Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pomocné pohony předních kol: Renault Trucks - Optitrack

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Renault Trucks ukončil vývoj hydraulického pohonu předních kol v roce 2010. Nejdříve ho nasadil do tahače sklopných návěsů.

Původně byl systém Optitrack dostupný jen v tahači Premium Lander Euro V, později přišly na řadu i podvozky 4x2, 6x2, 6x4 a tahače ve verzích 6x4. V rámci nových modelových řad Euro VI jej nalezneme v lehčím stavebním modelu C jako tahač či podvozek.

Pro případ uvíznutí je ideálním řešením hydraulický pohon přední nápravy díky hydraulickým motorům umístěným v kolech. Vozidlo je pak schopné vyváznout ze složitých situací při zachování komfortu, užitečného zatížení a nízké spotřeby paliva jako u běžného silničního automobilu.

Vozidlo opatřené hydraulickým pohonem předních kol nemá navíc nijak omezení rejd. Automatické odpojení nastává při překročení rychlosti 25 km/h, aby olej byl dostatečně chladný a připravený pro další případný záběr předních kol v náročných podmínkách.

Optitrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je opravdu řidič potřebuje. Na rozdíl od klasických 4x4 nedochází ke stálému otáčení hnacích hřídelí na obě nápravy, čímž u Optitracku dochází k úspoře paliva.

Významnou výhodu Renaultu C Optitrack s pohonem 4x4 tvoří fakt, že poskytuje stejné pohodlí jako vozidlo pro silniční dopravu. Zejména při zapojení pouze zadní nápravy jde o nižší hlučnost a lepší komfort. Optitrack se dodává jak s přímo řazenou převodovkou, tak automatizovanou Optidriver+, která přináší úsporu paliva, vyšší pohodlí i výkonnost.

Optitrack tvoří alternativu k vozidlům s pohonem všech kol a představuje vhodné řešení v oblasti zásobování staveb. Uplatnění najde i při silniční dopravě s příležitostným využitím pro práci v náročném terénu, což se týká zejména tahačů sklopných návěsů.

Ladislav Černý
Diskuze (0)