Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Phaeton: Nová generace půjde ve stopách té současné

David Bureš
Diskuze (200)
Nová generace velkého sedanu od Volkswagenu by mohla dorazit v roce 2015, nebo o rok později.

Volkswagen pracuje na nástupci velkého sedanu Phaeton. Druhá generace bude kráčet ve šlépějích té současné, bude typický sedanem, očekávat máme spíše nenápadný design. Automobil se vrátí do Severní Ameriky, kde byla současná generace kvůli neuspokojivým prodejům stažena z prodeje.

I budoucí Phaeton má zacílit na ty zákazníky, kteří chtějí luxusní vůz, ale nechtějí, aby byl příliš nápadný. Zachována bude i délka, která u současného standardního provedení činí 5.059 mm, nový Phaeton výrazně nenaroste, ani nezkrátí.

Současná generace zažila renesanci díky zájmu v Číně, a tak se bude Volkswagen jistě snažit, aby se i ta budoucí čínským zákazníkům zalíbila. Nový Phaeton se má navíc vrátit do USA, kde byl prodej aktuální generace ukončen v roce 2006.

Úsporu nákladů má přinést sdílení modulární hliníkové platformy s modely Audi A6 a A8. Dosavadní model přitom spoléhá na vlastní ocelovou konstrukci karoserie, která prodražila vývoj i výrobu a navíc může za relativní nadváhu Phaetonu.

Phaeton bude tentokrát s ostatními koncernovými vozy údajně sdílet až 70 % dílů – od podvozku, přes motory a převodovky až po části interiéru a palubní elektroniku.

Nová limuzína z Drážďan samozřejmě použije tu nejmodernější techniku. Pod kapotou máme očekávat menší motory než dosud, údajně se už nepočítá s šestilitrovým dvanáctiválcem do W, který mimo jiné používá Bentley Continental GT. Phaeton by naopak mohl být poháněn čtyřlitrovým osmiválcem ze současného Audi S8. Pravděpodobná je také hybridní verze Phaetonu.

Luxusní Phaeton byl nejprve chloubou Volkswagenu a vysněným dítětem Ferdinanda Piëcha – říká se, že auto vznikalo prakticky podle osobních přání někdejšího šéfa VW Group. Jenže ambice Volkswagenu se nesetkaly s očekávaným přijetím u zákazníků, ti dávali i nadále přednost známým modelům prémiových značek, nebo rovnou technicky spřízněnému Bentley Continental GT.

Změna přišla v minulých letech s rostoucí poptávkou v Číně a dalších asijských zemích. Celých 70 % Phaetonů se nyní prodá v Asii. K nárůstu prodejů samozřejmě přispěla i modernizace, kterou sedan prošel v roce 2010.

David Bureš
Diskuze (200)
21. 2. 2012 23:35
Re: Srovwnávačka 2015
Je vidět, že své řemeslo znáš. Asi bych se opravdu měl stavit. :-!
21. 2. 2012 23:29
Re: Výraz bláznovství?
:yes:
Avatar - white label
21. 2. 2012 23:24
Re: II. generace
Jj, taky jsem na to reagoval podobně... :yes: ;-)
21. 2. 2012 23:17
Re: vw musi zamakat lebo terajsi phaeton
Asi jsi nepochopil jejich rozdělení, Kia má být ta levná a Hyundai ten luxusní. ;-)
21. 2. 2012 23:12
Re: nuz
Ono se sdílelo i předtím, ale původní platforma, na které stavěli, počítala s hliníkovým rámem. VW muselo tuhle platformu upravit, protože Bentley ani VW nemají vhodnou továrnu. Takže rozdíly plynou z toho, že Audi bylo hliníkové, Bentley a Phaeton ocelové. MLB počítá s hliníkem i ocelí, takže ji mohou použít bezezměn.