Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

 
 

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Vůz si samozřejmě zachovává charakteristickou siluetu se značnými převisy a štíhlým zavazadelníkem. Pozornější prohlídka pak odhalí xenonové světlomety s ostřikovači nebo stále velmi sexy tvarované zadní sdružené svítilny. Šarm a jistý nadhled nad módními trendy tomuto sedanu zůstal a na rozdíl od mnohé konkurence se u něj reprezentativnost nepojí s agresivitou.

Také pod kapotou je vše při starém – vůz pohání koncernový čtyřválcový turbodiesel o maximálním výkonu 98 kW, spřažený nově s šestistupňovou manuální převodovkou. Naftové srdce sice příliš nevyniká výkonem, ale o to větší kultivovaností chodu danou především přítomností vyvažovacího hřídele a také výborného odhlučnění. Zájemce o tento vůz většinou nesahá po vznětové motorizaci z touhy závodit. V případě 607 můžeme naopak říci, že pro rychlé a hlavně velmi ekonomické přesuny na velké vzdálenosti jde o velmi dobrou volbu. Při velmi rychlé jízdě převážně po dálnici jsme naměřili velmi dobrou spotřebu 7,3 l/100 km, což uděluje vozu velký jízdní dosah přes 1000 km. Na šestý stupeň sice téměř nelze zrychlovat, k udržení příznivé spotřeby ale najde uplatnění i mimo dálnice. Na všech površích a při rychlostech do 160 km/h je ve voze ticho, na které jsme zvyklí jen z limuzín vyšší třídy. Odpružení je vyloženě komfortní a pohlcování nerovností je zjevně oblíbená disciplína vozu.

V mezích pro posádku snesitelných se drží naklánění vozu v zatáčkách, které je daní za komfort podvozku. Vzdor tomuto chování je nedotáčivost jen výjimkou a vůz se dá bezpečně ovládat i při rychlých vyhýbacích manévrech.

V interiéru jsou změny a doplňky ve výbavě patrné nejvíc, o čemž svědčí seznam pod článkem. Volant by ale přesto snad mohl mít silnější věnec a větší rozsah seřizování. Také přední sedačky řádně podepírají jen dolní část zad, kupodivu se nám v nich však sedělo pohodlně i při non-stop jízdě na 600 km. Z akčních doplňků jsme ocenili i elektrické zavírání víka zavazadlového prostoru. Stmívací zrcátka, elektricky ovládaná sedadla či vyspělý audiosystém s 10 reproduktory jsou v základní ceně a právě komplexnost výbavy můžeme hodnotit jako největší klad této akční verze.

Pokud hodnotíme Peugeot 607 z hlediska jeho účelu, není pochyb o téměř unisono znějící chvále. Přidáme-li ke komplexní výbavě ještě vnitřní pohodlí, spotřebu, ergonomicky i esteticky dosti zdařilý interiér a samozřejmě velmi výhodnou cenu, není proč váhat.

Když ovšem budeme 607 hodnotit jako běžný sériový automobil, uvítali bychom například přesnější zpětnou vazbu řízení a také ovládání klimatizace by mohlo být jednodušší. A přestože není tento vůz určen pro sport, subjektivně poskytuje méně „radosti z jízdy než bychom vzhledem k jeho velmi dobrému zpracování čekali. Podvozek je tedy sice komfortní, ale slalom na něj nezkoušejte.

Jinými slovy, objektivně je současná nabídka Peugeotu 607 Grand Class velmi zajímavá a vůz samotný plně odpovídá všemu dobrému, co bychom od této třídy mohli požadovat. A když k tomu přičteme fakt, že Peugeot reagoval na krok státu protikrokem s výhodou pro zákazníka, máme pozitiva vozu obohacená i o nevšední politicko-ekonomický důvod, proč Grand Class vlastně vzniknul.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 940 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, boční airbagy vpředu i vzad, podpora brždění v kritických situacích, ESP + ASR + ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, manuální převodovka 6-ti stupňová, posilovač řízení, senzor tlaku v pneumatikách, hliníková kola 16" Marguerite, alarm, parkovací asistent, elektronický imobilizér, samočinná aktivace světlometů + automatické stěrač, přední mlhové světlomety, peflexní čelní sklo, elektrické ovládání oken vpředu (sekvenční u řidiče) i vzadu, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s radiovým dálkovým ovládáním + superzamykání + automatické uzavření oken při uzamčení vozu, automatická klimatizace + pylový filtr, ergonomický pack (sedadlo řidiče s pamětí + elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko + el. sklopná vnější zpětná zrcátka +sekvenční ovládání předního okna spolujezdce a zadních oken, el. zadní sluneční clona + zavírání bočních oken a střešního okna dálkovým ovladačem), vrstvená boční skla, výškově a osově nastavitelný kožený volant, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, elektrické otevírání / zavírání víka zavazadlového prostoru, palubní počítač, regulátor rychlosti (tempomat), audio Peugeot RM2, RDS + kazetový přehrávač + ovládání u volantu + 8 reproduktorů, CD měnič + zesilovač JBL + 2 reproduktory, koberečky vpředu i vzadu, metalický lak

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety s ostřikovači (+18.000,-), kožené čalounění (+60.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 601 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 505
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 



Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dnes 18:50

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…