Porsche 718 Boxster/Cayman GTS: Čím se liší od verze S?
Od roku 2012 je ve výrobě současná, v pořadí již třetí, generace modelu Boxster. Ve druhé generaci se k otevřené dvoumístné karoserii přidala také uzavřená, přičemž jméno auta se změnilo na Cayman. V loňském roce prodělalo třetí vydání modernizaci, která kromě tvarových retuší přinesla poprvé přeplňované čtyřválcové motory. Ty nahradily dosavadní nepřeplňované šestiválce.
Až do letošního podzimu byla nejvýkonnější verzí modernizovaných aut se čtyřválci varianta S. Nyní Porsche přichází na trh s ještě potentnější variantou GTS. Novinka dostala shodný motor o zdvihovém objemu 2,5 litru. Dle údajů výrobce se výkon motoru zvýšil o 15 koní (11 kW), přičemž v porovnání se starší šestiválcovou verzí je síly více dokonce o 25 koní (18 kW). Nové GTS tak dosahuje výkonu 269 kW při 6500 otáčkách za minutu. Maximum točivého momentu 420 N.m je ve verzi se šestistupňovou manuální převodovkou, respektive 430 N.m se sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou PDK, k dispozici od 1900 do 5500 otáček za minutu, respektive od 1900 do 5000 otáček za minutu.
Úpravy čtyřválce za účelem zvýšení výkonu se omezily na odlišně provedené sání a optimalizované turbodmychadlo. Co si pod tím představit, Porsche nespecifikuje. Patrně se bude jednat o zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla, které svým vybavením odpovídá turbodmychadlu prestižního modelu 911 Turbo. K regulaci plnicího tlaku tak využívá proměnnou geometrií rozváděcích lopatek, což je u zážehového motoru stále unikum z důvodu vysoké teploty turbíny v porovnání s turbodmychadlem u vznětových motorů.
Ve snaze dále podpořit sportovní jízdní projev je novinka vybavena systémem PTV (Porsche Torque Vectoring), který sice zní honosně, avšak v praxi pracuje pouze s brzdami, podobně jako třeba XDS u skupiny VW. Jenže 718 GTS k tomu nabízí ještě mechanický samosvorný diferenciál či adaptivní odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management), který současně přinese snížení světlé výšky o 10 mm v porovnání se standardní variantou 718 Boxsteru a Caymanu.
Porsche udává maximální rychlost 290 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h s manuálem za 4,6 sekundy, se samočinnou převodovkou PDK je auto ještě o 0,3 sekundy lepší. Pokud si však objednáte paket Sport Chrono, bude dynamika dále vylepšena, a to díky systému Launch Control. Pojí se pouze se samočinnou skříní PDK a čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátí na úžasné 4,1 sekundy. Pro zajímavost z 0 na 200 km auto zrychlí za 15 respektive 14,5 sekundy. Spotřeba paliva je u takového auta, jakým je 718 GTS podřadným údajem. V kombinovaném cyklu se pohazuje od 9 litrů ve verzi s manuálem, po 8,2 litru pro variantu s automatem PDK.