Peugeot 806 2,0 HDI - prostoru dostatek (12/2001)

Peugeot 806 2,0 HDI - prostoru dostatek (12/2001)

 
 

Za milión si můžete koupit BMW 318i, VW Passat V6 v nejlepší výbavě nebo také některý z velkoprostorových vozů. Záleží jen na tom, jaký typ vozu upřednostňujete. My vám tentokrát ukážeme jaké výhody a nevýhody vám poskytne velkoprostorový Peugeot 806 s motorem 2,0 HDI.

Základem vozů MPV je velmi prostorná karosérie, která je schopna pojmout až sedm cestujících ve třech řadách ovšem s minimem zavazadel nebo naopak pět cestujících a obrovské množství zavazadel. Peugeot 806 však má minimální množství odkládacích prostor v interiéru, což se dá pokládat za výraznou chybu. Například schránka před spolujezdcem je naprosto minimální a zčásti ji nahrazuje "vak" pod středovou konzolí. Další odkládací prostory najdeme už jen ve dveřích (předních i zadních) a to je prakticky vše. Žádné "tajné" úschovné prostory pod podlahou ani jinde se nenacházejí. Množství odkládacích prostor bývá předností vozů MPV, bohužel u 806 chybí. Snad se designéři poučí a v příští generaci 806 či spíše 807, která na trh přijde možná již v příštím roce, bude toto výrazně vylepšeno. Velkou předností 806 oproti dříve testovanému Fordu Galaxy jsou boční posuvné dveře (Galaxy má dveře klasické jako u osobních vozů), které neomezují cestující při vysedání z vozu, když vedle stojí druhý vůz.

Pozitivní stránkou interiéru je však jeho kvalitní zpracování a pochopitelně všestranně použitelná sedadla s dobrým bočním vedením. Sedadla je možné v úchytech na zemi posunovat a tím zvětšovat prostor pro nohy v třetí řadě nebo vytvořit pouze dvoumístné uspořádání v druhé řadě. Sedadlo řidiče a spolujezdce je možno velmi snadno otočit, takže odpočinek při zastávce v průběhu delší cesty může probíhat při komunikaci "z očí do očí" s pasažéry druhé i třetí řady cestujících.

Velkým kladem testovaného vozu byl moderní přeplňovaný vznětový motor 2,0 HDI s nejvyšším výkonem 80 kW a velmi dobrým točivým momentem 270 Nm, který je dosahován při dvou tisících otáčkách. Motor si s těžkým vozem (pohotovostní hmotnost 1670 kg) poradil velmi dobře, když umožňoval dobrou akceleraci a pružnost jak ve městě (při nízkých rychlostech), tak i na dálnici v rychlostech okolo 150 km/h. Kvalita motoru byla korunována rozumnou spotřebou okolo 8 l/100 km a velmi dobrým odhlučněním v interiéru vozu. Řazení s pákou umístěnou na středové konzole bylo poměrně přesné, jen délka posuvu by mohla být kratší.

Jízdní vlastnosti 806 při běžné jízdě nepřekvapí žádnou záludností, v extrému je vůz nedotáčivý. V zatáčkách nedochází k nadměrnému naklánění přestože k tomu mají vysoké MPV sklony. Brzdy s ABS měly přiměřený účinek. Páka ruční brzdy je nezvykle umístěna po levé ruce řidiče. Je však velmi nízko, takže se špatně používá například při rozjezdech do kopce.

Peugeot 806 je dobrým zástupcem své kategorie. Vyniká prostorností, danou jeho relativně hranatou karosérií, má výborný motor, dobré jízdní vlastnosti, ovladatelnost a brzdy. Kritiku zaslouží minimum odkládacích prostor v interiéru. Obdobné vlastnosti je možno očekávat i od vozů pocházejících ze steného základu. Tyto vozy se od sebe liší jen drobnými změnami v designu. Jde o Fiat Ulysse a Citroen Evasion.

Crashtest Euro NCAP Peugeotu 806 najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 982 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 100 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, posilovač řízení, centrální zamykání + dálkové ovládání, el. ovládání předních i zadních oken, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, otočná přední sedadla, mlhové světlomety, automatická klimatizace + pylový filtr, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče

Výbava testovaného vozu:základní + kryt zavazadlového prostoru (+ 6.000,-), 2 zadní sedadla pro 3. řadu (+ 31.300,-), rádio RB1 + CD měnič (+ 45.700,-), metalíza (+ 19.100,-)

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 3300
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 725
Rozměr pneu:205/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4454
b) šířka (mm): 1834
c) výška (mm): 1714
d) rozvor (mm): 2824
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1670 / 725
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 175 / 175
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Peugeot 806 (1994-2002) - z rodu eurovanů Peugeot 806 (1994-2002) - z rodu eurovanů

V roce 1994 se trh velkoprostorových automobilů dočkal…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60) čelila udání: Měla zakázanou Brazílii! Kvůli závisti

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60)…

Za „totáče“ zdobila titulní stránky časopisů. Blanka Zelinková (†60), která ve čtvrtek podlehla rakovině…

Slavní vyvedli své ukryté polovičky: Jandová se tulila k novému muži, Ježková představila manžela

Slavní vyvedli své ukryté polovičky: Jandová se…

Většinou je nechávají doma nebo nevychází do společnosti vůbec. Tentokrát ale pár herců udělalo výjimku a…

 

iSport.cz

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly během jednoho oslabení

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly…

Hodně specifickým způsobem korunovala brněnská Kometa svoji výhru nad Litvínovem (7:1) v zápase, který patřil…

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

To byl zápas! Fotbalisté Borussie Dortmund v souboji Ligy mistrů s Realem Madrid dvakrát prohrávali, ale nakonec…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…