Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští generace Audi A8 údajně dostane pohon zadních kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Vlajkovou loď ingolstadtské automobilky čekají poměrně zásadní změny v konstrukci, které mají přinést i verze vybavené pouze pohonem zadních kol.

Ve své aktuální třetí generaci je Audi A8 na trhu od roku 2010 a na odpočinek se rozhodně nechystá, ale již nyní se objevují první zprávy o nástupci, jehož premiéra se má uskutečnit na přelomu let 2016 a 2017.

Podle magazínu Car and Driver se chystá automobilka Audi u čtvrté generace řady A8 opustit celohliníkovou konstrukci skeletu karoserie, která je přitom pro tento model tradiční. Nově by měla být použita hybridní hliníková konstrukce, která by obsahovala i vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály.

Další porušení tradic značky Audi má představovat použití nové platformy MSB ( Modularer Standardantrieb-Baukasten). Ta představuje konvenční platformou s motorem vpředu a pohonem zadních kol s možností verze s pohonem všech kol.

Vývoj této platformy má na starosti Porsche a kromě Audi A8 ji mají využívat i nové generace Bentley Continental a Porsche Panamera. Tato nová platforma má mít výrazně nižší hmotnost než současná platforma MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a pohonem všech nebo předních kol, na níž stojí současné A8.

Opuštění celohliníkové konstrukce a nástup verzí s pohonem zadních kol sice Audi A8 přiblíží konkurentům v podobě Mercedesu třídy S a BMW řady 7, ale zároveň tak ingolstadtská vlajková loď přijde i jistý druh výjimečnosti, který měla díky hliníkové konstrukci a řešení pohonu.

Než se dočkáme zcela nové generace podstoupí ta současná minimálně jednu výraznější modernizace. Ta by se měla odehrát počátkem příštího roku a přinést mimo jiné zvýšení výkonu u vznětového osmiválce 4,2 TDI i zážehového 6,3litrového W12.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A8 (přehled všech testů a dalších článků)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Avatar - white label
4. 9. 2012 02:58
Re: Predpokladám, že neostane len u A8-ky
Já původně právě našel r. 1988 (Audi 100/C3 a Audi Quattro) a 1989 AUDI 80/90 B3.
4. 9. 2012 02:54
Re: Predpokladám, že neostane len u A8-ky
Tak už asi vím. Půjde o Quattro, které mělo základ v Audi Coupé B2. To dostalo pro modelový rok 87 Torsen. Poté Torsen dostalo Audi 100 a následně Audi 80 B3.
4. 9. 2012 02:34
Re: Predpokladám, že neostane len u A8-ky
Pravda je, že nemohu najít definitivní zmínku o quattru v B3 před rokem 1989. Takže je klidně možné, že si produkční premiéru odbyl v Audi 100. Ale je v tom pěkný bordel. Jediný konzistentní údaj je, že Torsen představili v roce 86. :-)
4. 9. 2012 02:08
Re: Predpokladám, že neostane len u A8-ky
"In 1986, Audi introduced a new self-locking center differential in series production. This differential also operated strictly mechanically and highly intelligently. The name Torsen was derived from the words “torque” and “sensing.”"
[odkaz]

"With the debut of the Audi 80 quattro in fall 1986, Audi introduced a new center differential – a component that was still strictly mechanical, but highly versatile. The name Torsen was a contraction of the English words “torque” and “sensing.”"
Source: Audi AG
[odkaz]
Avatar - white label
4. 9. 2012 02:05
Re: Predpokladám, že neostane len u A8-ky
Souhlasím s tím, že byla B3 fakticky představena už v r. 1986, ale šlo mi o to, ve kterém roce se Quattro II. g, (s Torsen) skutečně poprvé dostalo (fyzicky) do modleu od Audi. Podle mě to byl spíš až r. 1988 v Audi 100/C3.