Příští BMW řady 5 dostane tříválec, M5 verzi s xDrive
Automobilka BMW v současnosti pracuje na nových tříválcových jednotkách určených pro menší modely značky. Tříválec však použije i model vyšší střední třídy, řada 5. Vyplývá to z informací německého Auto Bildu.
Nová generace řady 5 se má začít vyrábět v červenci 2016, bude tak druhým modelem nové generace modelů vyšší střední třídy německé prémiové trojky. Nová generace Mercedes-Benzu třídy E má debutovat v březnu 2016, příští Audi A6 dorazí v listopadu 2017.
V nabídce příští řady 5 bude i úsporný tříválcový turbodiesel o objemu 1,5 litru. Motor nabídne výkon 110 kW a v kombinovaném cyklu podle evropské normy má spotřebovat pouze 3,9 litru nafty na 100 kilometrů. Právě snaha o co nejmenší spotřebu paliva a nízké emise oxidu uhličitého stojí za myšlenkou tříválcové řady 5.
Řada 5 bude nadále dostupná i se čtyřválci a šestiválci. Vrcholná verze M5 si ponechá osmiválec, jehož výkon se má posunout k hranici 600 koní (441 kW). Novinkou v nabídce bude varianta s pohonem všech kol. Auto tak bude první generací M5 se systémem xDrive.
M5 xDrive je jasnou reakcí na konkurenci. Audi RS 6 používá systém quattro již tři generace, pohon všech kol je od letošního roku možné objednávat i pro Mercedes-Benz E 63 AMG. Doba si zkrátka takové řešení žádá.
Automobil bude postaven na nové platformě interně nazývané 35up, která bude debutovat v příští generaci řady 7. Platforma má být lehčí než ta dnešní, cílem je mezigenerační snížení hmotnosti auta o 100 kilogramů. Stejnou platformu samozřejmě použije i příští řada 6. U řady 5 se nadále počítá s třemi karosářskými verzemi – se sedanem, kombi a crossoverem Gran Turismo.