Porsche na elektřinu vyjde z konceptu Mission E

 

Porsche hodlá v blízké budoucnosti představit čistě elektřinou poháněný model. Podle nejnovějších informací má mít skutečně velmi blízko ke konceptu Mission E.

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se na podzim loňského roku stal místem světové premiéry Porsche Mission E. Koncept elektromobilu překvapil a zároveň nadchl svým designem i uváděnými jízdními výkony.

Začátkem prosince roku 2015 se objevily první zprávy o možné proměně konceptu Mission E v sériový model a spuštění jeho produkce do konce tohoto desetiletí přímo v hlavní továrně v Zuffenhausenu.

Nyní získal britský Top Gear na autosalonu v Ženevě nové informace ohledně budoucnosti tohoto konceptu a jeho sériové podoby, které poskytl Oliver Blume, předseda výkonné rady Porsche.

Podle jeho slov se můžeme těšit na elektromobil, jehož design karoserie bude velmi podobný Mission E. Nejvýraznější odlišností se má stát provedení dveří. Koncept má proti sobě otevírané dva páry dveří bez rámů oken a karoserii bez B sloupku. Oliver Blume k dotazu na toto řešení uvedl, že se jedná o obtížný problém a následně dodal, že v automobilce již mají jistou představu o řešení, které bude mít k tomuto provedení velmi blízko.

Nejzásadnější změna se má tedy v oblasti designu odehrát na bocích vozu a již se objevují neoficiální spekulace, které připomínají dveře Mazdy RX-8, ale jestli se Porsche vydá touto cestou prozatím nikdo z automobilky nepotvrdil.

Porsche Mission E má 440 kW a nabíjení na 80 % zabere čtvrt hodiny

Vedle svého vzhledu má sériový elektromobil Porsche na loňský koncept navazovat i svou technikou a jízdními výkony. Elektromotory Mission E s výkonem 440 kW, umožňují údajně akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 s a z 0 na 200 km/h za 12,0 s. Dojezd na jedno nabití lithium-iontových baterií pak je uváděn přes 500 km.

Oliver Blume ovšem připomenul, že v současnosti mohou mít zákazníci potíže s nabíjením, kdy se baterie dobijí na 80 procent kapacity za pouhých 15 minut, ovšem při napětí 800 V. Použitá platforma v konceptu byla nicméně kompatibilní i s obvyklejším napětím 400 V a nechyběla ani možnost indukčního nabíjení bez použití jakýchkoliv kabelů.

Porsche právě kvůli dobíjecím stanicím pro elektromobily jedná s vládami i dalšími výrobci a samotný Blume uvedl, že je potřeba investovat do této infrastruktury v Evropě, Spojených státech a Číně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Top Gear
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…