Porsche Cayenne Diesel s motorem 3.0 TDI (176 kW) za 1,631 mil. Kč
Porsche v tiskovém prohlášení k uvedení dieselového Cayenne uvádí, že rozhodnutí bylo učiněno jako odpověď na novou legislativní úpravu zejména na trzích Evropské unie, která fakticky zvýhodňuje modely se vznětovými motory. Nedávno získaný podíl v automobilové skupině Volkswagen otevřel dveře ke špičkové technice vznětových motorů, které tak Porsche nemuselo vyvíjet vlastními silami.
Porsche bude nabízet Cayenne se šestiválcovým motorem 3.0 TDI (176 kW, 550 Nm), dodávaným automobilkou Audi. Stejný motor má pod kapotou nejen Audi Q5 a Q7, ale také modelové řady A4, A5, A6 a A8. Porsche slibuje "kombinovanou spotřebu nafty 9,3 l/100 km, spontánní odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, vysoký točivý moment v širokém spektru otáček a výkon, který odpovídá úrovni sportovně orientovaného lehce terénního vozu jakým je Cayenne".
TEST Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň (7/2005) |
Standardem dieselového Porsche bude automatická převodovka Tiptronic S, za kterou se u základních benzinových motorizací připlácí. První model řady Cayenne s atmosférickým zážehovým šestiválcem (také základ z VW Group) a automatickou převodovkou přijde na 1,6 milionu Kč. Turbodiesel je úspornější (kombinovaná spotřeba nižší o 3,6 l/100 km), ale také pomalejší v maximální rychlosti. Časy pro pružné zrychlení a akceleraci z 0 na 100 km/h mají oba modely podobné.
Porsche Cayenne - přehled modelové řady na českém trhu | |||
Model | Cayenne Diesel | Cayenne | Cayenne S |
Motor | 3,0 l, přepl. | 3,6 l, atm | 4,8 l, atm. |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 3598 | 4806 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 176/4000-4400 | 213/6200 | 283/6200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 550/2000-2250 | 385/3000 | 500/3500 |
Max. rychlost [km/h] | (214) | 227 (227) | 252 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | (8,3) | 8,1 (8,5) | 6,6 (6,8) |
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s] | (10,1) | 9,9 (10,2) | 8,6 (8,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | (9,3) | 12,9 (12,9) | 14,9 (13,7) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | (2240) | 2160 (2170) | 2225 (2245) |
Cena [Kč] | 1.631.000,- | 1.522.000,- | 1.899.000,- |
Automobilka potvrdila přípravu modelu Cayenne s hybridním hnacím ústrojím, které by mělo mít kombinovanou spotřebu nižší než 9 l/100 km. Bude uvedeno na trh před koncem této dekády.
Porsche Cayenne - přehled modelové řady na českém trhu - pokračování | |||
Model | Cayenne GTS | Cayenne Turbo | Cayenne Turbo S |
Motor | 4,8 l, atm. | 4,8 l, přepl. | 4,8 l, přepl. |
Zdvihový objem [cm3] | 4806 | 4806 | 4806 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 293/6500 | 368/6000 | 404/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 500/3500 | 700/2250-4500 | 750/2250-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 253 (251) | (275) | (280) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 (6,5) | (5,1) | (4,8) |
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s] | 6,6 (7,8) | (5,5) | (5,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 15,1 (13,9) | (14,9) | (14,9) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2225 (2245) | (2355) | (2355) |
Cena [Kč] | 2.244.000,- | 3.205.000,- | 3.792.000,- |