Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové Porsche Cayenne jako hybrid a diesel (nové foto)

Ondřej Láník
Diskuze (16)
V polovině roku 2010 se fanoušci "sportovních" SUV dočkají zcela nového Cayenne. Bude nižší a snad i kratší a jeho hlavním cílem asi bude posílení pozice krále mezi rychlými SUV. Důležitým partnerem projektu je Audi.

První Cayenne vytvořilo stylistický základ, který teď asi bude automobilka nějaký čas obrábět, podobně jako to dělá už desítky let se sportovními modely s motorem vzadu. Jestli půjde o stejně dlouhodobý úspěch není ani trochu jisté.

Standardem nabídky se hned od počátku stane od Audi převzatý turbodiesel. Ve Stuttgartu ale mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne sdílet s Panamerou.

Automobilka avizovala, že v roce 2010 se na trh dostane Cayenne S Hybrid. Mezi jeho spalovacím motorem a osmistupňovou převodovkou bude trůnit elektromotor, který bude vykrývat špičky, ale také bude schopen automobil pohánět samostatně, bez běžícího spalovacího motoru, až do rychlosti 137 km/h.

Koncepce paralelního full-hybridu bude sdílena s Panamerou i s dalšími modely skupiny Volkswagen. Není proto divu, že šestiválec 3.0 TFSI (245 kW, 440 Nm mezi 2900 a 5500 ot./min) s přímým vstřikováním, má svůj původ u Audi. Třífázový synchronní elektromotor bude čerpat energii z NiMH akumulátorové sady, umístěné v prohlubni pro náhradní kolo, aniž by omezovala zavazadlový prostor. Elektromotor je schopen elektřinou z akumulátorů samostatně pohánět Cayenne pouze na dráze o délce přibližně 2 km. Akcelerace hybridu z 0 na 100 km/h má trvat jen 6,8 s.

Hybridní soustava má být schopna pohánět vůz buď výhradně spalovacím motorem, výhradně elektromotorem nebo kombinací obou, a proto je třeba zajistit plynulé přechody mezi jednotlivými režimy. To má na starost tzv. elektronický Hybrid Manager.

Osmistupňová automatická převodovka má elektricky poháněné olejové čerpadlo, aby mohly měkké změny převodů probíhat i v elektrickém pracovním režimu. Zpřevodování je navrženo tak, že maximální rychlosti vůz dosahuje na šestý převodový stupeň, sedmý a osmý mají za úkol snižovat pracovní otáčky přeplňovaného motoru, což pomáhá snížení reálné spotřeby paliva. Nejvyšší stupeň tak například umožňuje jízdu na elektřinu rychlostí 137 km/h.

Porsche očekává dosažení kombinované spotřeby v evropském jízdním cyklu nižší než 9 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Avatar - Plautus
13. 3. 2009 12:29
Re: ELEKTRICKÝ KOVBOJ
jooo, tak meziplyn...Ty teda jazdíš na V3S, žejo? >:D ;-)
inak zase docela fajn napísané, i keď proti hybridom ja osobne nič nemám...presne o tom to je...máme možnosť voľby :yes:
a srdce...keď srdce...tak cuore sportivo :-)
Avatar - Plautus
13. 3. 2009 12:24
Re: ZVĚDAVOST
že dostane na čumák >:D
13. 3. 2009 11:28
ELEKTRICKÝ KOVBOJ
Neuteče tomu žádnej velkej... výrobce. Samozřejmě. Nikoliv ovšem proto, že by snad chtěl hybridy vyrábět, nýbrž proto, že je vyrábět bude... muset. Dnes už to není jen o tom, vyždímat z osmiválce nefoukaný stádo dravejch koní, dnes jsou výrobci svazování velmi těsnými ekologickými předpisy.

Je to jako u tebe doma, jedeš v lustru na mléčný klasice, nebo si zaděláváš na plešku a pět dioptrií hybridním kompaktem s pomalým nájezdem?

Naštěstí jsou (i na diskuzi) borci, co upřednostňujou hybridy, a je tedy pro koho vyrábět.. cha cha. Popravdě vlastně ani nevím proč někdo (byť platonicky, diskuzně) ty hybridy upřednostňuje. Vlastně já to vím, ale ze slušnosti to nenapíši. Jen snad u hlávkovejch salátů, tam je to dané politicko-geneticky

Výborné je to, že si každý z nás může (no...) koupit co se mu líbí. Hybriďáci hybridy, srdcaři, bejci s horkým srdcem festovní stooktanovou atmosféru, případně přeplňovanou naftu, nebo maloobjem na přeplňování dvojitém. O všem rozhoduje jediné - splasklost či naštosovanost tvé peněženky.

A o tom to je. Za sebe píši, že jedu žárovky a pod kopytem mi protéká má druhá krev. Jenom krev. N elektriku mám stěrače, klimačku a vokna. Svět polovičních motorových elektrických kovbojů je svět pro mne nepřitažlivý... a beru ho jen jako úlitbu úřadům, úlitbu pro nás, co to nad ránem umíme prohnat dlouhým táhlým na plnou pět v dokonalém souznění člověka a stroje. Burácivé vrrrroummm motoru, jekot dunlopek, meziplyn a na horizontu v ostrý pravý pak do silnice vygumovaná křivka tvé rozkoše...

BRAVO SRDCE, BRAVO KREV :yes:
3. 3. 2009 17:41
Re: ZVĚDAVOST
Co je tak ??? 8-s
Avatar - kolmar
1. 3. 2009 14:01
Re: ZVĚDAVOST
Mate pravdu chalani...pozrite na pocty prispevkov tychto "expertov na teplu vodu" ... nejak asi maju dnes povinnosti :yes:

Pekny den vsetkym :-!