Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

 
 

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Vůz si samozřejmě zachovává charakteristickou siluetu se značnými převisy a štíhlým zavazadelníkem. Pozornější prohlídka pak odhalí xenonové světlomety s ostřikovači nebo stále velmi sexy tvarované zadní sdružené svítilny. Šarm a jistý nadhled nad módními trendy tomuto sedanu zůstal a na rozdíl od mnohé konkurence se u něj reprezentativnost nepojí s agresivitou.

Také pod kapotou je vše při starém – vůz pohání koncernový čtyřválcový turbodiesel o maximálním výkonu 98 kW, spřažený nově s šestistupňovou manuální převodovkou. Naftové srdce sice příliš nevyniká výkonem, ale o to větší kultivovaností chodu danou především přítomností vyvažovacího hřídele a také výborného odhlučnění. Zájemce o tento vůz většinou nesahá po vznětové motorizaci z touhy závodit. V případě 607 můžeme naopak říci, že pro rychlé a hlavně velmi ekonomické přesuny na velké vzdálenosti jde o velmi dobrou volbu. Při velmi rychlé jízdě převážně po dálnici jsme naměřili velmi dobrou spotřebu 7,3 l/100 km, což uděluje vozu velký jízdní dosah přes 1000 km. Na šestý stupeň sice téměř nelze zrychlovat, k udržení příznivé spotřeby ale najde uplatnění i mimo dálnice. Na všech površích a při rychlostech do 160 km/h je ve voze ticho, na které jsme zvyklí jen z limuzín vyšší třídy. Odpružení je vyloženě komfortní a pohlcování nerovností je zjevně oblíbená disciplína vozu.

V mezích pro posádku snesitelných se drží naklánění vozu v zatáčkách, které je daní za komfort podvozku. Vzdor tomuto chování je nedotáčivost jen výjimkou a vůz se dá bezpečně ovládat i při rychlých vyhýbacích manévrech.

V interiéru jsou změny a doplňky ve výbavě patrné nejvíc, o čemž svědčí seznam pod článkem. Volant by ale přesto snad mohl mít silnější věnec a větší rozsah seřizování. Také přední sedačky řádně podepírají jen dolní část zad, kupodivu se nám v nich však sedělo pohodlně i při non-stop jízdě na 600 km. Z akčních doplňků jsme ocenili i elektrické zavírání víka zavazadlového prostoru. Stmívací zrcátka, elektricky ovládaná sedadla či vyspělý audiosystém s 10 reproduktory jsou v základní ceně a právě komplexnost výbavy můžeme hodnotit jako největší klad této akční verze.

Pokud hodnotíme Peugeot 607 z hlediska jeho účelu, není pochyb o téměř unisono znějící chvále. Přidáme-li ke komplexní výbavě ještě vnitřní pohodlí, spotřebu, ergonomicky i esteticky dosti zdařilý interiér a samozřejmě velmi výhodnou cenu, není proč váhat.

Když ovšem budeme 607 hodnotit jako běžný sériový automobil, uvítali bychom například přesnější zpětnou vazbu řízení a také ovládání klimatizace by mohlo být jednodušší. A přestože není tento vůz určen pro sport, subjektivně poskytuje méně „radosti z jízdy než bychom vzhledem k jeho velmi dobrému zpracování čekali. Podvozek je tedy sice komfortní, ale slalom na něj nezkoušejte.

Jinými slovy, objektivně je současná nabídka Peugeotu 607 Grand Class velmi zajímavá a vůz samotný plně odpovídá všemu dobrému, co bychom od této třídy mohli požadovat. A když k tomu přičteme fakt, že Peugeot reagoval na krok státu protikrokem s výhodou pro zákazníka, máme pozitiva vozu obohacená i o nevšední politicko-ekonomický důvod, proč Grand Class vlastně vzniknul.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 940 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, boční airbagy vpředu i vzad, podpora brždění v kritických situacích, ESP + ASR + ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, manuální převodovka 6-ti stupňová, posilovač řízení, senzor tlaku v pneumatikách, hliníková kola 16" Marguerite, alarm, parkovací asistent, elektronický imobilizér, samočinná aktivace světlometů + automatické stěrač, přední mlhové světlomety, peflexní čelní sklo, elektrické ovládání oken vpředu (sekvenční u řidiče) i vzadu, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s radiovým dálkovým ovládáním + superzamykání + automatické uzavření oken při uzamčení vozu, automatická klimatizace + pylový filtr, ergonomický pack (sedadlo řidiče s pamětí + elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko + el. sklopná vnější zpětná zrcátka +sekvenční ovládání předního okna spolujezdce a zadních oken, el. zadní sluneční clona + zavírání bočních oken a střešního okna dálkovým ovladačem), vrstvená boční skla, výškově a osově nastavitelný kožený volant, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, elektrické otevírání / zavírání víka zavazadlového prostoru, palubní počítač, regulátor rychlosti (tempomat), audio Peugeot RM2, RDS + kazetový přehrávač + ovládání u volantu + 8 reproduktorů, CD měnič + zesilovač JBL + 2 reproduktory, koberečky vpředu i vzadu, metalický lak

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety s ostřikovači (+18.000,-), kožené čalounění (+60.000,-)

Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na…

Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky? Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky?

Studie o důchodových systémech, kterou vypracovali…

Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro…

Mlékárna Olma loni zvýšila zisk, vzrostl o 58 procent Mlékárna Olma loni zvýšila zisk, vzrostl o 58 procent

Mlékárna Olma, která patří do holdingu Agrofert, loni…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 601 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 505
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Dnes 13:51

Za základní dvanáctistovku s výkonem 115 koní dáte po aktuální slevě 437.500 korun. Novinkou je linie Tekna+, která platí za absolutní vrchol nabídky.




Blesk.cz

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala. Občas nosím jeho šaty, šokuje herečka

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala.…

I když od smrti hereččina manžela uběhlo pět let, Emília Vášáryová (75) se s jeho ztrátou stále nedokáže smířit.…

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

 

iSport.cz

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu, kroutí hlavou, říká

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu,…

Policie obvinila v kauze manipulací se sportovními dotacemi jako právnickou osobu Českou unii sportu, a…

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička, zájem má Třinec

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička,…

Vlasy smotané do culíku, na hlavě zastaralá „skořápka“. Na ní nezaměnitelné číslo 68. Jaromír Jágr se včera…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury dostal 5 let vězení

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury…

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu si lobbista Marek Dalík odpyká pět let…