Porsche Cayenne S E-Hybrid: 306 kW a spotřeba okolo 4 l/100 km
S plug-in hybridem se u Porsche nesetkáváme poprvé. Již loni v květnu jsme totiž měli možnost vyzkoušet model Panamera S E-Hybrid, jehož pohonná soustava dává výkon 306 kW a průměrná spotřeba jen lehce přesahuje 3 l/100 km. Stejný systém nyní dostane i SUV Cayenne S E-Hybrid, které vyjede na silnice ještě před koncem příštího roku.
Ačkoliv se mohou zdát předpokládaná technická data lehce neuvěřitelná, opomenout je nemůžeme. Pohonná soustava, která je složená z benzinového vidlicového šestiválce TFSI, elektromotoru a akumulátoru s kapacitou 9,4 kWh, by totiž měla zajistit spotřebu okolo čtyř litrů benzinu na sto kilometrů a mimo to i zajímavou jízdní dynamiku. I Porsche Panemera S E-Hybrid, která váží bezmála 2,1 tuny, totiž zrychlí z 0-100 km/h za 5,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. Vlivem vyšší stavby karoserie Porsche Cayenne se přesně takových hodnot zřejmě nedočkáme, rovnocennost s nejvýkonnějšími konkurenčními turbodiesely je však znatelná již nyní.
Plány o uvedení vozu, který bude umět jezdit čistě na elektřinu, padly na dnešní schůzi vedení koncernu Volkswagen, které se účastnil i premiér Bohuslav Sobotka. Při této příležitosti by mělo být jasno i v otázce, zda dojde k rozšíření výroby automobilů Škoda v závodě Kvasiny na Rychnovsku. Tomuto problému se budeme ještě brzy věnovat.