Peugeot 2.2 HDI FAP: nový čtyřválec bi-turbo

Peugeot 2.2 HDI FAP: nový čtyřválec bi-turbo

 

Peugeot 407 letos dostal nový motor HDI, čtyřválec 2.2 HDI bi-turbo FAP s výkonem 125 kW a točivém momentu 370 Nm. Chcete o něm vědět více?

Model 407 a motor HDI představují „vítězný pár“, který se od uvedení na trh podílí 79 % na celkových prodejích vozu v Evropě a 87 % ve Francii. Nabídka diselových motorů HDI FAP pro verze sedan a SW se v současné době skládá ze dvou pohonných jednotek: 1.6 16 V o výkonu 80 kW a točivém momentu 240 Nm spojeném s manuální pětistupňovou převodovkou a 2.0 16 V o výkonu 100 kW a točivém momentu 320 Nm spojeném se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou se sekvenčním ovládáním Tiptronic.

Letos dostala 407 nový motor HDI, čtyřválec 2.2 HDI bi-turbo FAP s výkonem 125 kW (170 k) při 4 000 otáčkách a točivém momentu 370 Nm při 1500 otáčkách. Výkon se na kola přenáší skrze šestistupňovou manuální převodovku. Nový motor bude zařazen do nabídky modelů 407 sedan a SW na českém trhu na podzim letošního roku. Nový motor 2.2 HDI FAP představuje čtvrtou fázi spolupráce mezi skupinami PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company.

Čtyřválec o objemu 2 179 cm3 je vybaven šestnáctiventilovou technikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Mimořádná pozornost byla věnována točivému momentu a rychlosti reakce v nízkootáčkovém režimu, a tak při 1 000 1/min motor vyvíjí již 200 Nm a 280 Nm dosahuje při 1 250 1/min. Navíc se jednotka vyznačuje velkým rozpětím záběru s vysokou disponibilitou motoru při všech režimech otáček (více než 355 Nm při 3 000 1/min).

Maximální výkon 125 kW vyvíjí při 4 000 1/min a maximální točivý moment 370 Nm při 1 500 1/min, to znamená o 54 % více než předcházející generace 2.2 HDI při stejném režimu.

Koncepce motoru byla podřízena těmto cílům:

- Dosáhnout živosti a jízdního komfortu motorů s vyšším počtem válců a současně zachovat sníženou úroveň spotřeby paliva a emisí CO2 (v souladu s technologickou politikou « downsizing ») a vynikající ekologické parametry (Euro 4 a FAP).

- Snížením výšky bloku motoru pod kapotou přispět ke zvyšujícím se nárokům na ochranu chodců při srážce s vozem.

- Dvěma vyvažovacími hřídeli s protiběžnou rotací zajistit vysokou míru akustického a vibračního komfortu.

Nový typ spalovacího prostoru, společná zásobovací rampa Common rail třetí generace s maximálním tlakem 1 800 barů a samozřejmě dva paralelní sekvenční turbokompresory, jsou hlavní technologické inovace. Technologie dvou sekvenčních turbokompresorů je u čtyřválcového motoru světovou premiérou. Systém (patentovaný Honeywell Turbo Technology) se skládá ze dvou identických turbokompresorů menších rozměrů.

Při nízkých otáčkách zajišťuje reaktivitu motoru pouze jeden turbokompresor. Druhý kompresor se aktivuje paralelně v rozpětí od 2 600 až 3 200 1/min v závislosti na zatížení motoru a atmosférických podmínkách. Tímto způsobem je pokryto celé rozpětí otáčkového režimu motoru. Všechny písty motoru 2.2 HDI jsou opatřeny novým tvarováním spalovacího prostoru. Vzhledem k předcházející generaci je spalovací prostor charakterizován nižším kompresním poměrem (16,6 v porovnání s 18) a větším průměrem (+25 %).

Tím dochází k omezení poměru paliva, které přichází do kontaktu se stěnami a snížení množství neúplně spáleného paliva. Geometrie umožňuje snížením tepelných ztrát na stěnách velice výrazným způsobem omezit SWIRL (točivý pohyb vzduchu ve spalovací komoře). Díky těmto vývojovým modifikacím se zlepšuje homogenita palivové směsi, dochází k zlepšení celkového chodu motoru a tiššímu spalování.

Common rail třetí generace s tlakem zvýšeným na 1800 barů

Systém spalování ECCS je spojen s novou společnou zásobovací rampou Common rail Bosch třetí generace, u níž je tlak vstřikování zvýšen až na 1 800 barů (1 350 u rampy první generace). Vyšší tlak vstřikování spolu s novými piezoelektrickými vstřikovači s tryskami se sedmi otvory (na místo původních pěti) o průměru 135 mikronů, umožňují znásobit počet vstřiků (až 6 možných vstřiků v jednom cyklu) a vytváří velice jemné rozptýlení nafty. S takto optimalizovanou směsí vzduch/nafta je spalování úplnější, homogenní a s nižšími emisemi škodlivin.

Životní prostředí

Extrémně jemné rozptýlení nafty ve spalovací komoře vysokotlakým vstřikováním společnou rampou umožňuje homogenní spalování s lepším průběhem, které znatelně omezuje zdroj emisí škodlivin. Aktivní podíl na ochraně životního prostředí a respektování emisních norem EURO 4 má navíc i fungování obou turbokompresorů a systém recirkulace výfukových plynů. Konkrétně přináší u motoru 2.2l HDI FAP spojení nové spalovací komory s tlakem vstřikování 1 800 barů snížení emisí řádově o 30 % v porovnání s předcházející generací.

Motor je spojen s nejnovější technologií FAP s aditivním filtrem. Filtr pevných částic třetí generace má u nového motoru 2.2 HDI interval výměny 180 000 kilometrů. Prodloužení intervalu bylo umožněno vyšší kvalitou aditiva a filtrační vložky. V porovnání s předchozí vývojovou variantou motoru se celková výška snížila o 4 cm. Větší kompaktnost motoru dovoluje snadnější adaptaci pro různé vozy a verze a větší prostor mezi blokem motoru a kapotou zároveň zlepšuje ochranu chodců i posádky vozu.

Akustika a vibrace

Dvojitá stěna skříně motoru, patentovaná a vyráběná přímo ve slévárně, zlepšuje akustický projev motoru o 3dB, což je hladina, kterou uživatel vozu významně vnímá. Dva vyvažovací hřídele s protiběžnou rotací se pozitivně podílejí na dobrém vibračním projevu motoru. Těleso škrticí klapky s motorkem umístěné v systému rozvodu má velice krátkou dobu odezvy a spíná ve fázi volnoběžných otáček, aby se zabránilo přenosu vibrací motoru.

Manuální šestistupňová převodovka ML6C

Motor 2.2 HDI FAP je u modelu 407 spojen s manuální šestistupňovou převodovkou ML6C, oblíbenou pro svůj jízdní komfort, přesnost a rychlost řazení. Kompaktnost, jedna z jejích nejvýznačnějších charakteristik, umožnila zachovat stejné vnější rozměry jako u pětistupňové převodovky a zároveň neměnný poloměr otáčení. Aby byla schopna snášet točivý moment 370 Nm je převodovka vyztužena v úrovni spojkového pouzdra a diferenciálu. Podvozkové části byly přizpůsobeny parametrům pohonné jednotky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Europoslanci vzkazují Britům: Brexit lze stále ještě zastavit Europoslanci vzkazují Britům: Brexit lze stále ještě zastavit

Poslanci Evropského parlamentu připravují rezoluci, ve…

Nekolikatunové kamiony létají vzduchem. Podívejte se, jak závodníci trénují na Dakar Nekolikatunové kamiony létají vzduchem. Podívejte se, jak závodníci trénují na Dakar

Minulý víkend se na autodromu v Sosnové setkala česká…

Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy

Čínský technologický gigant Tencent Holdings se stal…

Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici

Jemenským jednotkám se dnes podařilo zajmout vůdce…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty

Peugeot 407 Coupe dnes koupíte i za částku do 100.000…

Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce

Těžko říct, čím Peugeot 407 “proslul” více: jestli…

 



 
V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá

V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá

Dnes 17:52

Čas od času se někde najde garáž nebo rovnou stodola plná zapomenutých vzácných automobilů, ale toto Ferrari 456 GT někdo odložil na exkluzivní londýnské ulici.




Blesk.cz

Děsivá nehoda v Plzni: Zaklíněné děti tahali z auta kolemjdoucí

Děsivá nehoda v Plzni: Zaklíněné děti tahali z auta…

V úterý došlo v Plzni krátce po obědě k dopravní nehodě, po které zůstal osobní automobil Peugeot 306 převrácený…

Taxikář vozil zmatenou seniorku po Brně! Neuvěříte, kolik si řekl za jízdné

Taxikář vozil zmatenou seniorku po Brně! Neuvěříte,…

Zmatená seniorka (85) s polštářem v ruce upoutala pozornost jednoho z brněnských taxikářů (27). Mladík u ženy…

 

iSport.cz

Kašpar o sezoně v KHL: Chtěli, abych se oholil a hrál, když jsem nebyl fit

Kašpar o sezoně v KHL: Chtěli, abych se oholil a…

Hokejový útočník Lukáš Kašpar má za sebou klubovou sezonu, na kterou by nejradši zapomněl. Jednatřicetiletý…

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal správný okamžik, řekla

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal…

Slalomářka Šárka Strachová se rozhodla ukončit kariéru. Čtyřnásobná medailistka z mistrovství světa se loučí ve…

 

Reflex.cz

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal dostal v Paříži další doživotní trest

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal…

Venezuelský terorista Ilich Ramírez Sánchez, známý pod přezdívkami Carlos či Šakal, dnes u soudu v Paříži dostal…