Peugeot 206+: Dvěstěšestka zmizí z evropských trhů příští rok
Letitý vůz už nebude splňovat přísné evropské emisní a bezpečnostní normy a koneckonců na cestě je už nástupce řady 207.
Na trzích starého kontinentu tak 206+ stráví dnes těžko uvěřitelných 13 let! Pravda, předchůdce Peugeot 205 se vyráběl ještě o dva roky déle, ale dvěstěšestka neskončí úplně, produkce bude pokračovat dále v Jižní Americe, Číně a Íránu.
Peugeot 206 byl poprvé představen na podzim roku 1998 v Paříži jako tří- a pětidveřový hatchback a jeho prodej se záhy rozběhl. O dva roky později se objevilo sportovní kupé-kabrio CC, následované v letech 2002 a 2003 kombíkem SW a ostrou verzí RC výhradně s třídveřovou karoserií. Po sedmi letech od premiéry padla hranice 5 milionů vyrobených vozů.
Rozvojové země se dočkaly také sedanu, který se v Evropě neprodával. Před čtyřmi lety přišel na řadu nástupce 207, ten ale značně narostl, takže to automaticky neznamenalo konec pro starý model. Ba právě naopak. Za svého života se v Peugeotu 206 objevila celá řádka motorizací, vzhledové modernizace se však dočkal až loni po jedenácti letech!
206+ má příď ve stylu větší 207, změnil se i interiér, vzadu prošla úpravou pouze grafika světlometů a byla značně omezena nabídka motorů. Přesto se prodává vesele dál, u nás jej letos od ledna do srpna zvolilo 278 zákazníků.