Peugeot 2.2 HDI FAP: nový čtyřválec bi-turbo

Peugeot 2.2 HDI FAP: nový čtyřválec bi-turbo

 

Peugeot 407 letos dostal nový motor HDI, čtyřválec 2.2 HDI bi-turbo FAP s výkonem 125 kW a točivém momentu 370 Nm. Chcete o něm vědět více?

Model 407 a motor HDI představují „vítězný pár“, který se od uvedení na trh podílí 79 % na celkových prodejích vozu v Evropě a 87 % ve Francii. Nabídka diselových motorů HDI FAP pro verze sedan a SW se v současné době skládá ze dvou pohonných jednotek: 1.6 16 V o výkonu 80 kW a točivém momentu 240 Nm spojeném s manuální pětistupňovou převodovkou a 2.0 16 V o výkonu 100 kW a točivém momentu 320 Nm spojeném se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou se sekvenčním ovládáním Tiptronic.

Letos dostala 407 nový motor HDI, čtyřválec 2.2 HDI bi-turbo FAP s výkonem 125 kW (170 k) při 4 000 otáčkách a točivém momentu 370 Nm při 1500 otáčkách. Výkon se na kola přenáší skrze šestistupňovou manuální převodovku. Nový motor bude zařazen do nabídky modelů 407 sedan a SW na českém trhu na podzim letošního roku. Nový motor 2.2 HDI FAP představuje čtvrtou fázi spolupráce mezi skupinami PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company.

Čtyřválec o objemu 2 179 cm3 je vybaven šestnáctiventilovou technikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Mimořádná pozornost byla věnována točivému momentu a rychlosti reakce v nízkootáčkovém režimu, a tak při 1 000 1/min motor vyvíjí již 200 Nm a 280 Nm dosahuje při 1 250 1/min. Navíc se jednotka vyznačuje velkým rozpětím záběru s vysokou disponibilitou motoru při všech režimech otáček (více než 355 Nm při 3 000 1/min).

Maximální výkon 125 kW vyvíjí při 4 000 1/min a maximální točivý moment 370 Nm při 1 500 1/min, to znamená o 54 % více než předcházející generace 2.2 HDI při stejném režimu.

Koncepce motoru byla podřízena těmto cílům:

- Dosáhnout živosti a jízdního komfortu motorů s vyšším počtem válců a současně zachovat sníženou úroveň spotřeby paliva a emisí CO2 (v souladu s technologickou politikou « downsizing ») a vynikající ekologické parametry (Euro 4 a FAP).

- Snížením výšky bloku motoru pod kapotou přispět ke zvyšujícím se nárokům na ochranu chodců při srážce s vozem.

- Dvěma vyvažovacími hřídeli s protiběžnou rotací zajistit vysokou míru akustického a vibračního komfortu.

Nový typ spalovacího prostoru, společná zásobovací rampa Common rail třetí generace s maximálním tlakem 1 800 barů a samozřejmě dva paralelní sekvenční turbokompresory, jsou hlavní technologické inovace. Technologie dvou sekvenčních turbokompresorů je u čtyřválcového motoru světovou premiérou. Systém (patentovaný Honeywell Turbo Technology) se skládá ze dvou identických turbokompresorů menších rozměrů.

Při nízkých otáčkách zajišťuje reaktivitu motoru pouze jeden turbokompresor. Druhý kompresor se aktivuje paralelně v rozpětí od 2 600 až 3 200 1/min v závislosti na zatížení motoru a atmosférických podmínkách. Tímto způsobem je pokryto celé rozpětí otáčkového režimu motoru. Všechny písty motoru 2.2 HDI jsou opatřeny novým tvarováním spalovacího prostoru. Vzhledem k předcházející generaci je spalovací prostor charakterizován nižším kompresním poměrem (16,6 v porovnání s 18) a větším průměrem (+25 %).

Tím dochází k omezení poměru paliva, které přichází do kontaktu se stěnami a snížení množství neúplně spáleného paliva. Geometrie umožňuje snížením tepelných ztrát na stěnách velice výrazným způsobem omezit SWIRL (točivý pohyb vzduchu ve spalovací komoře). Díky těmto vývojovým modifikacím se zlepšuje homogenita palivové směsi, dochází k zlepšení celkového chodu motoru a tiššímu spalování.

Common rail třetí generace s tlakem zvýšeným na 1800 barů

Systém spalování ECCS je spojen s novou společnou zásobovací rampou Common rail Bosch třetí generace, u níž je tlak vstřikování zvýšen až na 1 800 barů (1 350 u rampy první generace). Vyšší tlak vstřikování spolu s novými piezoelektrickými vstřikovači s tryskami se sedmi otvory (na místo původních pěti) o průměru 135 mikronů, umožňují znásobit počet vstřiků (až 6 možných vstřiků v jednom cyklu) a vytváří velice jemné rozptýlení nafty. S takto optimalizovanou směsí vzduch/nafta je spalování úplnější, homogenní a s nižšími emisemi škodlivin.

Životní prostředí

Extrémně jemné rozptýlení nafty ve spalovací komoře vysokotlakým vstřikováním společnou rampou umožňuje homogenní spalování s lepším průběhem, které znatelně omezuje zdroj emisí škodlivin. Aktivní podíl na ochraně životního prostředí a respektování emisních norem EURO 4 má navíc i fungování obou turbokompresorů a systém recirkulace výfukových plynů. Konkrétně přináší u motoru 2.2l HDI FAP spojení nové spalovací komory s tlakem vstřikování 1 800 barů snížení emisí řádově o 30 % v porovnání s předcházející generací.

Motor je spojen s nejnovější technologií FAP s aditivním filtrem. Filtr pevných částic třetí generace má u nového motoru 2.2 HDI interval výměny 180 000 kilometrů. Prodloužení intervalu bylo umožněno vyšší kvalitou aditiva a filtrační vložky. V porovnání s předchozí vývojovou variantou motoru se celková výška snížila o 4 cm. Větší kompaktnost motoru dovoluje snadnější adaptaci pro různé vozy a verze a větší prostor mezi blokem motoru a kapotou zároveň zlepšuje ochranu chodců i posádky vozu.

Akustika a vibrace

Dvojitá stěna skříně motoru, patentovaná a vyráběná přímo ve slévárně, zlepšuje akustický projev motoru o 3dB, což je hladina, kterou uživatel vozu významně vnímá. Dva vyvažovací hřídele s protiběžnou rotací se pozitivně podílejí na dobrém vibračním projevu motoru. Těleso škrticí klapky s motorkem umístěné v systému rozvodu má velice krátkou dobu odezvy a spíná ve fázi volnoběžných otáček, aby se zabránilo přenosu vibrací motoru.

Manuální šestistupňová převodovka ML6C

Motor 2.2 HDI FAP je u modelu 407 spojen s manuální šestistupňovou převodovkou ML6C, oblíbenou pro svůj jízdní komfort, přesnost a rychlost řazení. Kompaktnost, jedna z jejích nejvýznačnějších charakteristik, umožnila zachovat stejné vnější rozměry jako u pětistupňové převodovky a zároveň neměnný poloměr otáčení. Aby byla schopna snášet točivý moment 370 Nm je převodovka vyztužena v úrovni spojkového pouzdra a diferenciálu. Podvozkové části byly přizpůsobeny parametrům pohonné jednotky.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty

Peugeot 407 Coupe dnes koupíte i za částku do 100.000…

Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce

Těžko říct, čím Peugeot 407 “proslul” více: jestli…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…