Zero Emission Bus Conference na konci listopadu roku 2016 v Londýně. Tehdy byl základem vozidla její model Gemini.
Prozatím poslední evoluci ve vývoji patrových městských autobusů, jejichž pohonný systém využívá palivových článků, představuje u společnosti Wrightbus její Streetdeck FCEV, s nímž se mohla veřejnost seznámit během Euro Bus Expo 2018 na přelomu října a listopadu letošního roku v Birminghamu.
Wrightbus Streetdeck FCEV se na první pohled nijak neliší od standardních zástupců modelové řady patrových městských autobusů Streetdeck. Pohonný systém zde ovšem tvoří kombinace elektrovýzbroje značky Siemens s trakčními bateriemi s výkonem 48 kW a palivovými články Ballard FCveloCity.
Patrový autobus s celkovou délkou 10,9 m a šířkou 2,55 m má ve svém interiéru nabízet prostor pro 64 sedících a 21 stojících cestujících. Dojezd se má u základního provedení pohybovat kolem 320 km a u verze s většími kapacitou baterií a nádrží pak až kolem 425 km.
Wrightbus Streetdeck FCEV nemá existovat v osamělém prototypu, ale má vzniknout 50 těchto autobusů a v rámci evropského projektu JIVE, zaměřeného na výzkum a vývoj autobusů s vodíkovými palivovými články, je mají do testovacího linkového provozu nasadit Aberdeen, Birmingham a Londýn.