Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Piëch: Do čtyř let by mohl být automobil s extrémně nízkou spotřebou realitou

Dan Vořechovský
Diskuze (23)
Piëch by rád obnovil projekt na výrobu automobilů se spotřebou 1 litru a 3 litrů na 100 km. Čeká se, zda na to ředitel Volkswagenu Winterkorn kývne.

Předseda dozorčí rady Volkswagenu Ferdinand Piëch v interview poskytnutém u příležitosti svých 70. narozenin prohlásil, že konstrukce automobilu se spotřebou 1 litru nafty na 100 km je „technicky možná“. Automobil by měl být nyní dostupný také „běžným“ lidem. Prototyp vozu s takovou spotřebou ještě jako šéf koncernu sám vyzkoušel. Na trase z Wolfsburgu do Hannoveru dosáhl ve dvousedadlovém prototypu spotřeby 0,89 litru nafty na 100 km.

Před několika lety však byla výroba takového modelu vzhledem k použitým materiálům (karbon, hořčík, hliník) příliš drahá. Situace se ale od té doby prý změnila. Nejmenovaný výrobce Piëchovi potvrdil, že takový vůz by bylo možné v horizontu dvou let vyrobit za 5 000 euro. Za šéfování Piëcha by přišla výroba vozu na 35 000 euro. Nyní záleží pouze na tom, jak se k projektu automobilu s nízkou spotřebou postaví současný šéf Volkswagenu Martin Winterkorn.

V souvislosti s tímto vozem se Piëch obul do svého následovníka v čele Volkswagenu Bernda Pischetsriedera. Když Piëch v roce 2002 opouštěl představenstvo Volkswagenu, měl koncern v plánu dále vyvíjet jak tento vůz se spotřebou jednoho litru, tak také variantu se spotřebou tří litrů. Oba tyto projekty Pischetsrieder zastavil. Pokud by však byly obnoveny, mohly se po třech až čtyřech letech dalšího vývoje dostat na trh.

Volkswagen v minulosti nabízen třílitrový Volkswagen Lupo, ale ekonomicky tento model nebyl rentabilni. Test tohoto vozu si můžete přečíst v článku: Volkswagen Lupo 3L: třílitrový zázrak

Dan Vořechovský
Diskuze (23)
18. 4. 2007 08:11
Re: Palubni deska
kde kto dokaze dat k motoru kompresor aj turbo a dobre to odladit ? tak preco to este nikto neurobil. S DSG si asi este nejazdil. ;-\
18. 4. 2007 06:40
Re: Palubni deska
Stvorkovy Golf bol vo svojej dobe tragediou modeloveho radu. Nic nove v technike, dizajne, ani v kvalite ani materialoch nepriniesol. Menu Golf skor uskodil ako mu pomohol. Jedine, co v tejto rade ako-tak za nieco stalo bol kombik. Ale vcelku nie je co obdivovat.
17. 4. 2007 15:36
Re: Palubni deska
DSG a TFSI su myslim si dost inovativne nie ? ;-)
17. 4. 2007 14:01
Re: Palubni deska
Ciastocne mas a ciastocne nemas pravdu. konzervativny dizajn vyhovuje len urcitej skupine zakaznikov, v tomto VW podla mna trochu prehana, viac dynamiky a odvahy by neskodilo. S tym "celkovo dotiahnutym" vozom neviem ako to myslis, aspon ja nic podobne u VW nijak zvlast neregistrujem. Naopak, registrujem zvolavacky castejsie ako u inych vyrobcov kvoli nejakemu nedotiahnutemu detailu, a tiez to registrujem v praci - robim v oblasti automotive a robime aj diely pre VW a mozem zodpovedne vyhlasit, ze take mnozstvo verzii jedneho dielu pre jedno auto snad nedrzi ziadna automobilka. Zmeny su na programe takmer stale v priebehu vyroby a casto pozaduju zavedenie nejakej zmeny do vyroby par tyzdnov pred nabehom seriovej produkcie, co je teda tiez sila. Prave VW je typicky tym, ze vylepsuje a meni veci narychlo a na poslednu chvilu...
17. 4. 2007 13:13
Re: Palubni deska
Revoluce se sice nekoná,ale mnozí oceňují právě kvalitu zpracování,dotažené detaily,konzervativní design...právě proto je VW největší prodejce v Evropě.Jinak já mám právě pocit,že koncern VW mnohdy vyčkává z rozumných důvodů a pak nám předloží celkově dotažený vůz bez výrazných slabin,a né jak se mnohdy stává,jakoby "narychlo" udělané auto,kde se pak v záruce řeší problémy s elektronikou atd..Z těch inovací mě napadá převodovka DSG.