Porsche Cayenne GTS: Pokus o GT3 v kůži SUV?
Porsche má ve zvyku zaplňovat nejmenší mezery ve svém výrobním programu. Stačí se kupříkladu podívat, kolik výkonových verzí se ukrývá pod jediným jménem 911. Stejnou politiku zřejmě naordinuje i svému zástupci v segmentu SUV. Cayenne GTS zapadá do mezery mezi Cayenne S a Cayenne Turbo. Novinku uvidíme už za pár dní ve Frankfurtu.
Cayenne GTS má pod kapotou osmiválec o objemu 4,8 l, vybavený přímým vstřikováním paliva DFI (direct gasoline fuel injection), který dokáže vyprodukovat výkon 298 kW (405 k) při 6500 ot./min. , tedy o 15 kW (20 k) více než v modelu S. Maximální točivý moment zůstává stejný – 500 Nm při 3500 ot./min.
Porsche říká, že jde o jejich nejsportovnější model kategorie SUV, což bychom, vhledem k velikosti vozu a přeplňovaným modelům Cayenne, mohli s úsměvem ignorovat, jenže tovární tuning se opravdu snaží nejen o vyšší výkon, ale především o zlepšení jízdních vlastností. Šasi se přiblížilo k silnici o 24 mm a tenhle Cayenne má poprvé elektronicky kontrolované tlumiče PASM kombinované s ocelovými pružinami (vzduchové pérování je za příplatek). Kromě toho je vůz standardně vybavený 6stupňovou manuální (!) převodovkou se zkráceným převodem v rozvodovce (4.1:1 vs. 3.55:1). Porsche Cayenne GTS díky tomu dokáže zkrátit čas potřebný k akceleraci na 100 km/h o půl sekundy na celkových 6,1 s. Spotřebu v kombinaci s manuální převodovkou Porsche neuvádí, s příplatkovou automatickou převodovkou Tiptronic S průměrná spotřeba činí 13,9 l/100 km.
Model GTS rozeznáte nejen podle nového štítku na zádi: přední a zadní část je podobná verzi Turbo a díky zvětšeným podběhům se povedlo vytvořit dostatek prostoru na standardně montované 21palcové disky kol s pneumatikami 295/35 R21. Oddělení barev zároveň pro tento vůz namíchalo dva exkluzivní laky GTS Red a Nordic Gold Metallic. Uvnitř zdůrazňují sportovní charakter vozu nová anatomická sedadla čalouněná Alcantarou.