Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Ceramic Composite Brake: Keramika z jihu Německa

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Porsche nabízí brzdové kotouče z keramického kompozitu pro své nejvýkonnější modely už několik let. Nyní se keramika dostává i do nové řady 911.


Porsche nabízí brzdové kotouče z keramického kompozitu pro své nejvýkonnější modely už několik let. Nyní se keramika dostává i do nové řady 911.

Vrtané kotouče o průměru 350 mm jsou přibližně o polovinu lehčí než kotouče z běžných materiálů. Tato úspora je vítaná protože je součástí tzv. neodpružených hmot nápravy, které se významnou měrou podílí na výsledném chování automobilu. U Carrery S jde o celkovou úsporu 14 kg.

Další příjemnou vlastností je minimální opotřebení obložení ve srovnání s klasickými kotouči, díky vysoké tvrdosti povrchu keramiky. S novým materiálem kotouče souvisí i vysoká odolnost vůčí korozi, jehož vlastnosti nejsou nijak ovlivněny ani solí v zimním provozu.

Ve srovnání s předchozí generací keramických kotoučů, jsou ty v nové Carreře vybaveny novou konstrukcí kanálů vnitřního chlazení, kterých je nyní více, umožňují větší proudění chladícího vzduchu a celek je přitom tužší a odolnější vůčí deformacím.

Negativní vlastností kompozitních keramických brzd Porsche je jejich cena (v Německu 7830 Euro), která atakuje částky za nejlevnější nové automobily na trhu.

Ondřej Láník
Diskuze (4)