Peugeot Rifter odhaluje české ceny. Nástupce Partneru nabízí dvě velikosti
Peugeot Partner patřil v osobní verzi mezi nejprodávanější velkoprostorové vozy na českém trhu. Jeho časy jsou ale pryč, na jeho místo nastupuje nový model, přejmenovaný na Rifter, který aktuálně odhaluje české ceny. Začínají na částce 410.000 korun za benzinový tříválec 1.2 PureTech (81 kW).
Jedná se o jediný benzinový motor v nabídce, jinak jsou k dispozici výhradně turbodiesely, konkrétně tři výkonové verze čtyřválce 1.5 BlueHDi. Základní s 56 kW i ta střední se 75 kW jsou spárovány s pětistupňovým manuálem, nejvýkonnější s 96 kW nabízí výběr mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Za ni si připlatíte 50.000 korun.
Vedle toho si můžete vybírat mezi základním provedením, dlouhým 4.403 mm s rozvorem 2.785 mm a prodlouženým s délkou 4.753 mm a rozvorem 2.975 mm. Za Rifter Long s o 350 mm delší karoserií si připlatíte 20.000 korun. Obě verze jsou standardně pětimístné, za třetí (vyjímatelnou) řadu sedadel se připlácí 20.000 korun.
Peugeot Rifter – srovnání rozměrů nabízených verzí | ||
Model | Rifter | Rifter Long |
Délka (mm) | 4403 | 4753 |
Šířka (mm) | 1848 | 1848 |
Výška (mm) | 1878 | 1882 |
Rozvor (mm) | 2785 | 2975 |
Objem zavazadelníku (l) | 597/2126 | 850/2693 |
Přestože je Rifter vlastně osobní dodávka, výbava je na úrovni klasických osobních aut. Základní výbava Active čítá šest airbagů, tempomat, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek omezujících povolenou rychlost, 16palcová ocelová kola nebo manuální klimatizaci. Nechybí ani centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo rádio. Elektricky ovládaná jsou však jen přední okna a volant má jen výškové nastavování.
Za druhý stupeň Allure se připlácí 30.000 korun. Výměnou za tuto částku dostanete zadní parkovací asistent, diody denního svícení, přední mlhovky, rádio s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, elektrické ovládání zadních oken, kožený volant nebo Bluetooth handsfree.
Součástí tohoto stupně je výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní a loketní opěrkou, sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku s vyjímatelnou loketní opěrkou nebo výklopné odkládací stolky na zadní straně předních sedadel.
Vrcholem je GT Line s charakteristickým vzhledem, 17palcovými hliníkovými koly, třemi samostatnými sedadly v druhé řadě, bezklíčovým vstupem nebo dvouzónovou automatickou klimatizací. S 1.5 BlueHDi (96 kW) a automatem za ní v krátkém provedení zaplatíte rovných 600.000 korun.
Připlatit si lze za navigaci (13.000,- pro nejvyšší stupeň), vyhřívaná přední sedadla (+7.000,-), automatický asistent pro parkování (+34.000,-), adaptivní tempomat (+15.000,-) nebo hlídání mrtvého úhlu (+18.000,-). Zajímavostí je pak multifunkční střecha Zénith za 23.000 Kč, jejíž součástí je vedle panoramatického střešního okna s elektrickou clonou také odkládací podélný průhledný středový panel s podsvětlením nebo objemná stropní schránka.
Peugeot Rifter – ceny na českém trhu | ||||
Motor | 1.2 PureTech | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1499 | 1499 | 1499 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 81/5500 | 56/3500 | 75/3500 | 96/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 205/1750 | 230/1750 | 250/1750 | 300/1750 |
Převodovka | 6M | 5M | 5M | 6M (8A*) |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 153 | 175 | 186 (184) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 17,0 | 12,5 | 10,4 (10,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 4,1 | 4,3 | 4,3 (4,3) |
Cena Active [Kč] | 410.000 | 425.000 | 440.000 | 475.000 |
Cena Allure [Kč] | 440.000 | - | 470.000 | 505.000 |
Cena GT Line [Kč] | 485.000 | - | - | 550.000 |
*Automatická převodovka je dodávána za příplatek 50.000 Kč |