Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

 
 

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Vůz si samozřejmě zachovává charakteristickou siluetu se značnými převisy a štíhlým zavazadelníkem. Pozornější prohlídka pak odhalí xenonové světlomety s ostřikovači nebo stále velmi sexy tvarované zadní sdružené svítilny. Šarm a jistý nadhled nad módními trendy tomuto sedanu zůstal a na rozdíl od mnohé konkurence se u něj reprezentativnost nepojí s agresivitou.

Také pod kapotou je vše při starém – vůz pohání koncernový čtyřválcový turbodiesel o maximálním výkonu 98 kW, spřažený nově s šestistupňovou manuální převodovkou. Naftové srdce sice příliš nevyniká výkonem, ale o to větší kultivovaností chodu danou především přítomností vyvažovacího hřídele a také výborného odhlučnění. Zájemce o tento vůz většinou nesahá po vznětové motorizaci z touhy závodit. V případě 607 můžeme naopak říci, že pro rychlé a hlavně velmi ekonomické přesuny na velké vzdálenosti jde o velmi dobrou volbu. Při velmi rychlé jízdě převážně po dálnici jsme naměřili velmi dobrou spotřebu 7,3 l/100 km, což uděluje vozu velký jízdní dosah přes 1000 km. Na šestý stupeň sice téměř nelze zrychlovat, k udržení příznivé spotřeby ale najde uplatnění i mimo dálnice. Na všech površích a při rychlostech do 160 km/h je ve voze ticho, na které jsme zvyklí jen z limuzín vyšší třídy. Odpružení je vyloženě komfortní a pohlcování nerovností je zjevně oblíbená disciplína vozu.

V mezích pro posádku snesitelných se drží naklánění vozu v zatáčkách, které je daní za komfort podvozku. Vzdor tomuto chování je nedotáčivost jen výjimkou a vůz se dá bezpečně ovládat i při rychlých vyhýbacích manévrech.

V interiéru jsou změny a doplňky ve výbavě patrné nejvíc, o čemž svědčí seznam pod článkem. Volant by ale přesto snad mohl mít silnější věnec a větší rozsah seřizování. Také přední sedačky řádně podepírají jen dolní část zad, kupodivu se nám v nich však sedělo pohodlně i při non-stop jízdě na 600 km. Z akčních doplňků jsme ocenili i elektrické zavírání víka zavazadlového prostoru. Stmívací zrcátka, elektricky ovládaná sedadla či vyspělý audiosystém s 10 reproduktory jsou v základní ceně a právě komplexnost výbavy můžeme hodnotit jako největší klad této akční verze.

Pokud hodnotíme Peugeot 607 z hlediska jeho účelu, není pochyb o téměř unisono znějící chvále. Přidáme-li ke komplexní výbavě ještě vnitřní pohodlí, spotřebu, ergonomicky i esteticky dosti zdařilý interiér a samozřejmě velmi výhodnou cenu, není proč váhat.

Když ovšem budeme 607 hodnotit jako běžný sériový automobil, uvítali bychom například přesnější zpětnou vazbu řízení a také ovládání klimatizace by mohlo být jednodušší. A přestože není tento vůz určen pro sport, subjektivně poskytuje méně „radosti z jízdy než bychom vzhledem k jeho velmi dobrému zpracování čekali. Podvozek je tedy sice komfortní, ale slalom na něj nezkoušejte.

Jinými slovy, objektivně je současná nabídka Peugeotu 607 Grand Class velmi zajímavá a vůz samotný plně odpovídá všemu dobrému, co bychom od této třídy mohli požadovat. A když k tomu přičteme fakt, že Peugeot reagoval na krok státu protikrokem s výhodou pro zákazníka, máme pozitiva vozu obohacená i o nevšední politicko-ekonomický důvod, proč Grand Class vlastně vzniknul.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 940 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, boční airbagy vpředu i vzad, podpora brždění v kritických situacích, ESP + ASR + ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, manuální převodovka 6-ti stupňová, posilovač řízení, senzor tlaku v pneumatikách, hliníková kola 16" Marguerite, alarm, parkovací asistent, elektronický imobilizér, samočinná aktivace světlometů + automatické stěrač, přední mlhové světlomety, peflexní čelní sklo, elektrické ovládání oken vpředu (sekvenční u řidiče) i vzadu, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s radiovým dálkovým ovládáním + superzamykání + automatické uzavření oken při uzamčení vozu, automatická klimatizace + pylový filtr, ergonomický pack (sedadlo řidiče s pamětí + elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko + el. sklopná vnější zpětná zrcátka +sekvenční ovládání předního okna spolujezdce a zadních oken, el. zadní sluneční clona + zavírání bočních oken a střešního okna dálkovým ovladačem), vrstvená boční skla, výškově a osově nastavitelný kožený volant, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, elektrické otevírání / zavírání víka zavazadlového prostoru, palubní počítač, regulátor rychlosti (tempomat), audio Peugeot RM2, RDS + kazetový přehrávač + ovládání u volantu + 8 reproduktorů, CD měnič + zesilovač JBL + 2 reproduktory, koberečky vpředu i vzadu, metalický lak

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety s ostřikovači (+18.000,-), kožené čalounění (+60.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 601 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 505
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…