Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 301: Nové foto francouzského Rapidu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (81)
Francouzská automobilka zveřejnila novou sérii fotografií sedanu 301 namířeného především proti Škodě Rapid a SEATu Toledo.

Peugeot odhalil podobu svého nového sedanu s označením 301 koncem května letošního roku a první sérii studiových fotografií doplnil o základní informace o své novince. Nyní je zde nová sada fotografií, na nichž je sesterský model Citroënu C-Elysée a konkurent pro Škodu Rapid zachycen na asfaltových i nezpevněných cestách.

Model 301 využívá nejnovější stylistické principy značky. Svým vzhledem navazuje na modelové řady 408 a 208. Na rozdíl od nich působí sedan dlouhý 4,44 m výrazně konzervativnějším dojmem a může svou siluetou lehce připomínat i sedan řady 306 z devadesátých let.

Automobil s rozvorem náprav 2,65 m má svým cestujícím nabídnout prostorný interiér. Ti mají mít dostatek místa do délky, na šířku i pro nohy. Vpředu je interiér ve výši loktů široký 1.409 mm, vzadu nabízí ve výši loktů na šířku 1.395 mm a prostor pro kolena zadních pasažérů je dlouhý minimálně 121 mm. Zavazadelník nabídne objem 506 litrů.

Komfort cestujících zajistí automatická klimatizace, audio s MP3 přehrávačem, vstupem USB a rozhraním Bluetooth, zadní parkovací senzory a dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru. Většina z těchto prvků má být součástí příplatkové výbavy nebo vyšších verzí.

Bezpečnostní výbava zahrnuje čtveřici airbagů, ESP, ABS s brzdovým asistentem a úchyty Isofix.

Paleta pohonných jednotek Peugeotu 301 zahrnuje zážehový tříválec 1,2 VTi s výkonem 52 kW (71 k). Tento motor může spolupracovat s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou.

Druhým benzinovým motorem v nabídce bude atmosférický čtyřválec 1,6 VTi s výkonem 85 kW (115 k), který může spolupracovat s manuální nebo automatickou převodovkou.

Třetí pohonnou jednotkou je turbodiesel 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k), který bude dostupný pouze s manuální převodovkou. Všechny tři motorizace mají být spojeny s komfortně naladěným podvozek, připraveným odolávat nástrahám cest se špatným povrchem.

Nový Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském městě Vigo. Světovou premiéru bude mít na letošním pařížském autosalonu.

Od 1. listopadu 2012 bude zahájen jeho prodej v Turecku a poté v řadě dalších zemí: ve střední a východní Evropě, Rusku, na Ukrajině, v Řecku, v zemích Maghrebu, na Středním východě, zemích Perského zálivu, v Africe a některých trzích Latinské Ameriky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (81)
24. 7. 2012 10:33
Re: heh
Vzhledem, že se pohybujeme na českém (slovenském) trhu, tak je tady brána značka Škoda jako domácí a všichni se snaží konkurovat Škodovce.

To je stejné, jako když Škoda konkuruje ve Francii domácím značkám a ne Volkswagenu
24. 7. 2012 09:58
Re: Kam se poděl 4008 ?
[odkaz]
Tak už jsem ho našel.
V Česku se asi neprodává nebo co ?!?
24. 7. 2012 09:14
Re: eh ???
Tak co lezete na ČESKÝ server s auty. Je snad jasné, že se tady bude vše přirovnávat Škodovce. To je stejné, jako když se konkurence ze zahraničí srovnávaní se Škodovkou a ne mezi sebou. Viz. Hyundai a pan Vošický .
23. 7. 2012 17:34
Lví sympaťák
Jestli tohle auto bude za slušné peníze, určitě bude úspěšné i u nás. Moc se mi líbí konzervativní design, jistě velmi dobrá bude i nabídka prostoru. Ve srovnání s Rapidem to má nevýhodu, že to není liftback, ale někomu může sedan vyhovovat i víc. Naopak výhodu proti Rapidu spatřuji v lepším základním designu (proporcích) - tohle auto nepůsobí jako příliš úzké a uměle "natahované". Také velikost kol vůči karoserii je v pořádku (na rozdíl od Rapidu). Interiér, hlavně přístrojová deska a výplně dveří, vypadají hodnotněji než u Rapidu. A třetí zásadní plus - atmosférická šestnáctistovka, navíc s variabilním časováním ventilů - pro auto tohoto ražení ideální (rozhodně lepší řešení než potenciálně poruchové 1.2 TSI)! Takže, bravo Peugeote a hlavně to nepřežen s cenou!
23. 7. 2012 16:21
Kam se poděl 4008 ?
Kam se poděl 4008 ?