Příští generace Audi A8 údajně dostane pohon zadních kol
Ve své aktuální třetí generaci je Audi A8 na trhu od roku 2010 a na odpočinek se rozhodně nechystá, ale již nyní se objevují první zprávy o nástupci, jehož premiéra se má uskutečnit na přelomu let 2016 a 2017.
Podle magazínu Car and Driver se chystá automobilka Audi u čtvrté generace řady A8 opustit celohliníkovou konstrukci skeletu karoserie, která je přitom pro tento model tradiční. Nově by měla být použita hybridní hliníková konstrukce, která by obsahovala i vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály.
Další porušení tradic značky Audi má představovat použití nové platformy MSB ( Modularer Standardantrieb-Baukasten). Ta představuje konvenční platformou s motorem vpředu a pohonem zadních kol s možností verze s pohonem všech kol.
Vývoj této platformy má na starosti Porsche a kromě Audi A8 ji mají využívat i nové generace Bentley Continental a Porsche Panamera. Tato nová platforma má mít výrazně nižší hmotnost než současná platforma MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a pohonem všech nebo předních kol, na níž stojí současné A8.
Opuštění celohliníkové konstrukce a nástup verzí s pohonem zadních kol sice Audi A8 přiblíží konkurentům v podobě Mercedesu třídy S a BMW řady 7, ale zároveň tak ingolstadtská vlajková loď přijde i jistý druh výjimečnosti, který měla díky hliníkové konstrukci a řešení pohonu.
Než se dočkáme zcela nové generace podstoupí ta současná minimálně jednu výraznější modernizace. Ta by se měla odehrát počátkem příštího roku a přinést mimo jiné zvýšení výkonu u vznětového osmiválce 4,2 TDI i zážehového 6,3litrového W12.