Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 206 1,4 XR

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i čeští zákazníci si mohou objednat tento mírně výstřední automobil. Že je o nový Peugeot zájem, svědčí i poměrně rozsáhlá diskuse o dvěstěšestce v naší nedávno založené diskusní skupině .

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i čeští zákazníci si mohou objednat tento mírně výstřední automobil. Že je o nový Peugeot zájem, svědčí i poměrně rozsáhlá diskuse o dvěstěšestce v naší nedávno založené diskusní skupině .

Ceny za dvěstěšestku se pohybují od 269.900,- Kč za třídveřovou verzi s motorem 1,1 l až po 367.900,- Kč za dobře vybavenou pětidveřovou 1,4 l. K cenám malého Peugeotu se toho moc říci nedá. Není ani překvapivě levný, ani příliš drahý. Potěší však relativně levné základní karosářské a běžně vyměňované díly. Například čelní sklo přijde na 3370,- Kč, přední nárazník 3200,- Kč, brzdové kotouče 1537,- Kč nebo zadní tlumič výfuku 1700,- Kč (bez DPH 22%).

Testovaný kus měl zatím nejsilnější dodávaný zážehový motor 1,4 l s výkonem 55 kW a výbavu XR Presence. Tato výbava obsahuje např: airbag řidiče, posilovač řízení, imobilizér, tónovaná skla, el. ovládání předních oken, centrální zámek, rádiové dálkové ovládání, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, sedadlo spolujezdce s úložným prostorem (viz foto), dělené zadní sedadlo, metalízu, autorádio Peugeot 2030 a nárazníky v barvě karosérie. To vše za cenu 356.900 Kč. Dříve testovaný Renault Clio II 1,4 RT s velmi podobnou výbavou stojí prakticky stejně: 365.900,- Kč.

Interiér je relativně prostorný, ale abych se napříště mohl vyhnout neurčitému slovu relativně připravili jsme pro vás od tohoto testu novinku. V nově zpracované části můžete od nynějška najít schéma vnitřních rozměrů testovaného automobilu a srovnat si je s vnitřními rozměry testovaných vozů v budoucnu. Řízení vozu je díky posilovači řízení a přesnému řazení hračkou, přední sedadla mají dobrý tvar i když délka sedáku by mohla být větší. Nepotěšily však silné A sloupky, které opravdu hodně omezují výhled šikmo vpřed (např. do křižovatky).

Zavazadlový prostor má průměrnou hodnotu 245 l (Clio 255 l, Polo 245 l). Jinak řečeno se do něj pohodlně vejdou tři basy minerálek. Samozřejmě ho lze zvětšit sklopením dělených sedadel až na hodnotu 1130 l. Kolik je to bas minerálek však nevím...

Brzdy bez ABS (příplatek 25.000,- Kč) mají dobrý účinek, ale díky dosti silnému posilovači brzd je nutno, při prudkém brzdění, dávkovat tlak na pedál opatrně, jinak dochází brzy k blokování předních kol. Jízdní vlastnosti jsou, podle mého názoru, ve své kategorii nadprůměrné. Například při rychlém nájezdu do zatáčky, se nedostaví ihned klasická nedotáčivost daná koncepcí vše vpředu , ale vůz se překvapivě chová neutrálně!

Klasická osmiventilová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW působí relativně živým dojmem. Tah odspodu do 2500 ot/min je však slabší, po překonámí této hranice je vše vpořádku. Motor se dá vytáčet až do šesti tisíc otáček a kupodivu bez velkého hluku v interiéru. Ne že by motor nebyl slyšet, ale jeho zvuk je dobře potlačen. Spotřeba se během testu pohybovala mírně nad sedmi litry naturalu na 100 km. Trochu zklamání je hlučné řazení, které jde sice lehce a přesně, ale někde pod řadící pákou je při řazení slyšet podivný dutý zvuk.

Nový Peugeot 206 patří mezi povedené automobily a zcela určitě se brzy zařadí mezi nejprodávanější ve své kategorii. Má pro to všechny předpoklady.

Cena základní sestavy 356 900 Kč
Cena testované sestavy 356 900 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 111 / 3400 - 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.3 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1130
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1020 / 430
Rozměr pneu: 175
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3835
b) šířka (mm): 1652
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2442
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1370
místo vzadu pod předním sedadlem: ano