Spy Photos: Nové Porsche Cayenne jako hybrid a diesel (nové foto)
První Cayenne vytvořilo stylistický základ, který teď asi bude automobilka nějaký čas obrábět, podobně jako to dělá už desítky let se sportovními modely s motorem vzadu. Jestli půjde o stejně dlouhodobý úspěch není ani trochu jisté.
Standardem nabídky se hned od počátku stane od Audi převzatý turbodiesel. Ve Stuttgartu ale mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne sdílet s Panamerou.
Automobilka avizovala, že v roce 2010 se na trh dostane Cayenne S Hybrid. Mezi jeho spalovacím motorem a osmistupňovou převodovkou bude trůnit elektromotor, který bude vykrývat špičky, ale také bude schopen automobil pohánět samostatně, bez běžícího spalovacího motoru, až do rychlosti 137 km/h.
Koncepce paralelního full-hybridu bude sdílena s Panamerou i s dalšími modely skupiny Volkswagen. Není proto divu, že šestiválec 3.0 TFSI (245 kW, 440 Nm mezi 2900 a 5500 ot./min) s přímým vstřikováním, má svůj původ u Audi. Třífázový synchronní elektromotor bude čerpat energii z NiMH akumulátorové sady, umístěné v prohlubni pro náhradní kolo, aniž by omezovala zavazadlový prostor. Elektromotor je schopen elektřinou z akumulátorů samostatně pohánět Cayenne pouze na dráze o délce přibližně 2 km. Akcelerace hybridu z 0 na 100 km/h má trvat jen 6,8 s.
Hybridní soustava má být schopna pohánět vůz buď výhradně spalovacím motorem, výhradně elektromotorem nebo kombinací obou, a proto je třeba zajistit plynulé přechody mezi jednotlivými režimy. To má na starost tzv. elektronický Hybrid Manager.
Osmistupňová automatická převodovka má elektricky poháněné olejové čerpadlo, aby mohly měkké změny převodů probíhat i v elektrickém pracovním režimu. Zpřevodování je navrženo tak, že maximální rychlosti vůz dosahuje na šestý převodový stupeň, sedmý a osmý mají za úkol snižovat pracovní otáčky přeplňovaného motoru, což pomáhá snížení reálné spotřeby paliva. Nejvyšší stupeň tak například umožňuje jízdu na elektřinu rychlostí 137 km/h.
Porsche očekává dosažení kombinované spotřeby v evropském jízdním cyklu nižší než 9 l/100 km.