Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 ujel na jednu nádrž rekordních 2.152 kilometrů

David Bureš
Diskuze (14)

Malý hatchback se vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou potřeboval během rekordní jízdy na ujetí 100 km v průměru jen dva litry nafty.

Modernizovaný Peugeot 208 vstoupí na trh i v úsporné verzi, která je zatím interně nazývána jako „velmi nízká spotřeba.“ Automobilka její schopnosti prezentuje pomocí rekordu, kterého automobil dosáhl. Hatchback poháněný turbodieselem 1.6 BlueHDi ujel na jednu nádrž 2.152 kilometrů.

K ujetí této vzdálenosti malý hatchback potřeboval 43 litrů nafty, což znamená, že dosáhl velice nízké spotřeby dvou litrů paliva na 100 kilometrů. Rekordní jízda proběhla na konci dubna, na zkušebním okruhu Belchamp. Na jízdu dohlíželi pracovníci zkušebny UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle).

Rekordní jízda 208 trvala 38 hodin. Za volantem auta se střídalo několik řidičů po třech až čtyřech hodinách.

Peugeot tvrdí, že rekordu dosáhl sériový automobil, který se skutečně bude prodávat. Úsporná varianta se proti ostatním dvě stě osmičkám bude lišit charakteristickým aerodynamickým spoilerem na zádi a pneumatikami Michelin Energy Saver s ultra nízkým valivým odporem.

Pod kapotou úsporné 208 bude pracovat vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW. Motor bude standardně spárovaný s pětistupňovým manuálem a start-stopem, kvůli splnění emisní normy Euro 6 ve výbavě nebude chybět ani selektivní katalytická redukce a filtr pevných částic se vstřikováním aditiva AdBlue.

Během rekordu automobil dosáhl ještě nižší spotřeby, než je ta udávaná. Kombinovaná spotřeba úsporné 208 dle evropského normovaného cyklu činí tři litry nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím 79 gramů oxidu uhličitého na 100 km.

Modernizovaná 208 se začne prodávat v červnu. Její hlavní novinkou jsou modernější motory, vedle 1.6 BlueHDi ještě benzinový tříválec 1.2 PureTech (81 kW). Vzhled auta se moc nezmění, nabídka výbavy se však rozšíří o automatické nouzové brzdění v městském provozu nebo zadní parkovací kameru.

David Bureš
Diskuze (14)
6. 5. 2015 22:26
Re: Rýpnu si
Na lidskou moč by to nejelo? Kdyby jo, tak kafe, pivo a meloun a je dolito >:D
6. 5. 2015 22:23
Re: spotřeba na okruhu
Na lidskou moč by to nejelo? Kdyby jo, tak kafe, pivo a meloun a je dolito >:D
Avatar - praděda7
6. 5. 2015 20:37
Re: Rýpnu si
Sám močovinu ve voze používám. Slyšel jsem ale různá stóry. Výrobce říká, že by měla močovina vydržet mezi servisními prohlídkami, kdy se doplňuje. Někteří uživatelé ale tvrdí, že požadavek na doplnění močoviny se jim na displeji objevil někdy i po ujetí pouhých 5000km. Mám proto v úmyslu si alespoň 5 litrů koupit a vozit sebou jako sichr. Ono totiž, když močovina dojde, tak vůz po zastavení již nenastartuje. Ano, systém dává předem varování, ale náhoda je sviňa, jak víme. :-!
6. 5. 2015 11:22
Re: takže nádrž má 43 litrů
ten okruh je jen placka s táhlýma zákrutama, takže na masarykově okruhu by asi té spotřeby taky nedosáhli ;-\
6. 5. 2015 09:35
Re: spotřeba na okruhu
na okruhu je vzdy vyssia spotreba. ja tam jazdim tak o 50% vyssiu ako bezne na ceste :-)