Peugeot 407 SW 2.2 (116 kW) - Sametová evoluce

Peugeot 407 SW 2.2 (116 kW) - Sametová evoluce

 
 

Pátý testovaný Peugeot 407 se k pravidelnému testu redakce Auto.cz dostavil s motorem neobvyklé kubatury.

Objemový a výkonový skok mezi čtyřválcem 2.0 a šestiválcem 3.0 se snad neslučoval s filozofií široké nabídky motorů a výbav, a tak se i do nejnovějších Peugeotů střední třídy montuje čtyřválec o objemu 2230 cm3.

Každá automobilka je při vývoji nového modelu postavena před otázku, jaké motory budou novinku pohánět. Základní palivové kritérium má koncern PSA již léta rozhodnuto, prim totiž hraje nafta. Diesely HDI patří k velmi oblíbeným agregátům a protože možnosti přímého vstřiku nafty kombinované se systémem common-rail zatím nejsou zdaleka vyčerpány, mají písmena HDI světlou budoucnosti. Oba vznětové čtyřválce již prošly redakčním testem Auto.cz (407 1.6 HDI, 407 2.0 HDI) s velmi dobrým hodnocením, ale stále existuje mnoho zákazníků, kteří preferují kultivované zážehové agregáty. Tito zájemci o Peugeot 407 mají v současné době čtyři možnosti. Všechny agregáty pocházejí ze společné nabídky motorů koncernu PSA.

Vzhledem k popularitě vznětových motorů na českém trhu jsme se v prvních měsících zaměřili právě tímto směrem, ale nyní se dostáváme i k verzím zážehovým. Po dvou čtyřistasedmičkách s motorem 3,0 V6 (407407 SW) se tedy setkáváme s nejsilnějším čtyřválcem.

Otázku jak zaplnit mezeru mezi tradičním dvoulitrovým čtyřválcem a větším šestiválcem řeší každá automobilka po svém. Možností ale není zase tak mnoho. Část trhu řeší nabídku výkonu nad možnostmi dvoulitrového zážehového motoru přidáním přeplňování (Renault, VW Group, Saab), jiní volí zvětšení objemu čtyřválce (Opel, Peugeot, Citroën) a třetí cestou je zmenšení objemu šestiválců (např. BMW, Ford).

Objemový a výkonový skok mezi čtyřválcem 2.0 a šestiválcem 3.0 byl francouzským koncernem vyřešen již v minulé generaci Peugeotů střední třídy zavedením čtyřválcového motoru o objemu 2230 cm3. Jeho větší objem jej předurčují ke komfortní jízdě, kterou podporují také dva vyvažovací hřídele a hmotný setrvačník. Po nastartování se na palubě čtyřistasedmičky takřka neslyšně zvedne hladina hluku a jiné to není ani ve většině jízdních režimů. Čtyřválcovou konstrukci znevýhodňuje proti šestiválcům přirozená nevyváženost, ale ze spolupráce výše uvedených technických opatření a excelentního uložení motoru v karosérii, vzešla prvotřídní vibroakustická atmosféra ve voze.

Nejvyšší výkon 116 kW je k dispozici při 5650 ot./min, z naladění tohoto agregátu ale přímo čiší preference lineárního průběhu točivého momentu.Ten vrcholí hodnotou 217 Nm při 3900 ot./min, ale prakticky v celém otáčkovém pásmu (od 2000 do 5500 ot./min) je k dispozici alespoň 200 Nm. Z tohoto hlediska jsou vylepšeny vlastnosti motoru aplikací variabilního časování sacích ventilů.

Motor se sametovým během si libuje spíše v komfortní rychlé jízdě, než v četných akceleracích. Velké rotující hmoty je totiž třeba déle rozhýbávat a to se odráží na menší ochotě ke změně otáček. Tomu odpovídá také hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h udávaná výrobcem (10,4 s), která je jen o čtyři desetiny sekundy lepší než u dvoulitrového zážehového motoru. Uživatelský komfort má v šestnáctiventilovém motoru 2.2 (116 kW) jednoznačně přednost před vším ostatním. Standardně dodávaná šestistupňová převodovka má sice lehký chod, ale ležérní vymezení jednotlivých rychlostních stupňů projevující se velkou vůlí v kulise řazení. Při rychlosti 100 km/h pracuje motor se 3000 ot./min, 130 km/h odpovídá 3600 ot./min (obě hodnoty na šestý převodový stupeň). Městskou rychlostí 50 km/h můžete bez větších protestů cestovat na druhý, třetí, čtvrtý, pátý i šestý převodový stupeň.

Nejvyšší spotřeba během testu se vyšplhala k hranici 13 l/100 km ve městě, na dálničním okruhu při jízdě rychlostí 140 km/h se na trase 200 km spotřeba ustálila na 9,8 l/100 km, při snaze o maximální úsporu paliva na dálnici při jízdě rychlostí 100 km/h jsme z palubního počítače odečetli 8,4 l/100 km. Průměr za celý test (650 km) činil 10,3 l/100 km.

Peugeot 407 SW jsme v podobné konfiguraci již dříve testovali, proto vás místo opakování popisu interiéru, výbavy a jízdních vlastností odkazujeme na předchozí test Peugeotu 407 SW 3.0 V6.

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 407 SW 2.2 (116 kW)

Cena v základní výbavě: 894 000 Kč Cena v testované výbavě: 958 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech dvousměrně nastavitelné, rádio RD4 s přehrávačem CD + 6 repro, automatická aktivace výstražných světlometů, automatická klimatizace - dvouzónová s čidlem vlhkosti, pylovým filtrem a kompresorem s externím pohonem, automatická převodovka 6-ti stupňová, světelný a dešťový senzor + reflexní čelní sklo, automatické uzamčení vozu nad 10 km/h, bederní opěrky sedadel vpředu, ISOFIX, centrální zamykání s DO, dvojité boční airbagy vpředu elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické nastavení sedadel vpředu, elektrické jednodotykové ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, ESP + ABS + ASR + EBD + brzdový asistent, hlavové airbagy vpředu i vzadu, hliníková kola 17“ Cosmos + senzor tlaku v pneumatikách, velurové koberečky, kolenní airbag pod sloupkem řízení, loketní opěrka vpředu - výškově nastavitelná, loketní opěrka vzadu s úložným prostorem a držákem nápojů + otvor pro dlouhé předměty, multifunkční displej C (informace z audio systému + palubního počítače + klimatizace + telematiky (na přání) + datum, čas + ukazatel venkovní teploty), osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, osvětlené prahy dveří vpředu, palubní počítač, parkovací asistent vzadu, proměnné pérování AMVAR, přední mlhovky, síťka v zavazadlovém prostoru, tónovaná skla, degresivní posilovač řízení, velurové čalounění + prvky interiéru v imitaci dřeva, volant a manžeta řadicí páky v kůži, dvousměrně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, xenonové světlomety s ostřikovači + automatická korekce nastavení + funkce dálniční nastavení, zadní sedadlo dělené 1/3 - 2/3, tempomat s omezovačem rychlosti

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+14.000,-), kožené čalounění a vyhřívaná přední sedadel (+50.000,-)

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 407 SW 2.2 (116 kW)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2230
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 116 / 5650
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 217 / 3900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 6.8 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 448 / 1365
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 490
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4763
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1526
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 407 SW 2.2 (116 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty

Peugeot 407 Coupe dnes koupíte i za částku do 100.000…

Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce

Těžko říct, čím Peugeot 407 “proslul” více: jestli…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…