Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 6-7 let): Porsche vítězí nad Asií

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (46)
Porsche 911 je v kategorii 6-7letých automobilů opět na první pozici. Za ním následuje přehlídka modelů japonských značek a až na sedmé pozici je VW Golf Plus.

Stejně jako v loňském roce i letos museli technice společnosti TÜV SÜD v případě kategorie 6-7letých automobilů konstatovat zvýšení kvóty podstatných závad z loňských 16,7 % na letošních 17,5 %.

S drobnými závadami v této kategorii na kontrolu dorazilo 25,6 % vozů a bez závad bylo 56,9 % automobilů.

Nejčastější závady u 6-7letých vozů představují osvětlovací zařízení (20,6 %), přední a zadní nápravy (6,9 %), výfukový systém (3,3 %), vůle řízení (3,0 %), vedení brzd a hadice (1,8 %), účinnost nožní brzdy (1,6 %) a koroze nosných dílů (0,2 %).

Auto Bild TÜV Report 2012: Kategorie vozů starých 6 až 7 let

První desítka hodnocení 6-7letých automobilů opět předvádí souboj značky Porsche s japonskými výrobci, do nějž se letos zapojil i Volkswagen a Ford. Na první pozici se v této kategorii již tradičně usadilo Porsche 911 modelové řady 996 (výroba 1997 až 2005) s kvótou závad 5,5 %, což je stejný výsledek jako vloni.

Druhé místo letos obsadilo MPV Toyota Corolla Verso s kvótou závad 7,1 %. V loňském roce tento model mezi 6-7letými vozy nefiguroval, ale dělil se o první místo Porsche Boxster a Cayman mezi 4-5letými automobily.

O třetí pozici se letos s kvótou závad 8,0 % dělí Toyota RAV4 s Hondou Jazz. Kompaktní SUV přitom bylo v loňském roce se 7,8 % na 6. pozici, zatímco Honda se 7,3 % byla třetí.

Toyota Avensis je s 8,1 % na páté pozici stejně jako vloni, kdy měla 7,6 %. Šesté místo letos obsadila Mazda 3 s 8,4 %, která v loňském hodnocení 6-7letých aut nebyla.

O sedmé místo se s 9,3 % dělí VW Golf Plus s Mazdou 2. Ta byla v loňském hodnocení s 9,1 % na devátém místě, zatímco Golf Plus ještě v této kategorii nebyl. Devátý je Ford Focus C-MAX s kvótou závad 9,4 %.

Desítku nejlepších uzavírá dvojice Toyota Corolla a Ford Fusion s kvótou závad 9,5 %. Japonský model byl v loňském hodnocení s 9,0 % osmý a Fusion s 10,6 % skončil čtrnáctý.

Značku Škoda v kategorii 6-7letých vozů zastupuje Octavia, která si oproti loňskému roku výrazně polepšila a skončila s kvótou závad 15,2 % na 36. místě, zatímco vloni byla 18,5 % až na 60. místě. Fabia si naopak pohoršila a skončila s 18,0 % na 61. místě, přitom v loňském hodnocení je se 17,4 % na 53. místě.

Poslední tři místa letošního hodnocení patří zástupcům italských a francouzských značek. Zcela poslední je letos na 104. místě s kvótou závad 31,8 % Fiat Stilo, který byl v loňském roce čtvrtý od konce s 28,3 %.

Druhý od konce je letos na 103. místě Renault Espace s kvótou závad 31,2 %. V loňském roce přitom francouzské MPV skončilo na 88. místě s 24,5 %.

Třetí místo od konce obsadil Renault Laguna, který je tak s 30,3 % na 102. pozici, zatímco v loňském hodnocení byl 90. s 26,2 %.

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2012?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2010 a končícím červnem 2011. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,78 milionu kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (46)
19. 12. 2011 12:25
Re: Bodeť
A pak jsou lidi třeba v USA - s cca 4x vyšší nominální mzdou než u nás a o třetinu levnějšími vozy. A hodně z nich se třeba právě v těch korejcích vozí...
17. 12. 2011 17:56
Re: Bodeť
Samozřejmě že vypovídají, když to přeženu, tak to, když si pořídíš Toyotu Prius, bude z hledika spolehlivosti naprosto jiná káva, než když si pořídíš něco z konce tabulky.
Ta míra pravděpodobnosti a korelace, tam prostě je. A rozhodně není zanedbatelná.
17. 12. 2011 17:45
Re: Bodeť
Tak jak je to s těmito statistikymi STK.Výše si obhajoval,že o něčem vypovídají a najednou ne?Protože Getz při 74tis.km. je spolehlivější než Fábia při 65tis.km která přitom ještě musí být mladší viz předchozí tabulky. ;-)
Avatar - Katikakus
17. 12. 2011 16:13
Re: Bodeť
[odkaz] ;-)
17. 12. 2011 16:12
Re: Bodeť
Znova, vše se dá s rozumem odhadnout. Stačí se zamyslet. A rovnou ti říkám, lidé nejsou hloupí, že by jistý model využívali absolutně k něčemu jinému, než je vhodný, či by se k jedné značce chovali naprosto jinak, než k té druhé. Nákupem jiné značky přístup člověka jen težko změníš. Opět extrémy v potaz neberu.

Už poněkolikáté, tohle nejsou statistiky spolehlivosti. Nedělej tu ze sebe troubu.

Stejně tak nemůžeš spolehlivost určovat dle jednoho kusu. Protože ta pak bude platit jen a pouze pro ten konkrétní kus. Příkladem budiž dlouhodobý test AR 159, které po snad 10 tis. km klekl celý motor, a oni jim specielně pro ně (test) postavili úplně nový přímo v Itálii. A s tím, továrně ručně a s velkou péčí sestavený motorem, to Alfa už doklepala do konce testu. Nevím, jestli ty, jako normální smrtelník, bys měl šanci na takové speciální zacházení.

Ta tvoje poslední statistika je samozřejmě taky o nečem vypovídající, ale nepředpokládám, že by se v ní objevovalo nějak moc vzorků. On si každý svoje nový auto automaticky nepojišťuje.