Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 GT2 RS oficiálně. Tenhle tvůrce vdov je nejvýkonnější 911 historie!

David Bureš
Diskuze (6)
Nový zástupce modelové řady 911 je poháněn dvakrát přeplňovaným šestiválcem, který technicky vychází z motoru pro 911 Turbo S.

Očekávané se stalo skutečností a Porsche na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu představilo napjatě vyhlíženou novou generaci modelu 911 GT2 RS. Jen dvoumístný speciál s pohonem zadních kol se stal nejsilnější 911 historie. Na domácím německém trhu za něj zájemci zaplatí 285.220 eur včetně daně, což je v přepočtu nemalých 7,4 milionu korun!

Automobil navazuje na své legendární předchůdce a je opravdu brutálním náčiním. O jeho pohon se stará 3,8litrový šestiválec typu boxer dopovaný dvěma turbodmychadly, který poskytuje výkon 515 kW (700 k) a točivý moment 750 N.m. Jedná se o velice úctyhodná čísla, která významně překonávají předchůdce. Porsche 911 GT2 RS z roku 2010 bylo poháněné 3,6litrovým šestiválcem biturbo s 456 kW (620 k) a 700 N.m.

Video se připravuje ...

Předchozí generaci novinka samozřejmě překonává také v jízdních schopnostech. Nejnovější 911 GT2 RS zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 2,8 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 340 km/h. Minulá generace akceleraci na stovku zvládala za 3,5 sekundy a jela nejvýše 330 km/h.

Použitý motor vychází z toho v 911 Turbo S. Ve srovnání s ním však 911 GT2 RS dostala větší turbodmychadla, odlišný je tak chladicí systém, aby se agregát dostatečně uchladil. Speciálně vyvinut byl i velice lehkých titanový výfukový systém, který uspořil sedm kilogramů. Zároveň nabízí opravdu zajímavý zvuk!

Pro potřeby vozu byla upravena také sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která posílá všechnu sílu agregátu jen na zadní kola. Jízdním schopnostem pomáhá natáčecí zadní náprava, zatímco o zastavení se starají karbon-keramické brzdy.

I s plnou nádrží automobil váží jen 1.470 kilogramů. Auto je jen dvoumístné, sedadla mají základ v karbonu. Na karoserii je zase užito množství prvků z karbonem vyztuženého plastu, ať už kryty vnějších zpětných zrcátek nebo vybrané detaily na zádi. Kapota je pro odlehčení karbonová, zatímco na střeše je mimo jiné užit hořčík. Dalších 30 kilogramů pak může ušetřit paket Weissach, jehož součástí jsou karbonová střecha, karbonové stabilizátory nebo hořčíková kola.

Kdo by naopak chtěl trochu stylu, může si objednat hodinky ladící s vozem, které jsou dostupné pouze pro majitele 911 GT2 RS. Dodány přitom mohou být přímo s vozem a stojí 9.450 eur (cca 246.000 Kč). Vývoj hodinek vyvinutých Porsche Design ve spolupráci s Porsche Motorsport trval tři roky, přičemž práce se inspirovaly světem motoristických závodů.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Brumbal
2. 7. 2017 16:39
Cas na Nordschleife
Nehorazna raketa. S prehledem se da ocekavat na Nordschleife cas kola pod 7 minut. Jsem moc zvedav.
Avatar - white label
1. 7. 2017 18:38
Re: Bomba auto!
Samozřejmě jsem myslel normálně nové u Porsche, ne od překupníků s mastnou přirážkou... ;-)
Avatar - speedfred
1. 7. 2017 12:47
Re: Bomba auto!
tie dynamické hodnoty sú brutálne na vcelku sériu a zadný pohon.
no cena tak isto.
vypadá ale krásne,tá karoséria je neskutočne nadčasová.
Avatar - white label
1. 7. 2017 11:32
Re: Bomba auto!
Bomba auto, které si ovšem nekoupí ani zdaleka každý, který na něj má prachy a chce ho. Čím dražší Porsche, tím nedostupnější nejen finančně.