Peugeot 206 rozšiřuje bezpečnostní výbavu
V rámci zvyšování aktivní bezpečnosti modelu 206 přistoupila automobilka Peugeot k obohacení tohoto modelu o nové technologie. Brzdový systém ABS s elektronickým rozdělovačem je v nově vyráběných modelech nahrazen systémem ABS Teves MK70 spojeným s elektronickým rozdělovačem (ESBS - Enhanced Stability Brake System), který řídí brzdný účinek individuálně u jednotlivých kol a tím zlepšuje stabilitu vozidla. Systém je řízen prostřednictvím multiplexního elektrického rozvodu, a je spojen se systémem pomoci při brzdění v krizové situaci a s funkcí samočinné aktivace výstražných světel v případě prudkého brzdění.
Další systém aktivní bezpečnosti ESP zvyšující stabilitu vozu při extrémních situacích jako je prudké stočení volantu apod. je nyní k dispozici pouze u vozů od verze Premium s benzinovým motorem 1.6 16V s výkonem 80 kW a naftovým motorem 2.0 HDi s výkonem 66 kW, ale postupně bude zaváděn do celé série 206.
Kompletní systém bude plně srovnatelný se systémem montovaným do vozů vyšších tříd a bude obsahovat:
- funkce proti blokování kol (ABS),
- funkce elektronického rozdělovače brzdných sil (ESBS), která určuje jednotlivě u každého kola tlak působící v okruhu s ohledem na přilnavost každého z kol,
- funkce proti prokluzu kol (ASR), která optimalizuje přenos hnací síly na základě analýzy prokluzu hnaných kol a provádí potřebnou korekci snížením točivého momentu motoru anebo přibrzděním prokluzujícího kola,
- funkce dynamického řízení stability (ESP), která analyzuje dráhu vozidla požadovanou řidičem (úhel otočení volantu a rychlost vozidla) a rovněž nedotáčivost či přetáčivost vozidla (rychlost jednotlivých kol, příčné zrychlení, rychlost natáčení kolem svislé osy vozidla) a udržuje vozidlo na této požadované dráze.
Funkce ASR a ESP bude možné tlačítkem na přístrojové desce dočasně odpojit z činnosti.