Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plány VW v USA: Nové velké SUV a prodloužený Tiguan

Aleš Jungmann
Diskuze (60)
Volkswagen se chystá vylepšit svoji ne zrovna ideální pozici v USA modelovou ofenzívou.

Příliv nových modelů Volkswagenu do USA by měl začít už příští rok. Informaci přinesl novinář Georg Kacher v britském magazínu CAR.

Vlajkovou lodí rozvoje by se mělo stát nové pěti až sedmimístné SUV, označované ve fázi konceptu jako CrossBlue. To v porovnání s Touaregem nabídne nejen větší vnitřní prostor za méně peněz, ale také například pohon všech kol. SUV by mělo konkurovat vozům typu Honda Pilot a Ford Explorer a počítá se také s jeho prodejem na asijských trzích.

Základem pro vůz bude platforma MQB-B, kterou využije například také nová generace modelu Passat, kterou očekáváme příští rok. Nevýhodou platformy je dle dosavadních informací nemožnost zástavby agregátů podél, což znamená stop pro šestiválce. Velké SUV (ale i Passat) se tak budou muset spolehnout na přeplňované čtyřválce, v nejvyšších specifikacích pravděpodobně spolupracujících s elektromotorem po vzoru Golfu GTE.

Dalším novým modelem v nabídce bude Tiguan s prodlouženým rozvorem (zde jako platforma zůstává MQB), který by se měl na americkém kontinentu také vyrábět. Otázkou zatím zůstává, kde přesně, ve hře jsou nejen závody v USA, ale také v Mexiku. Hovoří se rovněž o příchodu modelu Jetta Estate a to i ve verzi Alltrack s pohonem všech kol. Jeho cílem bude zaujmout méně náročné klientyv porovnání s Golfem Variant. V současné době je Jetta se startovní cenou 16.895 dolarů (335 tisíc Kč) s přehledem nejlevnějším Volkswagenem v nabídce. Spekuluje se ještě o menší, taktéž čtyřdveřové variantě evropského Passatu CC, která by rozšířila nabídku stylových modelů směrem dolů. Zde však zatím nic potvrzeného není.

Výše zmíněné automobily mají pomoci koncernu VW Group prodávat do roku 2018 v USA více než milion aut. Loni zde VW Group prodal 611.700 vozů. V rámci zdejšího růstu chce německý koncern v Severní Americe investovat v příštích pěti letech přes sedm miliard dolarů (cca 140 miliard korun).

Aleš Jungmann
Diskuze (60)
11. 4. 2014 21:27
Re: VW a USA
Dost strasne iba o tom citat. Ak auto nevydrzi bez poruchy aspon 100 tisic km, tak je to obycajny smejd. Mal som ich doteraz asi 15 vlastnych a kupenych ako brand new takze svoj nazor som si spravil. Ani jeden japonec ma zatial v mojich ocakavaniach nesklamal.
11. 4. 2014 21:20
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Dizajnom a slabym renome. Dizajn je ako spred 10 rokov /interier urcite. Spolahlivost je tiez diskutabilna. Americke auta idu technicky a dizajnovo raketovo hore a nemci skratka nestihaju nastupenym trendom. Zijem tu 16 rokov takze viem o com hovorim. Este tak pred 5 rokmi boli VW kvalitativne a dizajnovo daleko pred americkou produkciou ale teraz sa karta rychlo obracia a nemci skratka nesthli nastupit na rozbiehajuci sa vlak.
11. 4. 2014 21:19
Re: VW a USA
No teď si mi to nandal. >:D

Ja z toho snad vůbec neusnu! >:D :yes:
11. 4. 2014 17:54
Re: Snaha v USA
Předpokládám, že ho jeho kolega koupil ve Státech. Jinak to nedává moc smysl. Navíc, pokud by šlo o EU verzi (a že ti tu těžko prodají US), měl bys asi problémy ji ve Státech přihlásit.
Avatar - Ham.
11. 4. 2014 16:47
Re: Snaha v USA
Ano, umím to vysvětlit,
USA Passat se vyrábí v USA a náklady na výrobu budou hluboko pod cenou 16400 eur a VW na takovém Passatu vydělá odhadem 1500-2000 USD.
EU Passat se vyrábí v Německu a náklady na výrobu se budou blížit prodejní ceně 21300 eur takže na něm VW "vydělá" šul nul.
Výrobní postupy a produktivita továrny v Chattanooga jsou prakticky stejné jako továrny v Emdenu, mají stejný stupeň robotizace, používají stejné postupy etc. Jediný rozdíl je v daňové zátěži v US vs. EU.
Cena evropského Passatu není nadhodnocená a je to vidět na konkurenci, Ford, GM, Mazda, PSA, Toyota, Honda nejsou schopni v Evropě vyrábět a prodávat auto střední třídy v ekvivalentním provedení za cenu 16 400 eur (viz US cena Passatu). Někteří z nich jsou schopni prodávat model střední třídy sice za cenu o něco nižší než VW, řekněme za 19000 eur, ale také krvavě na výrobě prodělávají (Viz ztráty PSA, Fordu nebo Opelu v Evropě). Prodávat auto střední třídy za 16000 eur a vyrábět jej v západní Evropě prostě znamená pro výrobce děsivé ztráty, to prostě nikdo neumí. Naopak v US to umí kde kdo a ještě na tom vydělává.