Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne GTS: Pokus o GT3 v kůži SUV?

Miro Mihalik
Diskuze (4)
Proč snižovat podvozek SUV a hnát jeho výkon ještě výš, když jde o vůz, který by měl ze své podstaty zvládnout i jízdu v lehčím terénu? Protože jde o Porsche. Přesněji o Cayenne GTS.

Porsche má ve zvyku zaplňovat nejmenší mezery ve svém výrobním programu. Stačí se kupříkladu podívat, kolik výkonových verzí se ukrývá pod jediným jménem 911. Stejnou politiku zřejmě naordinuje i svému zástupci v segmentu SUV. Cayenne GTS zapadá do mezery mezi Cayenne S a Cayenne Turbo. Novinku uvidíme už za pár dní ve Frankfurtu.

Cayenne GTS má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 l, vybavený přímým vstřikováním paliva DFI (direct gasoline fuel injection), který dokáže vyprodukovat výkon 298 kW (405 k) při 6500 ot./min. , tedy o 15 kW (20 k) více než v modelu S. Maximální točivý moment zůstává stejný – 500 Nm při 3500 ot./min.

Porsche říká, že jde o jejich nejsportovnější model kategorie SUV, což bychom, vhledem k velikosti vozu a přeplňovaným modelům Cayenne, mohli s úsměvem ignorovat, jenže tovární tuning se opravdu snaží nejen o vyšší výkon, ale především o zlepšení jízdních vlastností. Šasi se přiblížilo k silnici o 24 mm a tenhle Cayenne má poprvé elektronicky kontrolované tlumiče PASM kombinované s ocelovými pružinami (vzduchové pérování je za příplatek). Kromě toho je vůz standardně vybavený 6stupňovou manuální (!) převodovkou se zkráceným převodem v rozvodovce (4.1:1 vs. 3.55:1). Porsche Cayenne GTS díky tomu dokáže zkrátit čas potřebný k akceleraci na 100 km/h o půl sekundy na celkových 6,1 s. Spotřebu v kombinaci s manuální převodovkou Porsche neuvádí, s příplatkovou automatickou převodovkou Tiptronic S průměrná spotřeba činí 13,9 l/100 km.

Model GTS rozeznáte nejen podle nového štítku na zádi: přední a zadní část je podobná verzi Turbo a díky zvětšeným podběhům se povedlo vytvořit dostatek prostoru na standardně montované 21palcové disky kol s pneumatikami 295/35 R21. Oddělení barev zároveň pro tento vůz namíchalo dva exkluzivní laky GTS Red a Nordic Gold Metallic. Uvnitř zdůrazňují sportovní charakter vozu nová anatomická sedadla čalouněná Alcantarou.

Miro Mihalik
Diskuze (4)
Avatar - STi (Modo Team)
10. 9. 2007 11:05
Dobrý i špatný
Nový Cayenne vypadá líp než starý, tenhle vypadá ještě líp a konečně dali k takovému motoru manuální převodovku,což je skutečně úžasná rarita.Ale jinak vůbec nechápu smysl sníženého "teréního" auta (už Chris Harris o tom psal),ikdyž kupce si to jistě najde.
10. 9. 2007 10:44
SUV
heh ešte tak + 300k a urcite to budu volat SUV?asi by som mla problem s niektorymi miestami v KE a nie to v terene hehe..ale porsche je to fajne
Avatar - Ruffi
9. 9. 2007 19:52
SUV-VUS
Velmi Umierneny Supersport(v kat.SUV) ;-) >:D
9. 9. 2007 19:02
SUV
velmi sa mi facelifotvane cayenne nepaci, ale toto ma celkom zaujalo. a ta gts red... moze byt.