reklama


Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

Peugeot 607 2.2 HDI Grand Class - Odpisová politika

 
 

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Limuzína vyšší střední třídy 607 se cenou ještě donedávna pohyboval nad hranicí 900.000 Kč, kterou poslanci stanovili jako hranici pro odpisy ceny osobních vozů. Peugeot proto začal nabízet velmi dobře vybavené verze Grand Class s podstatnou slevou, a bohatou standardní výbavou. Nás tedy zajímalo, co nabízí 607 právě nyní, tři roky od našeho prvního testu.

Vůz si samozřejmě zachovává charakteristickou siluetu se značnými převisy a štíhlým zavazadelníkem. Pozornější prohlídka pak odhalí xenonové světlomety s ostřikovači nebo stále velmi sexy tvarované zadní sdružené svítilny. Šarm a jistý nadhled nad módními trendy tomuto sedanu zůstal a na rozdíl od mnohé konkurence se u něj reprezentativnost nepojí s agresivitou.

Také pod kapotou je vše při starém – vůz pohání koncernový čtyřválcový turbodiesel o maximálním výkonu 98 kW, spřažený nově s šestistupňovou manuální převodovkou. Naftové srdce sice příliš nevyniká výkonem, ale o to větší kultivovaností chodu danou především přítomností vyvažovacího hřídele a také výborného odhlučnění. Zájemce o tento vůz většinou nesahá po vznětové motorizaci z touhy závodit. V případě 607 můžeme naopak říci, že pro rychlé a hlavně velmi ekonomické přesuny na velké vzdálenosti jde o velmi dobrou volbu. Při velmi rychlé jízdě převážně po dálnici jsme naměřili velmi dobrou spotřebu 7,3 l/100 km, což uděluje vozu velký jízdní dosah přes 1000 km. Na šestý stupeň sice téměř nelze zrychlovat, k udržení příznivé spotřeby ale najde uplatnění i mimo dálnice. Na všech površích a při rychlostech do 160 km/h je ve voze ticho, na které jsme zvyklí jen z limuzín vyšší třídy. Odpružení je vyloženě komfortní a pohlcování nerovností je zjevně oblíbená disciplína vozu.

V mezích pro posádku snesitelných se drží naklánění vozu v zatáčkách, které je daní za komfort podvozku. Vzdor tomuto chování je nedotáčivost jen výjimkou a vůz se dá bezpečně ovládat i při rychlých vyhýbacích manévrech.

V interiéru jsou změny a doplňky ve výbavě patrné nejvíc, o čemž svědčí seznam pod článkem. Volant by ale přesto snad mohl mít silnější věnec a větší rozsah seřizování. Také přední sedačky řádně podepírají jen dolní část zad, kupodivu se nám v nich však sedělo pohodlně i při non-stop jízdě na 600 km. Z akčních doplňků jsme ocenili i elektrické zavírání víka zavazadlového prostoru. Stmívací zrcátka, elektricky ovládaná sedadla či vyspělý audiosystém s 10 reproduktory jsou v základní ceně a právě komplexnost výbavy můžeme hodnotit jako největší klad této akční verze.

Pokud hodnotíme Peugeot 607 z hlediska jeho účelu, není pochyb o téměř unisono znějící chvále. Přidáme-li ke komplexní výbavě ještě vnitřní pohodlí, spotřebu, ergonomicky i esteticky dosti zdařilý interiér a samozřejmě velmi výhodnou cenu, není proč váhat.

Když ovšem budeme 607 hodnotit jako běžný sériový automobil, uvítali bychom například přesnější zpětnou vazbu řízení a také ovládání klimatizace by mohlo být jednodušší. A přestože není tento vůz určen pro sport, subjektivně poskytuje méně „radosti z jízdy než bychom vzhledem k jeho velmi dobrému zpracování čekali. Podvozek je tedy sice komfortní, ale slalom na něj nezkoušejte.

Jinými slovy, objektivně je současná nabídka Peugeotu 607 Grand Class velmi zajímavá a vůz samotný plně odpovídá všemu dobrému, co bychom od této třídy mohli požadovat. A když k tomu přičteme fakt, že Peugeot reagoval na krok státu protikrokem s výhodou pro zákazníka, máme pozitiva vozu obohacená i o nevšední politicko-ekonomický důvod, proč Grand Class vlastně vzniknul.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 940 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, boční airbagy vpředu i vzad, podpora brždění v kritických situacích, ESP + ASR + ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, manuální převodovka 6-ti stupňová, posilovač řízení, senzor tlaku v pneumatikách, hliníková kola 16" Marguerite, alarm, parkovací asistent, elektronický imobilizér, samočinná aktivace světlometů + automatické stěrač, přední mlhové světlomety, peflexní čelní sklo, elektrické ovládání oken vpředu (sekvenční u řidiče) i vzadu, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s radiovým dálkovým ovládáním + superzamykání + automatické uzavření oken při uzamčení vozu, automatická klimatizace + pylový filtr, ergonomický pack (sedadlo řidiče s pamětí + elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko + el. sklopná vnější zpětná zrcátka +sekvenční ovládání předního okna spolujezdce a zadních oken, el. zadní sluneční clona + zavírání bočních oken a střešního okna dálkovým ovladačem), vrstvená boční skla, výškově a osově nastavitelný kožený volant, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, elektrické otevírání / zavírání víka zavazadlového prostoru, palubní počítač, regulátor rychlosti (tempomat), audio Peugeot RM2, RDS + kazetový přehrávač + ovládání u volantu + 8 reproduktorů, CD měnič + zesilovač JBL + 2 reproduktory, koberečky vpředu i vzadu, metalický lak

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety s ostřikovači (+18.000,-), kožené čalounění (+60.000,-)

Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano

Daňová optimalizace zaměstnává a trápí koncem roku mnoho…

Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu

Třetí největší nahrávací společnosti Warner Music Group…

Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku

Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík obhájil post…

Američtí senátoři vyzvali Trumpa, aby zachoval tlak na Moskvu Američtí senátoři vyzvali Trumpa, aby zachoval tlak na Moskvu

Skupina 27 republikánských i demokratických senátorů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 601 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 505
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Dnes 18:56

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?




Blesk.cz

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech: Havajany vyděsila možná tsunami

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech:…

Šalamounovy ostrovy v Tichomoří dnes zasáhlo zemětřesení o síle 7,7 stupně. Informovala o tom americká…

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Mezi lety 2006–2015 zemřelo kvůli nedostatečné pozornosti při řízení celkově 890 lidí, což je více než deset…

 

iSport.cz

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to se k tomu vyjadřovat

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to…

Přesně tohle Třinec potřeboval. K uklidnění třaskavé situace uvnitř týmu, která vedla k odchodu populárního…

Plzeň - Austria 3:2. Viktoria se loučí s Evropou skvělým obratem v oslabení

Plzeň - Austria 3:2. Viktoria se loučí s Evropou…

Fotbalisté Plzně zakončili základní skupinu Evropské ligy vítězstvím 3:2 nad Austrií, přestože to s ní…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama