Peugeot 206 1,4 XR

Peugeot 206 1,4 XR

 
 

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i čeští zákazníci si mohou objednat tento mírně výstřední automobil. Že je o nový Peugeot zájem, svědčí i poměrně rozsáhlá diskuse o dvěstěšestce v naší nedávno založené diskusní skupině .

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i čeští zákazníci si mohou objednat tento mírně výstřední automobil. Že je o nový Peugeot zájem, svědčí i poměrně rozsáhlá diskuse o dvěstěšestce v naší nedávno založené diskusní skupině .

Ceny za dvěstěšestku se pohybují od 269.900,- Kč za třídveřovou verzi s motorem 1,1 l až po 367.900,- Kč za dobře vybavenou pětidveřovou 1,4 l. K cenám malého Peugeotu se toho moc říci nedá. Není ani překvapivě levný, ani příliš drahý. Potěší však relativně levné základní karosářské a běžně vyměňované díly. Například čelní sklo přijde na 3370,- Kč, přední nárazník 3200,- Kč, brzdové kotouče 1537,- Kč nebo zadní tlumič výfuku 1700,- Kč (bez DPH 22%).

Testovaný kus měl zatím nejsilnější dodávaný zážehový motor 1,4 l s výkonem 55 kW a výbavu XR Presence. Tato výbava obsahuje např: airbag řidiče, posilovač řízení, imobilizér, tónovaná skla, el. ovládání předních oken, centrální zámek, rádiové dálkové ovládání, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, sedadlo spolujezdce s úložným prostorem (viz foto), dělené zadní sedadlo, metalízu, autorádio Peugeot 2030 a nárazníky v barvě karosérie. To vše za cenu 356.900 Kč. Dříve testovaný Renault Clio II 1,4 RT s velmi podobnou výbavou stojí prakticky stejně: 365.900,- Kč.

Interiér je relativně prostorný, ale abych se napříště mohl vyhnout neurčitému slovu relativně připravili jsme pro vás od tohoto testu novinku. V nově zpracované části můžete od nynějška najít schéma vnitřních rozměrů testovaného automobilu a srovnat si je s vnitřními rozměry testovaných vozů v budoucnu. Řízení vozu je díky posilovači řízení a přesnému řazení hračkou, přední sedadla mají dobrý tvar i když délka sedáku by mohla být větší. Nepotěšily však silné A sloupky, které opravdu hodně omezují výhled šikmo vpřed (např. do křižovatky).

Zavazadlový prostor má průměrnou hodnotu 245 l (Clio 255 l, Polo 245 l). Jinak řečeno se do něj pohodlně vejdou tři basy minerálek. Samozřejmě ho lze zvětšit sklopením dělených sedadel až na hodnotu 1130 l. Kolik je to bas minerálek však nevím...

Brzdy bez ABS (příplatek 25.000,- Kč) mají dobrý účinek, ale díky dosti silnému posilovači brzd je nutno, při prudkém brzdění, dávkovat tlak na pedál opatrně, jinak dochází brzy k blokování předních kol. Jízdní vlastnosti jsou, podle mého názoru, ve své kategorii nadprůměrné. Například při rychlém nájezdu do zatáčky, se nedostaví ihned klasická nedotáčivost daná koncepcí vše vpředu , ale vůz se překvapivě chová neutrálně!

Klasická osmiventilová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW působí relativně živým dojmem. Tah odspodu do 2500 ot/min je však slabší, po překonámí této hranice je vše vpořádku. Motor se dá vytáčet až do šesti tisíc otáček a kupodivu bez velkého hluku v interiéru. Ne že by motor nebyl slyšet, ale jeho zvuk je dobře potlačen. Spotřeba se během testu pohybovala mírně nad sedmi litry naturalu na 100 km. Trochu zklamání je hlučné řazení, které jde sice lehce a přesně, ale někde pod řadící pákou je při řazení slyšet podivný dutý zvuk.

Nový Peugeot 206 patří mezi povedené automobily a zcela určitě se brzy zařadí mezi nejprodávanější ve své kategorii. Má pro to všechny předpoklady.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 356 900 Kč Cena v testované výbavě: 356 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, posilovač řízení, imobilizér, tónovaná skla, el. ovládání předních oken, centrální zámek, rádiové dálkové ovládání, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, sedadlo spolujezdce s úložným prostorem (viz foto), dělené zadní sedadlo, metalízu, autorádio Peugeot 2030 a nárazníky v barvě karosérie

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 111 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.3 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1130
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1020 / 430
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3835
b) šířka (mm): 1652
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2442
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1370
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…